mboost-dp1
Computer for 10.000kr...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
#51 Det er vel ogsaa et spoergsmaal om cache, omdrejnings hastighed og filsystem.
hvor tæt er "naesten altid" på altid?
Maxtor har i langtid lavet 2 stk platters 3,5" diske, i har sikkert set den, den slimline version i 3,5" men hvor normen er 3 platters i en 3,5", og nu kommer seagate med deres 4 platters 1,5tb disk.
men undskyld det er et lidt svagt argument "naesten altid".
Jeg tror ikke personligt på at man idag kan generalisere og sige at tommelfinger reglen er "..." . Men jeg er enig i at man kunne før.
Maxtor har i langtid lavet 2 stk platters 3,5" diske, i har sikkert set den, den slimline version i 3,5" men hvor normen er 3 platters i en 3,5", og nu kommer seagate med deres 4 platters 1,5tb disk.
men undskyld det er et lidt svagt argument "naesten altid".
Jeg tror ikke personligt på at man idag kan generalisere og sige at tommelfinger reglen er "..." . Men jeg er enig i at man kunne før.
Hvis du har to diske i samme serie, saa vil en 1TB disk typisk have stoerre datataethed end den tilsvarende 750gB disk.
Det samme gaelder typisk for 500Gb og 750GB, omend den saa svinger lidt for de "atypiske" 640GB diske.. :)
MEn du har nok ret i at en ny 500GB disk snildt kan have stoerre datataethed end en aeldre 750GB disk, fx.
Saa mit udsagn er nok kun "sandt" indenfor samme serie / generation :)
Hvis du har to diske i samme serie, saa vil en 1TB disk typisk have stoerre datataethed end den tilsvarende 750gB disk.
Det samme gaelder typisk for 500Gb og 750GB, omend den saa svinger lidt for de "atypiske" 640GB diske.. :)
MEn du har nok ret i at en ny 500GB disk snildt kan have stoerre datataethed end en aeldre 750GB disk, fx.
Saa mit udsagn er nok kun "sandt" indenfor samme serie / generation :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.