mboost-dp1
Bliver chikaneret på telefon:/
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Yes. Nu er jeg så blevet godt træt af den idiot der ringer til mig i tide og utide og enten griner eller bare ligger på. Der bliver ringet med privat nummer og mit teleselskab siger at det eneste jeg kan gøre er at skifte nummer. Er der nogen der har erfaring med eventuelt at gøre noget andet end det, for jeg vil egentlig gerne beholde mit nuværende nummer?
Coney (1) skrev:Er der nogen der har erfaring med eventuelt at gøre noget andet end det, for jeg vil egentlig gerne beholde mit nuværende nummer?
Snak med dit teleselskab. Dit teleselskab kan se hvilket andet teleselskab, opkaldet kommer fra, og du kan skrive en klage til det.
Zhadow (5) skrev:Snak med dit teleselskab. Dit teleselskab kan se hvilket andet teleselskab, opkaldet kommer fra, og du kan skrive en klage til det.
Hende jeg fik fat i fra mit selskab mente ikke de kunne se noget som helst:S? Skal jeg bare presse lidt på der eller hvordan?
fjols (4) skrev:Alt efter hvilken telefon du har, kan du så ikke få en app der bare blokerer private numre?
Hvis du er bange for at gå glip af vigtige opkald, kan du evt. sende dem til telefonsvareren hvor der er en besked om at de skal ringe uden privat (skjult) nummer.
Det er en nokia e71. Jeg tror ikke rigtig der er nogen apps af den art til den:/
Cloud02 (8) skrev:#1
Tag til politistationen og lav en politianmeldelse om at du bliver chikaneret. Det kan evt. gøres online i disse moderne tider.
Kan man det uden at vide hvem det er? Kan politiet så gøre noget? For jeg ville sq gerne gøre det på nuværende tidspunkt.
http://store.ovi.com/content/76125?clickSource=hom... Ved ikke om den kan bruges evt.? Hvor ofte ringer personen?Coney (7) skrev:Det er en nokia e71. Jeg tror ikke rigtig der er nogen apps af den art til den:
Coney (7) skrev:Hende jeg fik fat i fra mit selskab mente ikke de kunne se noget som helst:S? Skal jeg bare presse lidt på der eller hvordan?
Hun kan nok ikke, men teleselskabet kan helt sikkert, for ellers kan de ikke opkræve penge for opkaldet. Så pres på ;)
NioBe (11) skrev:http://store.ovi.com/content/76125?clickSource=homepage&pos=5 Ved ikke om den kan bruges evt.? Hvor ofte ringer personen?
Viser ikke skjulte numre desværre:S
Lylover (12) skrev:Så lad vær at tage hemmelig nummer ..
Problem solved????????????????????????????????
Men hvis nu jeg har brug for at kunne det?
Zhadow (13) skrev:Hun kan nok ikke, men teleselskabet kan helt sikkert, for ellers kan de ikke opkræve penge for opkaldet. Så pres på ;)
Super. Det gør jeg:)
Lylover (12) skrev:Så lad vær at tage hemmelig nummer ..
Problem solved????????????????????????????????
Bortset fra, at det offentlige ringer med hemmeligt nummer. Det samme gør mødre.
To fluer med et smæk. Not bad.
Noter opkaldstidspunkterne og gå til politiet med det. Jeg vil blive voldsomt pissed hvis jeg blev tvunget til at skifte nummer.
Er det noget der forekommer flere gange ugentligt/dagligt?
LinguaIgnota (9) skrev:Jeg vil tro, at politiet er pænt ligeglade, når det ikke handler om trusler.
chikane hører også under politiet.
Coney (10) skrev:Cloud02 (8) skrev:#1
Tag til politistationen og lav en politianmeldelse om at du bliver chikaneret. Det kan evt. gøres online i disse moderne tider.
Kan man det uden at vide hvem det er? Kan politiet så gøre noget? For jeg ville sq gerne gøre det på nuværende tidspunkt.
Hvis du noterer tidspunkterne, så skal politiet nok tage den derfra.
Det er der så meget der gør. Men det er naivt at tro, at politiet ikke prioriterer deres opgaver - og småting som et par ellers harmløse opringninger er ikke noget, man normalt bruger tid på.
Dreadnought (16) skrev:Noter opkaldstidspunkterne og gå til politiet med det. Jeg vil blive voldsomt pissed hvis jeg blev tvunget til at skifte nummer.
Det er meget forskelligt. Nogen dage sker det flere gange. Andre gange en gang om ugen. Jeg vil tro det har stået på et par måneder nu. Jeg ser min opkaldsliste igennem og smider den til politiet. Det er nået til et punkt nu hvor jeg reelt føler mig chikaneret af det, og derudover skræmmer det mig en smule at han stadig gør det, for det virker ikke længere bare som drengestreger.
Men anyways. Tak for hjælpen:)
@13
Det får han ikke meget ud af, da der skal bruges en dommerkendelse før end teleselskabet kan/må gå ind og finde den slags oplysninger.
Det eneste der er at gøre er at gå til politiet og melde ham for chikane..
Derfra er det relativt simpelt for politiet at få blokeret nummeret. Hvis det så fortsætter efterfølgende kan der være grund til at kigge nærmere på sagen..
Hun kan nok ikke, men teleselskabet kan helt sikkert, for ellers kan de ikke opkræve penge for opkaldet. Så pres på ;)
Det får han ikke meget ud af, da der skal bruges en dommerkendelse før end teleselskabet kan/må gå ind og finde den slags oplysninger.
Det eneste der er at gøre er at gå til politiet og melde ham for chikane..
Derfra er det relativt simpelt for politiet at få blokeret nummeret. Hvis det så fortsætter efterfølgende kan der være grund til at kigge nærmere på sagen..
DanaKaZ (24) skrev:#23 Det lyder hårdt, hvor mange psykolog timer måtte du have før du kom dig over det?
Altså, Tove ringede for ca. ½ time siden, men terapeuten har taget betaling for 15 timer allerede.
On topic: Jeg er bange for, at der kun er to løsninger: kontakt politiet eller skift nummer. Du kan også prøve at lege med at sende meget irriterende lyde i telefonen når han ringer til dig. Noget ala en myggealarm. 14-15 kHz burde alle kunne høre, omend jeg kan høre op til 13 kHz.
Alrekr (25) skrev:Altså, Tove ringede for ca. ½ time siden, men terapeuten har taget betaling for 15 timer allerede.
On topic: Jeg er bange for, at der kun er to løsninger: kontakt politiet eller skift nummer. Du kan også prøve at lege med at sende meget irriterende lyde i telefonen når han ringer til dig. Noget ala en myggealarm. 14-15 kHz burde alle kunne høre, omend jeg kan høre op til 13 kHz.
[url=
ty (28) skrev:Næppe. Der skal mere til.
Det er da nok til at finde opkaldet, men måske ikke nok til at de gider at gøre noget ved det.
@29
Så er vi heldigvis så godt dækket ind at hvorvidt den enkelte betjent gider eller ej, så er der begået en overtrædelse af vores lovgivnig, og det skal de tage sig af, uanset om de lyster eller ej (Alternativt kan de finde sig et andet arbejde)..
Så kan det så være at opgaven bliver nedprioriteret iforhold til andre opgaver. Men de kan aldrig nægte at udfører deres job...
Det er da nok til at finde opkaldet, men måske ikke nok til at de gider at gøre noget ved det.
Så er vi heldigvis så godt dækket ind at hvorvidt den enkelte betjent gider eller ej, så er der begået en overtrædelse af vores lovgivnig, og det skal de tage sig af, uanset om de lyster eller ej (Alternativt kan de finde sig et andet arbejde)..
Så kan det så være at opgaven bliver nedprioriteret iforhold til andre opgaver. Men de kan aldrig nægte at udfører deres job...
Chewy (30) skrev:Så er vi heldigvis så godt dækket ind at hvorvidt den enkelte betjent gider eller ej, så er der begået en overtrædelse af vores lovgivnig, og det skal de tage sig af, uanset om de lyster eller ej (Alternativt kan de finde sig et andet arbejde)..
I den ideele verden skal politiet tage alle sager. I den virkelige verden er der ikke ressourcer nok til at behandle dem, inden de blive forældede. Der er mange forbrydelser, der i politiets verden aldrig bliver til andet end en rapport.
Det er sq for dumt på forhånd at afvise at politiet kan hjælpe. Det er et problem som rimelig hurtigt kan løses af en gut bag et skrivebord med et par mails. Modtag en anmeldelse. Kontakt udbyderen og få nærmere informationer (det kan du ikke som kunde, men det kan politiet), ring personen op og forklar du er fra politiet og at de skal stoppe.
Typisk er det én eller anden lille dreng som leger som bliver skræmt fra vid og sans når politiet ringer og bingo problemet er løst.
Hvis personen ikke stopper ville det undre mig at politiet ikke bliver irriteret over at personen ikke følger deres anvisninger og dermed følger op på sagen.
Typisk er det én eller anden lille dreng som leger som bliver skræmt fra vid og sans når politiet ringer og bingo problemet er løst.
Hvis personen ikke stopper ville det undre mig at politiet ikke bliver irriteret over at personen ikke følger deres anvisninger og dermed følger op på sagen.
@34
True that...
Min pointe var at der er forskel på ikke at ville, og ikke at kunne..
Og så er min holdning at i disse sager skal betjenten lave så lidt arbejde (i forhold til mere alvorlige sager), så jeg kan ikke se en grund til ikke at gå videre med den.
I grove træk, skal betjenten lave en anmeldelse. Derefter indhentes dommerkendelse, betjenten kontakter hans kontaktperson i den pågældende politikreds (hver station har en kontaktperson, som står for kontakten til de forskellige teleselskaber). Den pågældende kontaktperson videresender dommerkendelse til de relevante selskaber som så indhenter data om personen der chikanere...
Set i forhold til så mange andre sager kan disse sager overståes relativt hurtigt...
Så jeg er ærligt talt lidt "flov" over det danske polities holdning til chikane sager. (Som, som nævnt oftest ender med, få dig et nyt nummer, eller flyt)..
I den ideele verden skal politiet tage alle sager. I den virkelige verden er der ikke ressourcer nok til at behandle dem, inden de blive forældede. Der er mange forbrydelser, der i politiets verden aldrig bliver til andet end en rapport.
True that...
Min pointe var at der er forskel på ikke at ville, og ikke at kunne..
Og så er min holdning at i disse sager skal betjenten lave så lidt arbejde (i forhold til mere alvorlige sager), så jeg kan ikke se en grund til ikke at gå videre med den.
I grove træk, skal betjenten lave en anmeldelse. Derefter indhentes dommerkendelse, betjenten kontakter hans kontaktperson i den pågældende politikreds (hver station har en kontaktperson, som står for kontakten til de forskellige teleselskaber). Den pågældende kontaktperson videresender dommerkendelse til de relevante selskaber som så indhenter data om personen der chikanere...
Set i forhold til så mange andre sager kan disse sager overståes relativt hurtigt...
Så jeg er ærligt talt lidt "flov" over det danske polities holdning til chikane sager. (Som, som nævnt oftest ender med, få dig et nyt nummer, eller flyt)..
Fjolle (41) skrev:Det burde da være nogenlunde nemt for teleselskabet at null-route det nummer :/
Jeg er ikke sikker på at de kender nummeret. De får helt sikkert et ID på personen der ringer eller den unikke samtale og et telefonselskab med, men jeg er ikke sikker på at de får mere.
@41
Det vil aldrig kunne lige under kundeservice.
Som nævnt så skal teleselskabet have en dommerkendelse førend de må sammenkøre deres databaser for at identificere personen der udøver chikanen...
Dette er for at beskytte de danske borgere imod ulovlige aflytninger etc...
(Og lige for en god ordens skyld, så trækker jeg på min erfaring, som jeg har opbygget. Jeg har i ca. 2½ år stået for aftendriften af et af de 4 store selskabers inbound og outbound kundeservice.. Og både før og samtidig har jeg hjulpet med at uddanne konsulenter, plus at jeg også selv har siddet på telefonen til at starte med...)
Det burde da være nogenlunde nemt for teleselskabet at null-route det nummer :/
Og jeg havde egenligt håbet at det var sådan noget et teleselskab havde under fanen kundeservice.
Det vil aldrig kunne lige under kundeservice.
Som nævnt så skal teleselskabet have en dommerkendelse førend de må sammenkøre deres databaser for at identificere personen der udøver chikanen...
Dette er for at beskytte de danske borgere imod ulovlige aflytninger etc...
(Og lige for en god ordens skyld, så trækker jeg på min erfaring, som jeg har opbygget. Jeg har i ca. 2½ år stået for aftendriften af et af de 4 store selskabers inbound og outbound kundeservice.. Og både før og samtidig har jeg hjulpet med at uddanne konsulenter, plus at jeg også selv har siddet på telefonen til at starte med...)
Fjolle (44) skrev:Ville det kunne lade sig gøre hvis man ved hvem det er der ringer og har nummeret?
Det ville hjælpe i forhold til politiet, men det er nok også det.
@44
Hvis du ved præcist hvem det er, og du har klare beviser for det. Så stiger chancen for at der bliver gjort noget ved det, da du har gjort politiets arbejde for dem. Og det derfor er meget mere simpelt for dem at udforme en anmeldelse, og så ellers bare lade systemet om at klare sagen.
Så i det tilfælde er du meget bedre stillet end, hvis det er anonym chikane..
Ville det kunne lade sig gøre hvis man ved hvem det er der ringer og har nummeret?
Hvis du ved præcist hvem det er, og du har klare beviser for det. Så stiger chancen for at der bliver gjort noget ved det, da du har gjort politiets arbejde for dem. Og det derfor er meget mere simpelt for dem at udforme en anmeldelse, og så ellers bare lade systemet om at klare sagen.
Så i det tilfælde er du meget bedre stillet end, hvis det er anonym chikane..
Det er min erfaring at politiet ikke vil hjælpe, men i stedet bede dig få hemmeligt nummer.
Det er så vidt jeg ved også det eneste teleselskaberne vil gøre ved det, men de har selvfølgelig også en økonomisk interesse i at du skal have nyt nummer - Jeg ved ikke om det er en faktor i det.
Det er så vidt jeg ved også det eneste teleselskaberne vil gøre ved det, men de har selvfølgelig også en økonomisk interesse i at du skal have nyt nummer - Jeg ved ikke om det er en faktor i det.
@48
Jeg tager den lige baglæns..
Så længe at selskabet ikke får en henvendelse fra politiet, så er det eneste de kan gøre at tilbude et nyt nummer. Oftest kan du også få det nye nummer gratis, hvis du er udsat for chikane (Sådan var det da jeg arbejde for fornævnte selskab).. Alt andet kræver som nævnt dommerkendelse. Så det er ikke fordi at selskabet ikke vil hjælpe, men kun tjene penge på dig. De kan ikke hjælpe, og normal praksis plejer at give et nyt nummer gratis (i en vis grad. Skal du have nyt nummer for fjerde gang på en uge fordi at de konsekvent skriver dit nye nummer til alle på Facebook eller lign. Så bliver det for egen regning...)
Som jeg også nævnte tidligere, så er hvad politiet vil i og for sig dybt irrelevant, og bør ikke komme på tale.
Du vil til enhver tid kunne kræve at de laver en sag ud af det. Alternativet er anmelde politiet for at overtræde politivedtægterne. Det handler i bund og grund om at holde på sin ret. Og kræve at politet udføre deres arbejde (selvom de oftest virker som om at de ikke har interesse i det.)
Jeg tager den lige baglæns..
Så længe at selskabet ikke får en henvendelse fra politiet, så er det eneste de kan gøre at tilbude et nyt nummer. Oftest kan du også få det nye nummer gratis, hvis du er udsat for chikane (Sådan var det da jeg arbejde for fornævnte selskab).. Alt andet kræver som nævnt dommerkendelse. Så det er ikke fordi at selskabet ikke vil hjælpe, men kun tjene penge på dig. De kan ikke hjælpe, og normal praksis plejer at give et nyt nummer gratis (i en vis grad. Skal du have nyt nummer for fjerde gang på en uge fordi at de konsekvent skriver dit nye nummer til alle på Facebook eller lign. Så bliver det for egen regning...)
Det er min erfaring at politiet ikke vil hjælpe, men i stedet bede dig få hemmeligt nummer.
Som jeg også nævnte tidligere, så er hvad politiet vil i og for sig dybt irrelevant, og bør ikke komme på tale.
Du vil til enhver tid kunne kræve at de laver en sag ud af det. Alternativet er anmelde politiet for at overtræde politivedtægterne. Det handler i bund og grund om at holde på sin ret. Og kræve at politet udføre deres arbejde (selvom de oftest virker som om at de ikke har interesse i det.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.