mboost-dp1

Om igen.. Hjælp til Køb af bærbar (Please ><)

Gå til bund
Gravatar #51 - lolage
28. jul. 2008 00:07
Hmm..

Jeg tror jeg har fundet de 2 sidste i min søgen som jeg skal vælge imellem. Jeg linker til dem og skriver min mening.

Link #1
http://www.microanvika.com/product.asp?PNO=SON1497...

Her ser jeg en lille smart lækker computer der er klar til studiebrug. Og så til en noget rimelig pris. Dens system er fint til mit behov og så er den jo fin i størrelsen.

Link #2
http://www.microanvika.com/computing/product.asp?P...

Det er er vist sonys nyeste computere i Vaio serien. Her ser jeg en computer der i alt er bedre end Link #1. Bedre og større skærm, mer ram, bedre grafikkort, bedre lyd... Alligevel er den billigere end Link #1. Er det mon designet der alene trækker prisen i Link #1??

Det kan jeg bare ikke tro; at design skulle overprice den bedre skærm, ram, kort og lyd?? Nogen der kan forklare dette, eller evt. bare tror hvorfor det er at en bedre computer er billigere end en dårligere?? :s
Gravatar #52 - izym
28. jul. 2008 11:18
#2 er måske en smule stor som studie bærbar (16,9"), men har da i det mindste en ordenlig opløsning. Udover det har den også en langt bedre processor (er det ikke en Penryn?). Flere ram, større harddisk, et rigtig grafikkort (hvilket jeg tror er meget godt, hvis du vil game wow en gang i mellem), flere udgange (bl.a. HDMI). Men! Der står den kun kører i 140 minutter, og plejer jo at være en del lavere end det de skriver. Og så er den altså lidt af en slæbbar.
Gravatar #53 - The-Lone-Gunman
28. jul. 2008 12:23
41 skrev:
Og man kan vel ikke gå galt med Sony!

enjoy ur rootkit
Gravatar #54 - lolage
28. jul. 2008 13:27
53 skrev:
enjoy ur rootkit

Hva får dig til at sige det?
Gravatar #55 - rumagenten
28. jul. 2008 13:29
cr modellen fra sony har vidst nogle skavanker med løse taster(har ikke selv erfaret det) og en masse bloatware, men det er bare en reinstall der skal til.

har sony på arbejdet, der er cr modellen fin, ikke brugt så meget endnu, men den kører fedt.

og har ikke opdaget rootkit endnu :-)
Gravatar #56 - izym
28. jul. 2008 13:45
#54 her og her igen.

EDIT: Det var da utroligt som jeg konstant glemmer hvad det tag hedder! :(
Gravatar #57 - lolage
28. jul. 2008 13:49
56 skrev:
#54 her og her igen.

EDIT: Det var da utroligt som jeg konstant glemmer hvad det tag hedder! :(

Aaah.. Well.. Det vel ikke noget en reinstallation af OS'et kan fjerne.
Gravatar #58 - izym
28. jul. 2008 15:03
Mener du ikke "Det vel ikke noget en reinstallation af OS'et ikke kan fjerne."? ;)
Gravatar #59 - lolage
28. jul. 2008 15:06
Aaah. Jo XD. Tak for rettelsen ^^'
Gravatar #60 - lolage
2. aug. 2008 00:26
Er der evt. nogen der kan via at aflæse specifikationerne se om Vaio CR er en larmer? Tænkte denne model og dette spec her:

http://www.microanvika.com/product.asp?PNO=SON1410...

Altså om grafikkortet, hard-disken eller måske dens fans vil arbejde meget med systemet som den nu har???
Gravatar #61 - Lss_1405
2. aug. 2008 03:30
Du vil have en computer der kører WOW er god til studie, lang batteritid, og til ca. 8000

Hvad sker der med det show - Køb for helved en Mac eller Levono. Det er ikke så svært

PS har du husket at Zepto's side viser priser uden moms som default?

Kig evt. på Dell vosto og kig på test på nettet (Tweak.dk mm.) De har testet batteritider.
Gravatar #62 - rackbox
2. aug. 2008 06:58
#60 jeg tror at du skal til at bestemme dig. Du har fået vores råd, og sjovt nok bliver du ved med at cykle rundt i manegen for at finde alternativer til de maskiner, vi anbefaler.

Jeg har fuld respekt for, at du gerne vil finde netop den maskine, der taler til dig, indenfor dit budget, men kan du ikke også respektere os og holde dine associationsrækker til dig selv, indtil de er gennemtænkte nok til at kunne formuleres som et relevant spørgsmål?

Du har ikke været på newz.dk særligt længe, men når man ser på dine tråde, så starter langt de fleste med et spørgsmål om hjælp. Det er HELT OK, men det ville nok gavne din succesrate hvis du brugte blot lidt mere tid på at formulere dine spørgsmål samt lytte til de svar, der gives. Du har i denne tråd overvejet ca. 10 mærker, på trods af at
1. alle andre anbefaler 2 andre mærker end de, du overvejer
2. du startede tråden med ufravigelighed omkring at det skulle være en Zepto.

I denne sag er der dog ingen diskussion: Du finder ikke et flertal af newz-brugere, der vil anbefale dig andet end Lenovo Thinkpad eller Mac. Uanset at du afprøver alle andre mærker på os.
Gravatar #63 - lolage
2. aug. 2008 13:44
nej nej nej nej nej #61... Jeg skrev MEGET TIDLIGERE at den IKKE behøvedes at kunne spille wow, men det bare ville være et +, men er FUDLSTÆNDIG ligeglad om den kan eller ej. Så se bort fra det, bare studie!

Og så har jeg skrevet, også tidligere, at mit valg falder på en enten Vaio eller Macbook! Ved godt mange har anbefalet ThinkPad men deres høje pris, i forhold til hvad deres spec er synes jeg er for meget. Jeg kan ligeså godt gå efter noget mer smart (evt bedre) når nu jeg har chancen!

Så før nogen nu skriver en kommentar så husk dog dette:

Det enten Vaio eller Macbook! Ikke Lenovo, ikke Zeptop, ikke Thinkpad, ikke Dell...... Vaio, eller Macbook!

Og da det er sagt vil jeg citere til det spørgsmål jeg håbede svar på hvis nogen kan:

#60: lolage

2. aug. 2008 02:26

Er der evt. nogen der kan via at aflæse specifikationerne se om Vaio CR er en larmer? Tænkte denne model og dette spec her:

www.microanvika.com

Altså om grafikkortet, hard-disken eller måske dens fans vil arbejde meget med systemet som den nu har???
Gravatar #64 - lolage
2. aug. 2008 13:46
Men jo, tusind tak alle sammen for jeres hjælp og anbefalinger. Det har givet mig noget at kigge til. Men mit valg er bare faldet på Vaio eller Macbook. Jeg synes begge er smarte, har det jeg kræver, fornuftig pris, og så er Sony og Apple jo god kvali, og så er designet ikke kedelig sort.
Gravatar #65 - rumagenten
3. aug. 2008 18:48
Vaio kommer til Danmark September/oktober. så kan du få den med dansk tastatur.

Synes ikke CR modellen larmer, heller ikke under WoW.
Gravatar #66 - buch
3. aug. 2008 22:15
Det er sjovt du bliver ved med at skrive, han læser det jo tydeligvis ikke :P
Gravatar #67 - rumagenten
4. aug. 2008 06:11
jeg lever i troen.

køb en Orange computer, det er det nye apple.

nu får vi se :-)
Gravatar #68 - lolage
5. aug. 2008 11:26
EHEH FUNNY! -.-
Gravatar #69 - lolage
18. aug. 2008 19:01
Ville i anbefale Santa Rosa processor til bærbar, istedet for en uden? Ved bare den giver længere batteritid, men hva ellers?..

(Skal siges det er den samme computer, den ene er bare dyrere alene fordi den har Santa Rosa processor, dog langsommere HD).

Prisforskellen for computeren med Santa Rosa processoren er ca. 100 GBP (Ca. 950 DKK).

- På forhånd tak.

- Valgte bare at skrive spørgsmålet i denne tråd da det indgår den bærbar jeg skal købe til skolen.
Gravatar #70 - buch
18. aug. 2008 19:03
Jeg synes du bør gå efter en pentium 4 mobile
Gravatar #71 - vandfarve
18. aug. 2008 19:13
#70 Nej nej, den er håbløst umoderne!

Næh, en MacBook G3 må vel lige være dig...
Gravatar #72 - lolage
18. aug. 2008 19:24
Ej. Come on :l.

Ska bare vide om Santa'en er pengene værd -.-
Gravatar #73 - Corholio
18. aug. 2008 19:30

http://justfuckinggoogleit.com/

Jeg postede ovenstående link fordi det ikke ser ud til at du selv gider at gøre lidt research. Du kunne jo se hvilket af de 2 chipsets er de nyeste, og så vil det nyeste jo nok være at foretrække (det er det som regel).
Gravatar #74 - Borg[One]
18. aug. 2008 19:38
#71 Den er jo håbløst låst til alt Apples crapware.

:o)

#72 Det er den ikke. Happy now?
Gravatar #75 - lolage
18. aug. 2008 19:39
Joo ville jeg da gerne, men hvis nogen kendte dens Pros i hovedet så ville det da være herligere!..
Gravatar #76 - lolage
19. aug. 2008 19:48
Ok så, er næsten ved vejs ende. Mangler bare sidste hjælp.
Now..

Har syn på 3 modeller, altså det vil så sige, det er den samme model, men med forskellige Specs.

Model/Spec #1
CPU: Intel Core 2 Duo T8300 [2.4GHz]
HD: 250 GB HD 5400 RPM
Ram: 2 GB Ram
Graphic: ATI Mobility Radeon X2300

Pris: 802.77 GBP // 7.564.50 DKK

--

Model/Spec #2
CPU: Intel Core 2 Duo T7250 [2.0GHz] - Santa Rosa
HD: 200 GB HD 4200 RPM
Ram: 2 GB Ram
Graphic: ATI Mobility Radeon X2300

Pris: 849.89 GBP // 8.005 DKK

--

Model/Spec #3
CPU: Intel Core 2 Duo T8100 [2.1GHz]
HD: 320 GB HD 5400 RPM
Ram: 3 GB Ram
Graphic: Intel GMA X3100

Pris: 1.149 USD // 5793.50 DKK

--

Model/Spec #3 er MEGET billigere, men jeg synes også at dens spec er lidt "stort", vil det ikke sluge meget mer batteri end de 2 andre modeller?

Model/Spec #1 og #2 er ikke den store forskel. #1 Har hurtigere HD, dog har #2 Santa Rosa processor. Den skal jo som sagt bruges til studier så vil ikke have noget mega batteri-ædende. Og så kan man jo også se på prisen, at der er en del forskel. Hva er bedst pengene værd?

- Ved sq ikke hvor meget forskel speeden er på 4200RPM og 5400RPM. Meget ? :l, samme med CPU.
Gravatar #77 - Cloud02
19. aug. 2008 21:12
Der kommer told og moms på den fra USA.

Min anbefaling er stadig: Skærmopløsning, skærmopløsning, skærmopløsning!
Andet er ligegyldigt i mine øjne hvis opløsningen er noget lort.
Gravatar #78 - buch
19. aug. 2008 23:15
Ja det kommer jo sjovt nok stadig an på hvad du vil bruge den til alt efter hvilken en der er bedst.

Det kunne ske at manden ikke havde behov for en høj opløsning. Så det du enlig siger er at hvis man har en høj opløsning så er alt det andet ligemeget?

Jeg vil da skide på opløsningen hvis de resterende komponenter ikke er noget værd!
Gravatar #79 - Cloud02
20. aug. 2008 07:57
For mig er skærmopløsning 1. prioritet.
Gravatar #80 - lolage
20. aug. 2008 14:20
Lige meget, har valgt først at tage på Handelskole næste år XD. Til den tid er der nok noget andet... Ja, denne tråd.. Helt spildt :l. Men tak for svarene alle ^^.
Gravatar #81 - Happy-Cheese
20. aug. 2008 17:17
Manglede ratingen "nederen".. du får en irrelevant ;D
Gravatar #82 - hgul
20. aug. 2008 18:04
Og endnu engang har folk spildt deres tid. Kan næsten ikke lade være med at håbe på, at folk ikke glemmer det sådan lige med det samme ;-)
Gravatar #83 - lolage
20. aug. 2008 18:42
Nah well.. Er srry for det men fandt ud af at jeg ikke kan overskue det lige nu. Må lige have en pause.. Fortjener jeg da efter 9 års folkeskole :l.
Gravatar #84 - rackbox
20. aug. 2008 21:52
Vi bør oprette en sticky-tråd:

Hjælp til køb af bærbar
yadayadayada... blahblahblah... Osv.

Køb en Thinkpad.
Gravatar #85 - lolage
21. aug. 2008 21:03
ELLER en tråd specielt til mine spgs.. HAH! x)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login