mboost-dp1
Computer for 10.000kr...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Efter jeg har lært lidt om processor og grafikkort osv. ville jeg købe en computer, men syntes det er svært at vælge.
Har set på Intel's og Alienwares, men fandt kun ud af at man betaler 99% for navnet.
Så jeg har gået ind på en hjemmeside som hedder Komplett,
hvor så jeg fandt en noglelunde system for 10.000kr.
Men er ikke sikker på at det HELE i computeren fungere, altså jeg gidder ikke købe en computer for en høj pris, også der er noget i den der bare er så dårligt.
Her er systemet. Sig' lige hvis der er noget der ikke er værd, så kunne jeg jo rette det:
Computer kasse: Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU)
Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk 140mm Fan, 8x SATA, SLI
Bundkort: Asus M3A79-T Deluxe, AMD 790FX+SB750, ATX, Socket-AM2+, DDR2, 4xPCI-Ex(2.0)x16
Processor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition 125W, AM2+/AM3, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed
RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 1GB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP
Windows: Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit Dansk Komplett, kun til PC produksjon
......
Jeg tvivler om grafikkortet..
Men hvis det er OK, så er det jo bare godt ;-)
Computeren koster 9738kr.
mvh,
Peter.
Har set på Intel's og Alienwares, men fandt kun ud af at man betaler 99% for navnet.
Så jeg har gået ind på en hjemmeside som hedder Komplett,
hvor så jeg fandt en noglelunde system for 10.000kr.
Men er ikke sikker på at det HELE i computeren fungere, altså jeg gidder ikke købe en computer for en høj pris, også der er noget i den der bare er så dårligt.
Her er systemet. Sig' lige hvis der er noget der ikke er værd, så kunne jeg jo rette det:
Computer kasse: Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU)
Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk 140mm Fan, 8x SATA, SLI
Bundkort: Asus M3A79-T Deluxe, AMD 790FX+SB750, ATX, Socket-AM2+, DDR2, 4xPCI-Ex(2.0)x16
Processor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition 125W, AM2+/AM3, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed
RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 1GB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP
Windows: Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit Dansk Komplett, kun til PC produksjon
......
Jeg tvivler om grafikkortet..
Men hvis det er OK, så er det jo bare godt ;-)
Computeren koster 9738kr.
mvh,
Peter.
@2 Fordi den er billigere kontra ydelse
Quote fra tomshardware: "As a result of its exceptional energy efficiency advances and an affordable price/performance ratio, AMD Phenom II X4 deserves our seldom-granted Recommended Buy award."
Quote fra tomshardware: "As a result of its exceptional energy efficiency advances and an affordable price/performance ratio, AMD Phenom II X4 deserves our seldom-granted Recommended Buy award."
terracide (2) skrev:Hvorfor hulan gå Phenom2, når den ikke kan slå Core2Quad?
Du kan få en billigere, HURTIGERE PC ved at vælge Intel...men det er dine penge, slå dig løs.
Fordi den er billigere og han ikke falder alt for meget i ydelse?
#1 Radeon HD4870 er et udemærket kort, så vidt jeg har læst :-) Men hvad skal den bruges til, computeren? :-)
Køb du rolig den CPU, du kan self sagtens få en der er bedre (og dyrer). Men helt ærligt, bortset fra at vi nørder absout altid vil have det nyeste af det nyeste, det hurtigste af det hurtigste, hvormange udnytter så egentlig alle de kræfter ens CPU har, jeg tror ski det er de færeste reelt ydnytter alle de kræfter :)
Tak Bachy, det var lige det jeg skulle have at vide.
Har bestemt mig for, at jeg køber computeren fra Komplett d. 4 februar 2009.
- Lige det sidste spørgsmål: Hvad betyder; Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit Dansk Komplett, kun til PC produksjon
Har ikke lige fattet den del at det er kun til PC produksjon. Betyder det at jeg ikke får Windows vista med licen, så jeg kan installere det på andre computere?
Nårh ja, hvor mange USB's har Antec Twelve Hundred Gaming kabinettet bagved? Der står kun den har 2 foran, og det er jo lidt trals da man skal have keyboard usb'en og mus usb'en der inde.
De 2 USB's ligger helt oppe på 60cm højde, også er det jo lidt besværligt at have musen og keboard til at blive tilsluttet der oppe.
Kunne en eller anden ikke finde ud af om den har nogle bagved..?
Tak Bachy, det var lige det jeg skulle have at vide.
Har bestemt mig for, at jeg køber computeren fra Komplett d. 4 februar 2009.
- Lige det sidste spørgsmål: Hvad betyder; Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit Dansk Komplett, kun til PC produksjon
Har ikke lige fattet den del at det er kun til PC produksjon. Betyder det at jeg ikke får Windows vista med licen, så jeg kan installere det på andre computere?
Nårh ja, hvor mange USB's har Antec Twelve Hundred Gaming kabinettet bagved? Der står kun den har 2 foran, og det er jo lidt trals da man skal have keyboard usb'en og mus usb'en der inde.
De 2 USB's ligger helt oppe på 60cm højde, også er det jo lidt besværligt at have musen og keboard til at blive tilsluttet der oppe.
Kunne en eller anden ikke finde ud af om den har nogle bagved..?
1. Først åbner du din browser
2. Så taster du www.google.dk ind
3. Så skriver du i søgefeltet: Asus M3A79-T Deluxe
4. Så trykker du efter al sandsynlighed på det første link google anbefaler
5. Så kigger du enten på produktbeskrivelsen eller et af de mange billeder der er.
6. Så bookmarker du google.dk
Og for at bidrage med noget til din pc så synes jeg heller ikke du burde købe en AMD lige pt. Deres chipsets er ikke nær så gode som de tilsvarende fra Intel.
Cooler Master Centurion 534, sort
Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,
Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz,
Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN
USB2 multikortlæser 3.5" sort til
Corsair strømforsyning 650W Black,
Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL6,
Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2
XFX GeForce 9800GT 670M 512MB PhysX CUDA
MS ROYALTY Vista Home Premium
Pris: 7.480,84 DKK
Hvis du vil have den op på de 10k kan du eventuelt gå op på en gtx260'er i gfx kort.
1. Først åbner du din browser
2. Så taster du www.google.dk ind
3. Så skriver du i søgefeltet: Asus M3A79-T Deluxe
4. Så trykker du efter al sandsynlighed på det første link google anbefaler
5. Så kigger du enten på produktbeskrivelsen eller et af de mange billeder der er.
6. Så bookmarker du google.dk
Og for at bidrage med noget til din pc så synes jeg heller ikke du burde købe en AMD lige pt. Deres chipsets er ikke nær så gode som de tilsvarende fra Intel.
Cooler Master Centurion 534, sort
Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,
Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz,
Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN
USB2 multikortlæser 3.5" sort til
Corsair strømforsyning 650W Black,
Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL6,
Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2
XFX GeForce 9800GT 670M 512MB PhysX CUDA
MS ROYALTY Vista Home Premium
Pris: 7.480,84 DKK
Hvis du vil have den op på de 10k kan du eventuelt gå op på en gtx260'er i gfx kort.
Glem det nu bare, du vil sku nok alligevel ikke mærke noget til performence forskellen mellem en Intel og den nye AMD CPU.
Personligt kører jeg med en Phenom X4 9850 der kører standart 2.5 Ghz per kerne, samt 4GB DDR800 samt et Radeon 4850, og jeg har endnu ikke mødt et spil som jeg ikke har kunnet spille i 1680*1050 med rimelige settings aktiveret.
Så kast du dig bare ud i at samle din nye maskine, og god fornøjelse med den ;)
Personligt kører jeg med en Phenom X4 9850 der kører standart 2.5 Ghz per kerne, samt 4GB DDR800 samt et Radeon 4850, og jeg har endnu ikke mødt et spil som jeg ikke har kunnet spille i 1680*1050 med rimelige settings aktiveret.
Så kast du dig bare ud i at samle din nye maskine, og god fornøjelse med den ;)
xXgmzorXx (10) skrev:#9
Asus M3A79-T Deluxe er altså et bundkort, så hvor hen vil du med det der....?
Hvad mener du med at AMD er dårligt..? Det er deres bedste CPU, og på grund af den, røg priserne ned på Intels quad..
SÅ den må altså bare være god.
Nope, der er helt andre grunde:
http://newz.dk/intel-saenker-priser-i-modsvar-til-...
Post #17
Intel holder AMD i en skruetvinge, nu da de er mødt op med sidste års ydelse...fordi de kan.
Plimmer (15) skrev:Du kan ikke se at du sparer ca 2500,- på den pc jeg har samlet for dig?
Jo, 2500 kr. Det er da' en allertiders pris, men er den nu LIGE så god..?
Den jeg har samlet har:
250GB+ Mere end den to samlede.
0.5ghz+ Og altså den BEDSTE CPU fra AMD
500GB+ i grafikkort.
1000 Gange fedre kabinett.
Så, faktisk er priserne lige gode, men den du lavede er dårligere men billigere, så jeg bliver nødt' til at købe den jeg samlede.
Nårh ja, så har jeg lige det sidste question:
Er der nogle der kunne finde ud af om der sidder nogle USB sticks bag kabinettet: Antec Twelve Hundred, for jeg har kun set der sidder 2 foran, og hvordan i *Censored* skal jeg have min keyboard, headset (Trådløst USB), og mus sidde der..?
Kabinettet er jo 60cm højt!
Er der nogle der kunne finde ud af om der sidder nogle USB sticks bag kabinettet: Antec Twelve Hundred, for jeg har kun set der sidder 2 foran, og hvordan i *Censored* skal jeg have min keyboard, headset (Trådløst USB), og mus sidde der..?
Hvad er der galt i den nye Phenom II fra AMD, såvidt jeg kan læse mig frem til gør den sit job ganske glimragende.
Klart, den er ikke i nærheden af Corei7, men hvem fanden har brug for den perfommence ? Ja .. ok .. du kan få core 2 cpuer der yder det samme, om de er billigere, måske, jeg har ikke sat mig ind i hvad AMD's cpuer koster.
Udover det, så forstår jeg ikke hvorfor 4870 kortet skulle droppes, det klarer sku spillene ligeså godt som Nvidia, og bare fordi der er en spade som basher det, sikkert fordi han selv er en skovl til at håndtere computere, så dropper du det ?
Well .. computer køb er of forbliver en smagssag, nogen kan lide det på den ene måde, andre på den anden måde :)
Klart, den er ikke i nærheden af Corei7, men hvem fanden har brug for den perfommence ? Ja .. ok .. du kan få core 2 cpuer der yder det samme, om de er billigere, måske, jeg har ikke sat mig ind i hvad AMD's cpuer koster.
Udover det, så forstår jeg ikke hvorfor 4870 kortet skulle droppes, det klarer sku spillene ligeså godt som Nvidia, og bare fordi der er en spade som basher det, sikkert fordi han selv er en skovl til at håndtere computere, så dropper du det ?
Well .. computer køb er of forbliver en smagssag, nogen kan lide det på den ene måde, andre på den anden måde :)
Har lige samlet et setup til min kammerat.
Det blev lige praecis 10.091kr.
Vi valgte ogsaa Intel og endte med et setup der ser saadan ud:
http://mess.fidomuh.dk/pics/Picture3.png
Og det er saa inkl. Windows Vista.
Det blev lige praecis 10.091kr.
Vi valgte ogsaa Intel og endte med et setup der ser saadan ud:
http://mess.fidomuh.dk/pics/Picture3.png
Og det er saa inkl. Windows Vista.
vandfarve (19) skrev:16 skrev:0.5ghz+ Og altså den BEDSTE CPU fra AMD
500GB+ i grafikkort.
Du bør nok læse lidt op på det her emne, inden du begynder at begive dig i diskussion med personer som Plimmer. Selvom du måske ikke har modtaget de mest pædagogiske råd, så er det en dum ide...
Ja, for AMD er langsommere clock for clock end både Core2Quad og i7...så hvis man intt aner om arkitekturen så flader man nemt i den fælde...
Foruden at AMD burde have så mange slag for at kalde deres CPU'er for 920 og 940...snak om vildledning.
Ref: Top Gear Test Track
# 1:17.1 - Gumpert Apollo S
# 1:17.3 - Ascari A10
Om du vægler "Gumpert Apollo S" eller "Ascari A10" til/fra arbejde kan sku være det samme, da du sandsynligvis kører en rimelig normal hastighed som alle andre biler også ville kunne køre.
Sagt men andre ord når du står med bukserne nede: Om du vægler det hvide får eller sorte får så bre'er de cirka lige hørt og du mærker sikkert ikke forskellen alligevel.
Sagt på en anden måde: Om det er Coca-Cola og tysk kød eller Pepsi med Dansk kød, mærker du nok heller ikke den store forskel ved.
Tag den du synes som ligger indenfor en pris du synes er rimelig.
# 1:17.1 - Gumpert Apollo S
# 1:17.3 - Ascari A10
Om du vægler "Gumpert Apollo S" eller "Ascari A10" til/fra arbejde kan sku være det samme, da du sandsynligvis kører en rimelig normal hastighed som alle andre biler også ville kunne køre.
Sagt men andre ord når du står med bukserne nede: Om du vægler det hvide får eller sorte får så bre'er de cirka lige hørt og du mærker sikkert ikke forskellen alligevel.
Sagt på en anden måde: Om det er Coca-Cola og tysk kød eller Pepsi med Dansk kød, mærker du nok heller ikke den store forskel ved.
Tag den du synes som ligger indenfor en pris du synes er rimelig.
Jeg ville ikke vælge den pga. prisen. Hvis jeg derimod havde et AM2+ bundkort og min flaskehals var CPU'en skulle jeg gerne være den første til at anbefale en.
Sagen er bare at han vil smide 10k for en helt ny computer og her får man ikke mest "bang for the buck" med AMD pt. Jeg ville heller ikke købe en pc til 10k og smide en C2D CPU i, jeg ville købe et "value" bundkort, en Ci7 CPU, 6gb ram og et grafik kort der passede til min skærm pt. I mit tilfælde har jeg en 22 tommer skærm og der ville et 9800GTX være helt perfekt.
Grunden til et nVidia kort er pga. en ci7 cpu i forvejen hæver temperaturen i mit kabinet og et ATi kort pt ville hæve den endnu mere. Anden grund til at fravælge ATi er at jeg ikke kan clocke den højere, da de fra fabrikken allerede er clocket så højt som muligt.
Grunden til at jeg siger ci7 er så har du en platform du kan opgradere på en del år ud i fremtiden, jeg sparer så lidt på grafik kortet pga der er tale om et budget på 10k.
Ydermere er jeg fanboy af Intel chipsets, de har ydet bedre og mere stabilt end AMD og nVidias har over længere tid.
Når man vil købe PC for 10k er det jo ikke kun "bang for the buck" man går op i, det er typisk en pc til 5-6k man snakker om her. Men ellers et frækt gfx kort du fik smidt i den spand du linkede til. :)
Jeg ville ikke vælge den pga. prisen. Hvis jeg derimod havde et AM2+ bundkort og min flaskehals var CPU'en skulle jeg gerne være den første til at anbefale en.
Sagen er bare at han vil smide 10k for en helt ny computer og her får man ikke mest "bang for the buck" med AMD pt. Jeg ville heller ikke købe en pc til 10k og smide en C2D CPU i, jeg ville købe et "value" bundkort, en Ci7 CPU, 6gb ram og et grafik kort der passede til min skærm pt. I mit tilfælde har jeg en 22 tommer skærm og der ville et 9800GTX være helt perfekt.
Grunden til et nVidia kort er pga. en ci7 cpu i forvejen hæver temperaturen i mit kabinet og et ATi kort pt ville hæve den endnu mere. Anden grund til at fravælge ATi er at jeg ikke kan clocke den højere, da de fra fabrikken allerede er clocket så højt som muligt.
Grunden til at jeg siger ci7 er så har du en platform du kan opgradere på en del år ud i fremtiden, jeg sparer så lidt på grafik kortet pga der er tale om et budget på 10k.
Ydermere er jeg fanboy af Intel chipsets, de har ydet bedre og mere stabilt end AMD og nVidias har over længere tid.
Når man vil købe PC for 10k er det jo ikke kun "bang for the buck" man går op i, det er typisk en pc til 5-6k man snakker om her. Men ellers et frækt gfx kort du fik smidt i den spand du linkede til. :)
Oh well, har bare læst at det gælder om at få den nyeste og bedste CPU, med flest "ghz" som jeg ikke aner noget om.
(Læste jeg på wekipidia, eller hvordan nu det staves?)
Altså, selve CPUen, er den god i forhold til prisen? Snakker om AMD phenom ll 940 black edition. Den koster 2000kr, og derfor vil jeg ikke købe en i7 fra Intel, som er 3 gange dyrer.
Jeg skal trosalt kun bruge den til gaming, og måske lidt til at kode .net eller noget helt andet som jeg er ved at lære.
Men måske en dag hvor jeg virklig har brug for et monster, så kan jeg jo købe en for 20.000kr.
AMD phenom ll 940 black edition, ja eller nej..?
Jeg gidder kraftedme ikke købe en i7, måske er det en bette smule bedre, men SÅ meget har jeg slet ikke brug for, som I har.
Når jeg vælger systemet hos Komplett, kan jeg kun vælge i mellem phenom ll 920 eller 940, så det hjælper mig dog heller ikke meget.
-Men tænkte at den CPU BURDE være god, fordi det er AMDs bedste. (Også ved jeg ikke om AMD er dårligt, eller godt. Men når nu det er det bedste de har, så kunne det vel lad sig gøre)
Peter.
(Læste jeg på wekipidia, eller hvordan nu det staves?)
Altså, selve CPUen, er den god i forhold til prisen? Snakker om AMD phenom ll 940 black edition. Den koster 2000kr, og derfor vil jeg ikke købe en i7 fra Intel, som er 3 gange dyrer.
Jeg skal trosalt kun bruge den til gaming, og måske lidt til at kode .net eller noget helt andet som jeg er ved at lære.
Men måske en dag hvor jeg virklig har brug for et monster, så kan jeg jo købe en for 20.000kr.
AMD phenom ll 940 black edition, ja eller nej..?
Jeg gidder kraftedme ikke købe en i7, måske er det en bette smule bedre, men SÅ meget har jeg slet ikke brug for, som I har.
Når jeg vælger systemet hos Komplett, kan jeg kun vælge i mellem phenom ll 920 eller 940, så det hjælper mig dog heller ikke meget.
-Men tænkte at den CPU BURDE være god, fordi det er AMDs bedste. (Også ved jeg ikke om AMD er dårligt, eller godt. Men når nu det er det bedste de har, så kunne det vel lad sig gøre)
Peter.
Altså .. det er som sagt fuldt ud muligt at få en bedre, større, hurtigere, tykkere, sødere, mere sexet CPU, men hvis en Phenom II koster omkring de 2 kilo, så er jeg næsten bange for at jeg nok var gået efter en Core 2 Duo i e8x00 serien eller en normal Phenom x4 9850, begge omtrent halv så billige som den du har valgt :)
Men nu er jeg også den type der ikke gider betale mere end nødvendigt (med mindre jeg ligefrem svømmer i penge, hvilket så absolut ikke sker så ofte hehe)
Men køb du dig blot en Phenom II, hovedsagen er at du bliver glad for den :)
Men nu er jeg også den type der ikke gider betale mere end nødvendigt (med mindre jeg ligefrem svømmer i penge, hvilket så absolut ikke sker så ofte hehe)
Men køb du dig blot en Phenom II, hovedsagen er at du bliver glad for den :)
xXgmzorXx (17) skrev:Nårh ja, så har jeg lige det sidste question:
Det gør der ikke. De USB-stik der sidder bag på computeren sidder alle sammen på bundkortet (derfor #9 ville have dig til at slå dit bundkort op).
Her er et link til dit bundkort fra #1 (Asus M3A79-T Deluxe):
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=149&...
Så vidt jeg kan se vil du få 6 USB-stik bag computeren.
Wauw Plimmer... Det var godt nok billigt :-)
Problemet er, at på kompletts hjemmeside kan du ikke bare clicke "Ingen" CPU. AMD phenom ll 940 koster 2000, og den anden koster 1800. Så, det bliver dog 2000kr dyrer hvis jeg køber computeren og skifter CPUen ud med i7.
Jeg VED at det er muligt at bygge en computer, men jeg tør ikke på grund af, det ser svært ud.
Tror I at jeg (uden skills) kan bygge en computer hvor jeg køber delne, og bruger en instruction til at bygge..?
Wauw Plimmer... Det var godt nok billigt :-)
Problemet er, at på kompletts hjemmeside kan du ikke bare clicke "Ingen" CPU. AMD phenom ll 940 koster 2000, og den anden koster 1800. Så, det bliver dog 2000kr dyrer hvis jeg køber computeren og skifter CPUen ud med i7.
Jeg VED at det er muligt at bygge en computer, men jeg tør ikke på grund af, det ser svært ud.
Tror I at jeg (uden skills) kan bygge en computer hvor jeg køber delne, og bruger en instruction til at bygge..?
#34 skrev:Wauw Plimmer... Det var godt nok billigt :-)
Du kan IKKE skifte CPU'erne ud, da de ikke er kompatible med hinanden. Du kan derudover heller ikke argumentere for, at det vil blive 2.000 kroner dyrere.
Du er selvfølgelig fri til at købe, hvad du vil, men hvis du ikke lytter til rådene herinde, så er du selv ude om det - så at sige. Det lader til, at du allerede har besluttet dig og blot vil have en blåstempling af dine ideer, da du åbenlyst ikke lytter til rådene.
Ja, Phenom II er nogle gode CPU'ere, men du kan få processorer, der er billigere, bedre og hurtigere end Phenom II-processorer. Spørgsmålet er, om du vil bruge de informationer til noget...
Der kunne du bare se. Jeg har ikke har forstand på sådan noget.
Jeg har forstået at der findes bedre, hurtiger & billigere CPUer, i Ét.
Men hos komplett kan jeg dog ikke vælge at fjerne CPUen.
Jeg kan konfigurere en hvor du kan vælge mellem 3 slags i7'er, men så koster den 14.000.
vandfarve (36) skrev:[quote=#36]Du kan IKKE skifte CPU'erne ud, da de ikke er kompatible med hinanden
Der kunne du bare se. Jeg har ikke har forstand på sådan noget.
Jeg har forstået at der findes bedre, hurtiger & billigere CPUer, i Ét.
Men hos komplett kan jeg dog ikke vælge at fjerne CPUen.
Jeg kan konfigurere en hvor du kan vælge mellem 3 slags i7'er, men så koster den 14.000.
#36 Der findes andre virksomheder end komplett.dk.
Du kan evt. prøve Google. Skriv "computer" i søgefeltet, og du vil få tusinder af hits på forskellige webbutikker. Du kan også prøve EDBpriser.dk, topdata.dk, computersalg.dk, shg.dk, midtdata.dk, fcomputer.dk, getmore.dk osv.
Du kan evt. prøve Google. Skriv "computer" i søgefeltet, og du vil få tusinder af hits på forskellige webbutikker. Du kan også prøve EDBpriser.dk, topdata.dk, computersalg.dk, shg.dk, midtdata.dk, fcomputer.dk, getmore.dk osv.
xXgmzorXx (39) skrev:#38
Ked af at sige det, men jeg tror altså getmore.dk sætter prisen op...? Jeg så en med 1gb ram, windows xp pro, en Intel pentium processor, og 250gb harddisk. Pris: 10.000kr..?!
Ah, det tvivler jeg stærkt på. Har du nogen kilde på det? Getmore.dk er nemlig kendt for at være en af de billigste virksomheder på nettet, men hvor de så sparer på kundeservicen.
Lenovo er jo faerdigbyggede fra Lenovo af, saa der kan Getmore ikke goere saa fandens meget ved prisen.
Kort sagt, ja du kan godt selv samle en computer.
Men det er nok en god ide lige at have en der har proevet det foer, ved haanden.
Specielt det her med at faa sat cpu-koeler og saadan ordentligt paa.. Det er lidt nitte hvis den ikke sidder korrekt og din cpu futter af ;)
Lenovo er jo faerdigbyggede fra Lenovo af, saa der kan Getmore ikke goere saa fandens meget ved prisen.
Kort sagt, ja du kan godt selv samle en computer.
Men det er nok en god ide lige at have en der har proevet det foer, ved haanden.
Specielt det her med at faa sat cpu-koeler og saadan ordentligt paa.. Det er lidt nitte hvis den ikke sidder korrekt og din cpu futter af ;)
Hold du dig bare til 7000 og gem de 4000 til næste gang du har behov for en opgradering. Så er i7 nemlig nede på samme prislege. :D
Nu har jeg ikke laest ALLE indlaeg i traaden, der var lidt mange!
Anyways, jeg har lige bestilt et Core i7 system, som jeg selv skal samle.
Selve computeren uden skaerm, tastatur og mus loeb op i:
7498 Kr og bestaar af foelgende:
Core i7 920, 2,66 GHz
Gigabyte GA-EX58-UD5
Corsair XMS3 3x1GB DDR3-1333 CL9
ATI Radeon HD4850
Samsung SpinPoint F1 HD502IJ 500GB
Corsair TX650
Antec Nine Hundred
Selve CPU'en koster 2047 kr, ikke voldsomt meget mere end AMD's Phenom II 940, det er ca 40 kr mere!
Jeg kan dog godt se at bundkortene koster en del mindre end dem til Core i7 med X58 chipsaettet.
Jeg ville bare sige, man kan altsaa godt faa et Core i7 system til under 10.000,- som er all around og kan spille spil, og for den sags skyld bruges til .net programmering. Hvis du er villig til at bruge alle 10k og samle selv kan du helt sikkert godt faa en high-end maskine eller i hvert fald der opad.
Uanset hvad du vaelger, om det bliver AMD eller Intel, er jeg sikker paa du bliver glad for computeren. Begge CPU'er er nogle kraft karle, som nok skal klare ethvert job du smidder efter dem.
Anyways, jeg har lige bestilt et Core i7 system, som jeg selv skal samle.
Selve computeren uden skaerm, tastatur og mus loeb op i:
7498 Kr og bestaar af foelgende:
Core i7 920, 2,66 GHz
Gigabyte GA-EX58-UD5
Corsair XMS3 3x1GB DDR3-1333 CL9
ATI Radeon HD4850
Samsung SpinPoint F1 HD502IJ 500GB
Corsair TX650
Antec Nine Hundred
Selve CPU'en koster 2047 kr, ikke voldsomt meget mere end AMD's Phenom II 940, det er ca 40 kr mere!
Jeg kan dog godt se at bundkortene koster en del mindre end dem til Core i7 med X58 chipsaettet.
Jeg ville bare sige, man kan altsaa godt faa et Core i7 system til under 10.000,- som er all around og kan spille spil, og for den sags skyld bruges til .net programmering. Hvis du er villig til at bruge alle 10k og samle selv kan du helt sikkert godt faa en high-end maskine eller i hvert fald der opad.
Uanset hvad du vaelger, om det bliver AMD eller Intel, er jeg sikker paa du bliver glad for computeren. Begge CPU'er er nogle kraft karle, som nok skal klare ethvert job du smidder efter dem.
Til dem der anbefaler Core i7... Husk lige prisen på RAM og bundkort.
AM2 bundkort + 4GB Ram : ~800 kr.
i7 Bundkort + 4GB Ram: ~2400 kr.
Mht. maskinen i #1
Ydelsen er sikkert fin, men du kommer til at betale for meget for "high end" komponenter. Du lyder ikke som en der kommer til at overclocke, så derfor er det måske en ide at spare lidt på nogle af delene. Mindre strømforsyning, billigere bundkort, non-black edition cpu. Du burde kunne få maskinen ned på omkring 7000 kr. uden at miste betydelig ydelse.
EDIT:
Nej, der er bare færre skiver i disken.
AM2 bundkort + 4GB Ram : ~800 kr.
i7 Bundkort + 4GB Ram: ~2400 kr.
Mht. maskinen i #1
Ydelsen er sikkert fin, men du kommer til at betale for meget for "high end" komponenter. Du lyder ikke som en der kommer til at overclocke, så derfor er det måske en ide at spare lidt på nogle af delene. Mindre strømforsyning, billigere bundkort, non-black edition cpu. Du burde kunne få maskinen ned på omkring 7000 kr. uden at miste betydelig ydelse.
EDIT:
Nej, der er bare færre skiver i disken.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.