mboost-dp1

Vurdering af nyt system

Gå til bund
Gravatar #1 - sygobamse
23. jun. 2009 09:02
Hej

Jeg står og skal til at købe nyt system, da min core2duo e6600 ikke kan køre arma2 som jeg havde håbet og har læst at man skal have en god cpu for at kunne køre arma2.
Jeg regner med at kunne genbruge min PSU, HDD og grafikkort. Så nu må i lige sige til hvis min psu ikke kan trække det her.

PSU: be quiet! Dark Power Pro, 530Watt
GFX: Nvidia Geforce 8800 GT 512mb

Nye system
Bundkort: ASUS P6T SE http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
CPU: Core i7 920 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Ram: Corsair XMS3 3 x 2 GB http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

-Claus
Gravatar #2 - vandfarve
23. jun. 2009 17:20
Hvorfor ikke bruge bare 1000 kroner på at få et bedre grafikkort, når du alligevel går "all the way" med både i7 og nyt X58-bundkort?!

Dit grafikkort vil være en seriøs flaskehals - ligesom det sikkert også er lige nu.
Gravatar #3 - paradise_lost
23. jun. 2009 17:22
Køb et andet gfxkort. Præcis som #2 siger vil 8800eren være flaskehalsen i det system.
Gravatar #4 - Plimmer
24. jun. 2009 17:22
Kommer vel an på hvilken opløsning han skal køre i. Plus hvis det spil han skal spille hovedsagligt er cpu tungt er et 8800gt da helt fint.
Gravatar #5 - terracide
24. jun. 2009 18:19
#2 & #3:
I burde nok læse lidt op på ArmA2 da det er CPU der er den vigtigste faktor:
http://www.pcgameshardware.com/aid,687620/ArmA-2-t...
http://www.pcgameshardware.com/aid,685770/Armed-As...

Arma 2 kan få selv min i7 @3.5Ghz og et 285GTX til at trygle om nåde...ArmA2 er ondere ved hardware end Crysis er ;)
Gravatar #6 - vandfarve
25. jun. 2009 08:47
#5 Men hånden på hjertet Terra; får du ikke ondt af at høre, at en person vil kombinere en i7 med et 8800GT? Når han alligevel brænder så mange penge af, så kan man ligeså godt gøre det ordentligt.
Gravatar #7 - terracide
25. jun. 2009 09:55
#6:
Kommer an på hans opløsning og de spil han spiller.
Gravatar #8 - vandfarve
25. jun. 2009 10:14
#7 Ifølge dit link vil han sikkert få omkring 22 FPS i ArmA 2 med et 8800GT på en 1280x1024-skærm, og det er bestemt under, hvad man kan acceptere.

Et GTX260 vil til gengæld være en voldsom forbedring ydelsesmæssigt, mens det ikke vil betyde det store i finansmæssigt, da den samlede pris for systemet ikke stiger mere end 1.000 kroner - til gengæld vil han få en ydelsesforbedring på ca. 75% i ArmA 2 samt i mange andre spil.

Det er derfor mit råd, for selvom 8800GT er et godt kort, så har det også snart 2 år på bagen, og de nye spil kræver stadig mere og mere.
Gravatar #9 - terracide
25. jun. 2009 10:49
#8:
Læs linket igen og lær hvad "fillrate" er i ArmA2...så vil du opdage at det pludselig ikke er 1280x1024...
Gravatar #10 - vandfarve
25. jun. 2009 11:00
#9 ... og det ændrer stadig ikke på min pointe.

Heck, du siger jo selv, at dit GTX-"1 milliard" kan tvinges i knæ af spillet, så det undrer mig virkelig, at du pludselig får en gang skyld ikke anbefaler, at man køber et bedre grafikkort - og særligt i dette her tilfælde, hvor resten af computeren ellers får en sådan overhaling.

Jo, man kan jo sagtens spille det i en dårligere detaljegrad, end som det var meningen, men det er jo ikke realistisk.
Gravatar #11 - terracide
25. jun. 2009 11:05
#18:
Ja, hvis je sætter alt til MAX, fillrate til 200% og drawdistance til 10.000 meter så skriger mit system....og du skulle prøve spillet før du begynder at udtale dig om ArmA2...det er ikke counterstrike-consol lort det her...du er i fremmed farvand her....lær søkortet at kende.
Gravatar #12 - vandfarve
25. jun. 2009 11:22
#11 Hehe... Du forstår bare ingenting af, hvad jeg faktisk skriver. Nu har jeg skrevet tre indlæg med et væld af argumenter for, hvorfor han skal købe et nyt grafikkort, og så er det indlæg det bedste, som du kan komme med? Sørgeligt syn...

Jeg henviser endnu en gang til #8 i det naive håb, at du for første gang i en menneskealder faktisk vil svare på det, der skrives.
Gravatar #13 - siliankaas
25. jun. 2009 11:25
Ved godt følgende er offtopic, men er der ikke nogle af jer kloge hoveder der vil kaste et blik på : http://newz.dk/forum/tagwall/ny-pc-er-under-4000kr... for at hjælpe mig der med at vudere et system til omkring 4K

Gravatar #14 - terracide
25. jun. 2009 11:37
#12:
Det er dig der intet fatter.
1280x1024 ved 150% fillrate = 1.5 højere opløsning...aka supersampling....så det er dig der er sørgelig i din n00b råd om en motor du ikke forstår og et spil jeg vil gætte på overstiger din IQ...
Gravatar #15 - vandfarve
25. jun. 2009 11:46
Terra, Terra, Terra. Tsk tsk tsk...

Vi må vist lige have en far-til-søn-snak. Der kommer et tidspunkt i en hver mands liv, hvor man skal overveje, hvad det egentlig betyder, at et samlet community vender ryggen mod én, og hvad man egentlig vil med livet. Okay?

Jeg vil anbefale, at du opfører dig som en mand og begynder at tænke over, hvad folk har skåret ud i pap og bøjet i neon overfor dig i snart flere år. Okay?

Jeg er imponeret over dit ego, hvis du stadig tror, at alle andre i verden er idioter, og kun du har ret. Iiiiikke?

:)
Gravatar #16 - terracide
25. jun. 2009 11:58
#15:
Jeg vil anbefale at du holder din kæft og og sætter dig ind i hvad du rent faktisk snakker om, mmmkay?

Dine poster viser at du ikke forstår den test (du påstår du har læst) hvordan Arma" motor er bygget og hvad "fillrate %" er...så kan du prøve nok så meget med dit mundlort og dit pop-psykologi...for det her viser du ikke aner hvad du snakker om:

vandfarve (8) skrev:
#7 Ifølge dit link vil han sikkert få omkring 22 FPS i ArmA 2 med et 8800GT på en 1280x1024-skærm, og det er bestemt under, hvad man kan acceptere.

Terra - Epic Fail, vandfald...
Gravatar #17 - vandfarve
25. jun. 2009 11:59
Jeg tror vist, at der er nooooogle i denne tråd, der trænger til et kram...
Gravatar #18 - terracide
25. jun. 2009 12:00
#18:
Og jeg tror der er én der nu prøver at snakke udenom...dit røgslør er for lamt.
Gravatar #19 - vandfarve
25. jun. 2009 12:03
Akja... Hvis det bare var så vel, Terra, hvis det bare var så vel. Du har vist ikke helt forstået endnu, at "the joke is on you".

Desuden, burde du ikke gå ud og lege med de andre børn i sandkassen i stedet for at sidde inde i et så godt vejr? Vi andre prøver faktisk at være konstruktive.
Gravatar #20 - Zombie Steve Jobs
25. jun. 2009 12:08
#19 Vil lige påpege, at Terra faktisk er ganske konsturktiv og informativ i sine første posts.
Gravatar #21 - terracide
25. jun. 2009 12:10
#20:
Shhh...ikke afbryde hans røgslør, der går at at gemme hans uvidenhed væk og så prøve at få folk til at kigge på min person...
Gravatar #22 - vandfarve
25. jun. 2009 12:18
#Tanghaar

Og det mener du, at jeg ikke er det? Jeg har leveret flere forklaringer på, hvorfor det vil være en god ide at også skifte grafikkortet (logiske og empiriske), men herefter vælger min antagonist at gå efter manden i stedet for bolden. Det er det, som jeg kritiserer, og som Terra udmærket godt ved - ellers ville han ikke svare, som han gjorde.
Gravatar #23 - terracide
25. jun. 2009 12:25
#22:
Hold nu op med at lyve, kegle.

Du sagde ORDRET:

vandfarve (8) skrev:

Jwg kunne sikkert få ArmA2 til at give <20FPS ved 1280x1024, alle settings på max, render distance på 10.000 og fillrate på 200%...det er komplet irrelevant, for det er DIG der ikke fatter den test du har læst og lukker intetsigende mundlort ud, spm du gjorde i #7.

Det har intet med mig at gøre...eller min person.
Det er udelukkende din uvidenhed du har at takke for det selvmål.

Så kan du prøve at snakke uden om alt det du vil, pege fingre alt det du vil...ændre ikke ved du tåger.

Terra - Og jeg bruger den tone jeg gør, fordi du fortjener den pt...get over it cry-baby.
Gravatar #24 - themuss
25. jun. 2009 12:38
Gravatar #25 - vandfarve
25. jun. 2009 12:52
#23 Suk...

Vi må nok hellere tage det fra toppen. Det lader stadig ikke til, at du har forstået, at man gerne vil prøve at få så høj billedekvalitet som muligt, når man spiller.

Jeg ved udmærket godt, at man kan ændre på mange variable, som jeg også beskriver i tidligere indlæg, men hvis du vil have en dårlig kvalitet, så køber man hverken et i7-system eller ArmA 2 - af alle personer i verden burde du vide det. Derfor anbefaler jeg, at han også skifter grafikkort, mens du stadig snakker om alt muligt andet mellem himmel og jord.

Surt opstød her til morgen?
Gravatar #26 - terracide
25. jun. 2009 16:24
#25:
Du snakker stadig uden om og nu udvander du vandende endnu mere...og igen så burde du lukke arret om hvordan et spil kører når du ikke har den fjeneste anelse, men bare kdrydser benene, hodler dig får næsen, slår en skid og klarer hovedet og per auto fyre mundlort af "fordi det her spil nok er som alle andre hvor GPU betyder mest"...well, Ejnar...do some fucking reading up.... idette spil er CPU'en vigtigere ned GPU'en...n00b.
Gravatar #27 - siliankaas
25. jun. 2009 17:10
Debat er super dejligt - jeg følger, som uvidende, meget spændt med i diskussionen om hvorledes man får det bedste HW for mine penge.

Men nu spørg jeg dig direkte Terracide, hvorfor er du så anspændt?
I er uenige og det er spændende at læse jeres forskellige augmenter for og imod forskellige ting. Men går der noget af dig som person hvis du skulle tale (skrive) pænt til folk?
Gravatar #28 - terracide
25. jun. 2009 17:29
#27:
Nogle folk svælger i politisk korrekthed, så det er til at brække sig over.
Du kan tage en lort, overdøse den med parfume og pakke den ind i guldpapir...det er stadig en lort og det eneste der er sket ved "forskønneklse" er at forsgøe at fjerne fokus fra pointen(den dumme udtalelse) og så over på indpakningen (tonen)...

Terra - Du kan så selv regne ud hvad jeg mener om politisk korrekthed...
Gravatar #29 - praktikant muffe AKA pewbe
25. jun. 2009 17:53
Han siger at han pakker guldpapiret og parfumen ind i lort ;)
Gravatar #30 - themuss
25. jun. 2009 17:57
terracide (28) skrev:
Terra - Du kan så selv regne ud hvad jeg mener om politisk korrekthed...
Det lyder meget autonomt og venstredrejet, er du sikker på der ikke er en lille gadekriger gemt i dig?
Gravatar #31 - Corholio
25. jun. 2009 18:18
Terra, prøv nu lige at forstå noget, din:

præ-pubertære-hannah-montona-fan-wanna-be-spicegirls-mednynnende-makrel-lugtende-noob-over-dem-alle...*trækker vejret*

Et 8800GT kort er noget gammelt efter hånden, faktisk 2 generationer, derfor er der vel intet spørgsmål om at opgradere til et 260GTX kort er en god ide.
Hvis 8800GT-kortet bliver bibeholdt i maskinen, vil det være flaskehalsen. Da du selv siger at dit über-1337-gfx-kort kan tvinges i knæ af arma2, så vil et ringere kort da for alvor også blive det.
.... og lad nu være med at fable op om at det måske skal køres i en lavere opløsning end 1280x1024, eller med lavere detail settings. Der er da ikke nogen der vil investere en lille 5000 kr-seddel i et upgrade for at spille et spil i lav detail setting.

Corho - Prøv nu bare at fatte brik, troll-n00b.
Gravatar #32 - Plimmer
25. jun. 2009 18:36

The extremely exaggerated Motion Blur can be dealt with, but the Depth of Field which comes into effect in a short distance doesn't just soften the environment but also opponent who are more or less made invisible by that - so lower details are much better from a gameplay related point of view.

*host*
Gravatar #33 - terracide
25. jun. 2009 19:01
#31:
Du skulle måske læse mine poster igen, for jeg gider ikke spilde tid på din fejlslutninger...

#32:
Ja, sikke noget at dette spil ikke er som alle andre...det forvirre folk der kun kan tænke i vanlige baner ;)
Gravatar #34 - Corholio
25. jun. 2009 20:56
terracide (33) skrev:
#31:
Du skulle måske læse mine poster igen, for jeg gider ikke spilde tid på din fejlslutninger...

#32:
Ja, sikke noget at dette spil ikke er som alle andre...det forvirre folk der kun kan tænke i vanlige baner ;)

Prøv du nu bare at sammenholde din post #5 (2. paragraf) og din post #7...

så kan vi tale om fejlslutninger, eller kortslutninger i dit tilfælde, Terra-n00b.

FLAME ON!!!!
Gravatar #35 - terracide
25. jun. 2009 21:09
#34:
For at jeg skal "flame" dig, så må du præstere en bedre indsats...
Gravatar #36 - Thalion
25. jun. 2009 21:10
anyhow så vil jeg sige med min meget begrænsede HW viden:

Du vil ærge dig over ikke at have købt et nyt grafikkort, når du har nye lækre dele. For ja en 8800 GT er et udemærket kort. Men selv når vi er ved det da fantastiske spil, så når den dejlige terra linker til den her side: http://www.pcgameshardware.com/aid,685770/Armed-As...

Her kan man tydeligt se at grafikkortet også har en indvirkning, da testsystemet er det samme og det bare er grafikkort der bliver skiftet,, der er det en 22 fps forskel på 8800 GT og en HD 4870. Så synes da stadig at det siger noget!

Så hold da din kæft og rådgiv folk rigtigt! Jeg benægter ikke din viden og er tit imponeret over den. Men du mangler vist nok intelligens til at videregive den viden.

Thalion - For guds skyld aldrig link til benchmarks der underminere dine agumenter!
Gravatar #37 - terracide
25. jun. 2009 21:17
#36:
1280x1024@150% fillrate = 1920x1536 (supersampling)

Jeg spiller med 100% fillrate, AA er ikke et issue i dette spil.

Terra - Sæt dig ind i hvad du snakker om før du poster!
Gravatar #38 - Thalion
25. jun. 2009 21:28

Igen jeg er intet end en stakkels lægman!

Men for at sige det på en anden måde!

Vil OP få en bedre spiloplevelse ved at opgradere sit grafikkort?

Thalion - Det her efterting var kun sjovt en gang

Edit: jeg mener en bedre spiloplevelse i Armed Assault 2!

Thalion - Jeg har en HD 4890 til WoW
Gravatar #39 - terracide
25. jun. 2009 21:42
#38:
CPU'en betyder mere end GPU'en i Arma2.
8 kerner udnyttet på en i7:
http://www.pcgameshardware.com/?menu=browser&a...

Og angående WoW så burde du læse dette:
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid...

Terra - Copycatting er ikke sjovt, det er sørgeligt...
Gravatar #40 - Thalion
25. jun. 2009 22:06

KAN DU LÆSE?

JEG SPURGTE OM HAN VILLE FÅ EN BEDRE SPILOPLEVELSE MED ET NYERE GRAFIKKORT?

Ja/nej?

Det er et fucking simpelt spørgsmål!

Thalion - Terracide fanboi!
Gravatar #41 - Plimmer
26. jun. 2009 00:11
#40 se min sidste post.. Står ret tydeligt der..
Gravatar #42 - vandfarve
26. jun. 2009 15:38
#41 Der er også folk, der spiller CS på laveste indstillinger, så de kan presse de sidste FPS, men du kan umuligt sige, at marginalt højere FPS (fra fx 200 til 210) vil give en bedre spiloplevelse, end du vil få ved at gå et generel opløsningsniveau op.

Hvis det var sådan, så ville alle stadig sætte deltaljegraden ned på et minimum og ingen ville spil som FarCry.

I stedet, hvis du skulle sige noget, der gav mening (hører du efter Terra, nu bliver det svært), så kunne du sige, at nogle vægter FPS langt over deltaljer, mens andre vægter dem nogenlunde ligeligt, hvorfor de faktisk kan få en ide ud af at købe bedre HW, der kan give bedre deltaljer.

Ellers vil jeg stadig referere til #2. Hvis man alliigevel kaster hele sin pensionsopsparing efter nye dele, så er det meget underligt, at man ikke går hele vejen og også fjerner flaskehalsen omkring GPU'en. Hvis vi for et øjeblik skal stoppe med at diskutere Arma 2, så kunne det tænkes, at vedkommende også ville spille andre spil, som var GPU-intensive, men det er åbenbart slet ikke ingen, der har tænkt på endnu.

Funny, I'll say...
Gravatar #43 - Jakob Jakobsen
26. jun. 2009 16:00
Terra har ingen interesse i at svare på de relevante spørgsmål i har, da de ikke understøtter hans meninger.
Han vil kun svare på de ting han ved(tror) han har ret i, så han kan kalde jer idioter.
Gravatar #44 - vandfarve
26. jun. 2009 16:19
#43 AHHH! Jeg vil også kaldes en idiot! Come on... I need it!
Gravatar #45 - themuss
26. jun. 2009 16:29
#44 DU(!!!!) min fine ven er fandme en idiot!

...better? Eller gælder det kun, når det er Terracide, der er på banen?
Gravatar #46 - terracide
26. jun. 2009 17:02
#42:
Læs OP igen ,der angiver OP hvorfor OP vil opgradere...

Terra - Sjovt som folk tilter når spil ikke opfører sig som CS...
Gravatar #47 - Avenger-
26. jun. 2009 17:10
Hvis du tror du kommer til at spille andre spil end ArmA2, så ville jeg vælge at opgradere grafikkortet. Hvis du er sikker på, du ikke skal spille andet det næste års tid, så er det nok fint, som Terra prøver at forklare :)

Gravatar #48 - Plimmer
26. jun. 2009 17:15
Du giver ingen mening i den her tråd vandfarve. Hvorfor er du så forhippet på hvor meget den cpu koster?

Hvis du går ud og køber en bil køber du vel heller ikke en båd ved siden af fordi bilen er dyr?

Manden vil spille Arma 2 og ber om råd til at opgradere sit system. Som du sikkert nok kan læse dig frem til af den der artikkel om Arma 2 er detailer ikke noget man vil have pt i den engine, da intet kan trække det. Det kan da være fløjtenes ligegyldigt hvad tingene koster hvis det virker til formålet?

Når/hvis han skal spille noget andet Arma 2 kan trækkes af gtx2500plus mega, så køber han det vel bare på det tidspunkt?
Gravatar #49 - vandfarve
26. jun. 2009 17:22
Plimmer (48) skrev:
Det kan da være fløjtenes ligegyldigt hvad tingene koster hvis det virker til formålet?

Well, hvis man nu kan argumentere for, at han kan få samme eller bedre ydelse til færre penge, så er det jo ikke "fløjtenes ligegyldigt".

In case du skulle have misset det, så skriver jeg hele tiden, at det vil være mere cost-beneficial, hvis han også opgraderer grafikkortet, og at alt andet vil være underligt. Du smider jo heller ikke 5.000 kroner efter nye Raptors, fordi du gerne vil have 1 FPS mere i CS, hvis du kan få samme ydelse til en brøkdel af prisen. Det er min pointe!

Plimmer (48) skrev:
Manden vil spille Arma 2 og ber om råd til at opgradere sit system.

Aha, så du tror virkelig, at denne computer KUN skal bruges til Arma 2 og intet andet? Man må godt tænke længere end som så... Ikke fordi det kan omsættes direkte i denne sag, men ofte spørger folk om én ting, men forventer et helt andet svar, da de ikke er klar over deres "sande" præferencer.

Jeg kan derfor godt lige, at du anklager mig for ikke at give mening, men jeg er en af de få, der faktisk tænker ud af (sand)kassen, som vi alle sidder i pt.
Gravatar #50 - Plimmer
26. jun. 2009 17:36
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Hold nu op! Det er netop ikke underligt at købe den i7 og det ER underligt at smide flere penge afsted på et grafikkort han ikke skal bruge.

Det er dig der tror ting, ikke mig, jeg forholder mig til oplægget og jeg synes du skal gøre det samme. Medmindre du VED noget vi andre ikke gør.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login