mboost-dp1

Bliver chikaneret på telefon:/

Gå til bund
Gravatar #51 - bjoeg
26. aug. 2011 18:43
@43
Nu kræves det faktisk ikke en dommerkendelse for at få nummeret oplyst.

I tilfælde af grov chikane mod forudrettet, kan Politiet indhente teleoplysninger hos forurettedes teleselskab med forurettedes samtykke, og dermed få oplyst hvilket nummer som udøver chikanen.

Men uanset hvad skal Coney ned og snakke med Politiet om hvad som er acceptabel chikane.
Gravatar #52 - Killa
26. aug. 2011 20:42
Hvis man har haft et nummer i lang tid, er det ikke nødvendigvis nemt skifte det. Specielt hvis man er nød til at kombinere det med hemmeligt nummer, for at det har en effekt.
Gravatar #53 - Chewy
27. aug. 2011 11:01
@50
Nogen gange handler det ikke om at få sin ret, men om at få løst problemet hurtigst muligt(skifte nr.) og få fred og få det overstået.
At insistere på sin ret over politiet har en indbygget risiko for at blive skuffet oven i irritationen over at sagen ikke bliver løst effektivt.

Som #52 også nævner så er det ikke altid lige nemt at skifte nummer..
Personligt modtager jeg stadig opkald fra folk jeg har arbejdet sammen med for 5-6 år siden, og bliver tilbudt småjobs i forbindelse med mindre festivaller, specielle events etc.
Hvis jeg skulle skifte mit nummer (som jeg har haft i små 10 år), ville det automatisk betyde at jeg mister muligheden for at få disse småjobs, hvilket vil betyde lavere indkomst, og mindre erhvervs erfaring...
Og at få et nyt nummer ud til alle disse folk er stort set umuligt...

I sidste ende er det vel et politisk problem (primært manglende "funding").

@51
Nu kræves det faktisk ikke en dommerkendelse for at få nummeret oplyst.
I tilfælde af grov chikane mod forudrettet, kan Politiet indhente teleoplysninger hos forurettedes teleselskab med forurettedes samtykke, og dermed få oplyst hvilket nummer som udøver chikanen.

Jeg kan ikke umiddelbart finde en kilde der giver mig ret (eller uret for den sags skyld). Og kan pt. kun henvise til den erfaring jeg har efter at have beskæftiget mig med lige netop disse former for sager..
Men prøver at se hvad jeg kan grave op i løbet af weekenden.
Gravatar #54 - arne_v
28. aug. 2011 02:25
#politi

Jeg tror på at det er svært at få dem til at gøre noget.

Der er mange historier omkring selv alvorlige forbrydelser som der ikke blivr gjordt noget ved.

Men det er jo ikke sådan at det bør være.

Og ved bare at skifte nummer belønner man en slap holdning hos visse politi folk med mindre arbejde.

Gå til politiet.

Vil de ikke gøre noget så klag til deres chef.

Og fortsæt med at eskalere sagen indtil der bliver gjordt noget.

Gravatar #55 - Cloud02
28. aug. 2011 11:35
arne_v (54) skrev:
gjordt

Den der staver 'd' i gjort, han skal have sin ende smurt.
Gravatar #56 - Barkane
28. aug. 2011 16:32
Cloud02 (55) skrev:
Den der staver 'd' i gjort, han skal have sin ende smurdt.
Gravatar #57 - Chewy
28. aug. 2011 17:05
Nej. Der er smurt:
ordnet.dk/ddo/ordbog?query=smurt
Gravatar #58 - Bundy
29. aug. 2011 09:33
Spuce (56) skrev:
Den der staver 'd' i gjort, han skal have sin ende smurdt.

Den der staver D i smurt, han skal have sin ende gjort! uNF uNF uNF.
Gravatar #59 - Chewy
29. aug. 2011 10:57
@myplace & Mnc

Har i lyst til at finde nogen form for dokumentation for at smurdt findes i det danske ordforråd, til at supplere jeres ratings..
Det er ikke lykkedes mig at finde det. Men det må i vel kunne fremvise relativt hurtigt...

Jeg kan suppplere mit ovenstående link til ordbogen med et link til studieportalen, der har en liste over huskeregler. Som ligeledes skriver smurt uden d.
http://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id...

Alt hvad jeg kan finde henviser til at smurt staves uden D.
Så hvordan kan mit indlæg være flamebait og irrelevant??

Kom med dokumentation til at bakke jeres ratings op...
Gravatar #60 - snesman
29. aug. 2011 11:01
Chewy (59) skrev:
...

http://www.google.com/imgres?q=it+was+a+joke&u...

Edit:igen med de links
Gravatar #61 - Mnc
29. aug. 2011 11:29
#59,57
Ja, jeg gav dig en Flamebait rating. Det blev gjordt fordi du ødelagde deres/vores (posters/readers) sjov.
Jeg burde havde smurdt dig én, men den type er jeg ikke. :)
Gravatar #62 - Bundy
29. aug. 2011 11:46
#59: Hey chewy - du har en kæmpe pind oppe i røven, prøv at tage den ud.
Gravatar #63 - Chewy
29. aug. 2011 16:50
Når Spuce tager pis på Cloud02 er det cool.
Når jeg tager pis på Spuce er det ikke cool...
Jeg kan ikke følge jeres logik...
Gravatar #64 - Daniel-Dane
29. aug. 2011 17:10
Du er bare ikke spor cool!
Gravatar #65 - Chewy
29. aug. 2011 17:13
@64
Det kommer så hellere ikke som den store overraskelse :-)
Gravatar #66 - Alrekr
29. aug. 2011 17:22
Chewy (65) skrev:
hellere
Gravatar #68 - Alrekr
29. aug. 2011 17:34
Chewy (67) skrev:
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=heller&search=S%C3%B8g

Ordet findes skam - men der er massere af eksempler på ord, som ikke bruges i den rigtige sammenhæng ;)

Also, FYP.
Gravatar #69 - MiniatureZeus
29. aug. 2011 17:42
Mel
Gravatar #70 - markjensen
29. aug. 2011 19:20
Mel C
Gravatar #71 - Systran
29. aug. 2011 22:11
Alrekr (68) skrev:
massere
Gravatar #72 - Coney
30. aug. 2011 05:37
#topic

Jeg kan som en lille update fortælle at jeg snakkede med politiet, men de kan ikke gøre noget før opringeren kommer med trusler. Hvis jeg havde et nummer allerede var det ikke et problem, men for at få en dommerkendelse skal der åbenbart mere til. Teleselskabet kan desværre ikke være mere behjælpelige, for de skal også bruge en dommerkendelse for at gå videre.

Så jeg kan ikke gøre andet end at skifte nummer. Det har jeg nu ikke tænkt mig, og jeg har istedet sat min telefon til at blokere skjulte numre. Det er ikke en god løsning, da jeg jo mister andres opkald også, men som regel er det kun min mor der ringer skjult nummer også, så det går nok:)

Så må jeg jo se om han stadig ringer om et halvt års tid.

Tak for hjælpen dog:)
Gravatar #73 - bjoeg
30. aug. 2011 07:51

Samtykkeerklæring. Du giver politiet samtykke til at gennemgå dine kaldsoplysninger, både ind og udgående.
Gravatar #74 - Cloud02
30. aug. 2011 07:57
Kan du ikke bare sige at du vist nok tror at du har fået trusler.
Gravatar #75 - Elskov
30. aug. 2011 07:59
Cloud02 (74) skrev:

arrr.. det ville man da huske. Desuden skal ham, der ringer, straffes for chikane, ikke for trusler, når han ikke har truet nogen.
Gravatar #76 - Coney
30. aug. 2011 08:18
Cloud02 (74) skrev:

Jeg ville aldrig anklage nogen for at have gjort noget vedkommende ikke har. Slet ikke til politiet.
Gravatar #77 - Ronson ⅍
30. aug. 2011 08:24
Jeg kan da godt ringe og true dig lidt, så kan du sige til politiet at du også er blevet truet over telefonen. Du behøver jo ikke nævne det var i en anden sammenhæng.
Gravatar #78 - Alrekr
30. aug. 2011 09:15
Systran (71) skrev:
Alrekr (68) skrev:
massere

Den var placeret for at vise meningen i det jeg skrev ;)
Gravatar #79 - Cloud02
30. aug. 2011 09:49
Coney (76) skrev:
Cloud02 (74) skrev:

Jeg ville aldrig anklage nogen for at have gjort noget vedkommende ikke har. Slet ikke til politiet.

emphasis på "vist nok".
Gravatar #80 - MiniatureZeus
30. aug. 2011 10:02
(Det samme var #69.. Den havde dog nok været sjovere, hvis man havde været der..)
Gravatar #81 - nlsn
30. aug. 2011 10:10
Politiet gør meget, meget lidt i denne her slags sager. Du skal langt hen ad vejen, direkte have modtaget trusler og "helst" dødstrusler før din sag kommer op i den øverste tredjedel af papirsbunken. Mht. lige chikane er vi ret dårligt dækket ind rent lovmæssigt herhjemme.

Medmindre at det går hen og bliver en principsag for dig, så er du bedst stillet med at skifte nummer.
Gravatar #82 - Alrekr
30. aug. 2011 10:25
MiniatureZeus (80) skrev:
(Det samme var #69.. Den havde dog nok været sjovere, hvis man havde været der..)

wat
Gravatar #83 - mbw2001
30. aug. 2011 10:36
Samtykkeærklering giver kun adgang til de oplysninger som brugeren selv har adgang til. Dvs. at politiet vil blive oplyst at der er ringet fra hemmeligt nummer. Skal det hemmelige nummer oplyses kræves en dommerkendelse.
Gravatar #84 - fe950
31. aug. 2011 15:29
Falsk politianmeldelse er i sig selv strafbart.

Jeg sagde (#50) at du ikke skal kontakte politiet :) Næste gang må du høre efter hvad jeg siger :)

Som en sociolog sagde en gang: Efter at vi msitede den kulturelle respekt til forældrene og efter Gud's død, har fået en ide om at sygehusvæsnet kan helbrede samtlige sygdomme og politiet kan beskytte os mod alt.

og så bliver vi gang på gang skuffet over ventetid på skadestuen og afvisning afpolitiet.
Gravatar #85 - mbw2001
31. aug. 2011 16:23
Nu lever vi dog i et samfund hvor selvtægt er ulovligt. Dermed må man også forvente at politiet kæmper de kampe man selv, per lov, er forbudt at kæmpe.
Det dummeste man kan gøre i en hvilken som helst sag er at antage andres uvillighed og give op på forhånd.
Det værste jeg ved på mit arbejde er når jeg har med kundehenvendelser at gøre og en person har gået i 3 måneder og blevet mere og mere tosset i stedet for at kontakte os. Når vi så får kunden igennem bliver der råbt og skreget og 5 min efter er problemet løst. Et problem som kunne være løst 3 måneder før hvis de bare havde henvendt sig.
Det er selvfølgelig ærgeligt at poltiet ikke kan gøre mere, men det er da dumt ikke at forsøge.
Gravatar #86 - fe950
31. aug. 2011 17:54
Jeg tager det sætning or sætning:

Ja selvtægt er ulovligt.

Der er forskel på ønsketænkning og virkelighed.

Uenig. Hvis man skaber en forventning om derefter ikke handler, så får man en følelse af at give op. Men det hele startede med en urealistisk forventning.

Historien om den sure kunde er en fin historie, men det forbliver en historie.

Ja det er ærgeligt. Helt enig. Jeg oplever dog en tendens til, at man lynhurtigt ophøjer ønsketænkning til rettigheder og derefter bliver tosset hvis en's rettighed forsvider i den blå luft.

Og til sidst: Ja det kunne være rart med et system der er i stand til at håndtere alle slags henvendeler fra borgere, men det er langt fra virkelighed, Desværre.

Jeg er ikke imod regler og orden, jeg forholder mig blot til at der altid ville være forskel mellem forventninger og muligheder.

Måske er jeg pessimist. Hvem ved?!
(ps. det er et retorisk spørgsmål. I behøver ikke at svare på det :))
Gravatar #87 - Fjolle
31. aug. 2011 18:06
fe950 (86) skrev:
Uenig. Hvis man skaber en forventning om derefter ikke handler, så får man en følelse af at give op. Men det hele startede med en urealistisk forventning.

Det er sku da bedre at prøve end at give op med det samme. Pessimist.
Gravatar #88 - Daniel-Dane
31. aug. 2011 18:22
fe950 (86) skrev:
Måske er jeg pessimist. Hvem ved?!
(ps. det er et retorisk spørgsmål. I behøver ikke at svare på det :))

Jeg tager det sætning or sætning:

Ja, det er du.

Pis.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login