mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #29651 - snesman
8. jun. 2011 09:42
gnarfsan (29649) skrev:
Og hvorfor gør de så det?
I know. Jeg synes bare tit at der mangler ordentlig fordømmelse af trusler om hellig krig. Løsningen bør vel være præ-1967 grænserne, og der mangler Israel at give sig en del...
Gravatar #29652 - gnarfsan
8. jun. 2011 09:49
snesman (29651) skrev:
I know. Jeg synes bare tit at der mangler ordentlig fordømmelse af trusler om hellig krig.

Det her handler om at jøderne ud af det blå kom og invaderede deres hellige land med vold og magt, og da palæstinenserne/muslimerne begyndte at gøre for meget oprør blev de tildelt de mest uatraktive dele af landet, udfra deres religion.

Altså med andre ord, så blev den hellige krig sat igang af jøderne, for det var den eneste grund til at netop det land var attraktivt for dem. Det er ikke så mærkeligt at de meget troende muslimer fortsætter i samme spor.

Jeg er ikke specifikt antisemitisk, men bare imod alle former for religion. Jeg hader dog ikke de troende.
Gravatar #29653 - Alrekr
8. jun. 2011 10:07
gnarfsan (29649) skrev:
Og hvorfor gør de så det?

Øhm.. Fordi jøderne kom til Palæstina, fik opdyrket ellers uopdyrkeligt land - og nu, hvor de indfødte kan se, hvad man kan, så vil de have landet tilbage, selvom de ikke selv kan opdyrke en skid i forhold til israelitterne?

Hvis du nu kigger på et kort, så kan du se, at Israel (øverst) har store, frodige, grønne marker, mens de oprindelige beboere (nederst) har små, visne marker.

Jeg er ikke for Israel, der er bare mange, som glemmer, at det hele godt kan handle om andet end religion.
Gravatar #29654 - gnarfsan
8. jun. 2011 10:09
Edit: never mind. Læs mit #29652.

Hvorfor tror du at netop landet Israel var interessant for jøderne? Og på hvilken baggrund tror du at de skelner mellem jøder og palæstinensere, hvis ikke det er religion?
Gravatar #29655 - MiniatureZeus
8. jun. 2011 10:13
... der ikke kan finde det tøj han lagde frem.. men som så kom i tanke om, at han lagde det frem hos sin far og glemte det deroppe..

Havde ellers glædet sig til at få sin "Please don't judge me" t-shirt på til sin eksamen..
Gravatar #29656 - zin
8. jun. 2011 10:14
... der mener at løsningen på mellemøst-problemerne er et totalt omvælde af styringen. Et nyt, religionsfrit rige etableres med de mest betydningsfulde religiøse byer i, og religionsfrihed skal håndhæves med magt. Ligeledes skal propaganda for religion forbydes. Folk må tage deres egne valg.
Som kompensation får de religiøse institutioner i landet medsigelsesret (og meget her) ved alle landets beslutninger - dog må ingen religiøs person være med i den lovgivende magt instans.
Gravatar #29657 - gnarfsan
8. jun. 2011 10:16
zin (29656) skrev:
Som kompensation får de religiøse institutioner i landet medsigelsesret (og meget her) ved alle landets beslutninger - dog må ingen religiøs person være med i den lovgivende magt instans.

Det tror jeg desværre ikke at nogen af parterne er interesserede i.

Men ellers er jeg helt enig.
Gravatar #29658 - zin
8. jun. 2011 10:18
#657: Beslutninger angående religiøse monumenter, bygninger, og så videre er det jeg mente. Selvfølgelig må de ikke beslutte om landet skal gå i krig f.eks.. :-)
Gravatar #29659 - gnarfsan
8. jun. 2011 10:20
zin (29658) skrev:
#657: Beslutninger angående religiøse monumenter, bygninger, og så videre er det jeg mente. Selvfølgelig må de ikke beslutte om landet skal gå i krig f.eks.. :-)

Jo, men begge parter er interesserede i at alt i landet skal styres af religion. Det skal bare være deres egen religion. Det er en kedelig situation af begge religioner i deres rå form siger at tilhængere er guds udvalgte folk og alle andre er andenrangsborgere (ikke at forståes som at alle jøder eller alle muslimer har det sådan)
Gravatar #29660 - Alrekr
8. jun. 2011 10:20
gnarfsan (29654) skrev:
Hvorfor tror du at netop landet Israel var interessant for jøderne? Og på hvilken baggrund tror du at de skelner mellem jøder og palæstinensere, hvis ikke det er religion?

Landet var interessant, fordi Jahve havde lovet landet til Moses. Ingen tvivl om det.

Du skelner mellem jøder og palæstinensere. Jeg skelner mellem israelitter og palæstinensere. Det gør jeg ud fra den betragtning, at dem, som bor i Israel er israelitter, og dem som bor i Gaza eller på Vestbredden er palæstinensere. Der findes endda palæstinensere som er kristne...

Edit: Desuden er det ikke alle, som bor i Israel som er jøder.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/is.html skrev:
Religions:

Jewish 75.5%, Muslim 16.8%, Christian 2.1%, Druze 1.7%, other 3.9% (2008)
Gravatar #29661 - drbravo
8. jun. 2011 10:21
Daniel-Dane (29621) skrev:
Ja. Alternativet var Lapdancetransformationer.

Jeg skal vist have checket mine øjne.. :(
Gravatar #29662 - zin
8. jun. 2011 10:24
#659: Og netop derfor er de nød til at indse at hvis en ikke vil have en anden, så kan det kun ende på to måder:
Krig eller fred.
Fred kommer kun hvis de går sammen, samarbejder og finder en løsning på den strid, deres tro bringer.
Ellers kommer krig - eller blot ufred.
Og det kan der ikke være nogen af deres guder der kan mene skal være rigtigt...
Gravatar #29663 - gnarfsan
8. jun. 2011 10:33
Alrekr (29660) skrev:
Landet var interessant, fordi Jahve havde lovet landet til Moses. Ingen tvivl om det.

Så har de da for helvede også startet en hellig krig. Jeg kan godt garantere dig for at eventuelle jødiske israelitter havde fået særbehandling.
Gravatar #29664 - snesman
8. jun. 2011 10:34
Alrekr (29653) skrev:
Jeg er ikke for Israel, der er bare mange, som glemmer, at det hele godt kan handle om andet end religion.

Jeg kan ærlig talt ikke se, at konflikten ville eksistere idag, hvis det ikke var for deres religioner...
Gravatar #29665 - gnarfsan
8. jun. 2011 10:34
zin (29662) skrev:
Og det kan der ikke være nogen af deres guder der kan mene skal være rigtigt...

Nej, de mener værd især at det er uendeligt vigtigt at de vinder. Krig er mindre vigtigt, så længe at resultatet er tilfredsstillende.
Gravatar #29666 - LinguaIgnota
8. jun. 2011 10:40
[url=]Pallywood[/url].
Gravatar #29667 - NioBe
8. jun. 2011 10:45
..der spørger om der er nogle der kan forklare den japanske Ni partikel?
Gravatar #29668 - drbravo
8. jun. 2011 10:46
LinguaIgnota (29666) skrev:
[url=]Pallywood[/url].

I call bullshit..
Gravatar #29669 - fjols
8. jun. 2011 10:47
NioBe (29667) skrev:
..der spørger om der er nogle der kan forklare den japanske Ni partikel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_particles#ni skrev:
ni
に Translates to: "to, in, at, by"; indirect object, direction; following a na-adjective, it creates an adverb

Ved ikke om det var hvad du ledte efter.
Gravatar #29670 - NioBe
8. jun. 2011 11:00
fjols (29669) skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_particles#ni skrev:
ni
に Translates to: "to, in, at, by"; indirect object, direction; following a na-adjective, it creates an adverb

Ved ikke om det var hvad du ledte efter.

Jo, lidt. Leder efter noget mere specifikt så jeg kan skrive det ned i min lille sorte japansk-for-begyndere-grønspætte-bog.
Gravatar #29671 - Alrekr
8. jun. 2011 11:10
LinguaIgnota (29666) skrev:
[url=]Pallywood[/url].

Tankevækkende. Men det er altid komisk at se nogen forsøge at debunke falske videoer ved at benytte sig af de samme videoer. Hvem siger at Pallywood-filmen ikke bare er manipuleret?
Gravatar #29672 - LinguaIgnota
8. jun. 2011 11:19
Jeg gør i hvert fald ikke. Men det kan kun være sundt at være lidt skeptisk overfor de nyheder, der kommer fra den region. Om de så er fra den ene eller den anden side af hegnet.
Gravatar #29673 - Jakob Jakobsen
8. jun. 2011 11:21
...der...
Gravatar #29674 - Slettet Bruger [1831327921]
8. jun. 2011 11:22
Jakob Jakobsen (29673) skrev:
...der...

Update i tøsen sagen?
Gravatar #29675 - Elskov
8. jun. 2011 12:00
... der føler jeg er i overgangsalderen -.- at svede! argh!
Gravatar #29676 - Jakob Jakobsen
8. jun. 2011 12:07
SlettetBruger (29674) skrev:
Update i tøsen sagen?

Ikke rigtigt, har dog snakket lidt med hende i dag, som den kylling jeg er.
Gravatar #29677 - Elskov
8. jun. 2011 12:20
du er ikke en kylling, du er bare bekymret for din veninde.
Gravatar #29678 - Hånter
8. jun. 2011 12:27
Elskov (29677) skrev:
du er ikke en kylling, du er bare bekymret for din veninde.

Ergo en kylling. Eller en kvinde, alt efter hvad man nu lige er til...

... der lige har fået sommerferie! WOO!
Gravatar #29679 - NioBe
8. jun. 2011 12:40
Hånter (29678) skrev:

Nu er du vel ikke én af de slags idioter der ikke mener at kvinder har mensens smerter men bare overdriver og burde holde vores kæft?! Hvis du er burde du få seriøst tæv...!

Hvad for dig til at sige at bare fordi man er bekymret for en ven at man er en kylling?
Gravatar #29680 - terracide
8. jun. 2011 12:57
Løsningen på problemerne i mellemøsten:

http://www.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/...
Gravatar #29681 - Alrekr
8. jun. 2011 13:08
LinguaIgnota (29672) skrev:
Jeg gør i hvert fald ikke. Men det kan kun være sundt at være lidt skeptisk overfor de nyheder, der kommer fra den region. Om de så er fra den ene eller den anden side af hegnet.

QFT my boy, QFT

NioBe (29679) skrev:
Nu er du vel ikke én af de slags idioter der ikke mener at kvinder har mensens smerter men bare overdriver og burde holde vores kæft?! Hvis du er burde du få seriøst tæv...!

Hvis du synes det gør ondt at pisse blod, så skulle du prøve at pisse ægte urin med erektion. Dét gør kraftedme nas!
Gravatar #29682 - NioBe
8. jun. 2011 13:30
Alrekr (29681) skrev:
Hvis du synes det gør ondt at pisse blod, så skulle du prøve at pisse ægte urin med erektion. Dét gør kraftedme nas!

Ja, men det er jo heller ikke normalt. Mensens derimod er jo satans værk hvor heldige kvinder (som mig) udover at vi bløder har syg mavesmeterter. Og der er bare nogle der slet ikke kan forstå det, at det rent faktisk kan lade sig gøre.

Hvor mange mænd kan blære sig over at bløde i en uge uden at dø hva!?!? HVA?!?!? ....fuck I hate it...

Men har da haft blærebetændelse før i en pænt kræftig version. Tæller det?
Gravatar #29683 - XorpiZ
8. jun. 2011 13:35
Alrekr (29681) skrev:

QFT.

Der er få ting, der er værre end at skulle pisse, når man har 'erektion', som du så fint kalder det.
Gravatar #29684 - Hånter
8. jun. 2011 13:35
NioBe (29679) skrev:
Hånter (29678) skrev:

Hvad for dig til at sige at bare fordi man er bekymret for en ven at man er en kylling?

Rolig da; det var bare lidt sjov?

Mon det er den tid på måneden...? ;)

SPOILER!
Gravatar #29685 - Alrekr
8. jun. 2011 13:37
NioBe (29682) skrev:
Hvor mange mænd kan blære sig over at bløde i en uge uden at dø hva!?!? HVA?!?!? ....fuck I hate it...

Jeg kan. Jeg fik fjernet en visdomstand sidste onsdag, har haft blodsmag i munden lige siden.
Gravatar #29686 - NioBe
8. jun. 2011 13:38
Hånter (29684) skrev:
NioBe (29679) skrev:
Hånter (29678) skrev:

Rolig da; det var bare lidt sjov?

Mon det er den tid på måneden...? ;)

SPOILER!

DET ER DET NEMLIG JA! ~HVÆÆÆÆÆÆÆS!~

Og er helt oppe i det røde felt, har allerede sagt én gang til chefen at hvis han ikke styre sig så kyler jeg et eller andet efter ham! xP

Er ikke sur og negativ (ret meget), er bare klar til "fight"!
Gravatar #29687 - NioBe
8. jun. 2011 13:41
Alrekr (29685) skrev:
NioBe (29682) skrev:

Jeg kan. Jeg fik fjernet en visdomstand sidste onsdag, har haft blodsmag i munden lige siden.

Ja ja, det ene er at "smage", det andet er om du rent faktisk bløder. :P

Munden er også svag, skar mig engang i ganen, blødte bogstavlig talt i 2 næsten 3 timer... :/ Super aftensmad at få da...

Gravatar #29688 - Magten
8. jun. 2011 13:52
NioBe (29679) skrev:
Nu er du vel ikke én af de slags idioter der ikke mener at kvinder har mensens smerter men bare overdriver og burde holde vores kæft?!
Jeg vil ikke påstå at i ikke har smerter. Men jeg ville tilgengæld ønske at i (bare for lige at generalisere ;D) gad holde kæft og lade være med at lade det gå udover os andre i form af svinere og andre negative måder at udtrykke sig på.

Jeg ved så ikke om jeg bare har været uheldig og få en kollega der er sådan, eller om det er normalt at i koger fuldstændig over i den periode.

Anyways, har du computer i køkkenet siden du kan skrive herinde?
Gravatar #29689 - NioBe
8. jun. 2011 13:57
Magten (29688) skrev:
Jeg vil ikke påstå at i ikke har smerter. Men jeg ville tilgengæld ønske at i (bare for lige at generalisere ;D) gad holde kæft og lade være med at lade det gå udover os andre i form af svinere og andre negative måder at udtrykke sig på.

Jeg ved så ikke om jeg bare har været uheldig og få en kollega der er sådan, eller om det er normalt at i koger fuldstændig over i den periode.

Self, skal det ikke gå ud over andre. Jeg prøver at beherske mig meget når jeg har det. Men min tålmodighed med kæresten derimod kan være svær, da jeg ved at han bliver ved med at fjolle rundt selvom han ved at jeg har det. Men tænker sig ikke om... Har sagt det for mange gange nu, så nu må han bare tage skraldet når den kommer, og det ved han også godt :P

Køkken? Hva er det?
Gravatar #29690 - Daniel-Dane
8. jun. 2011 13:57
Magten (29688) skrev:
Badum-tsch...
Gravatar #29691 - Magten
8. jun. 2011 14:09
Daniel-Dane (29690) skrev:
Badum-tsch...
Jeg håbede ellers lige det ville skabe et udbrud.. Samtidig med min kollega bitcher for sygt, så er der også lidt rigeligt feminist i hende så man kan nemt pisse hende af med sådan en bemærkning :D

NioBe (29689) skrev:
Self, skal det ikke gå ud over andre. Jeg prøver at beherske mig meget når jeg har det. Men min tålmodighed med kæresten derimod kan være svær, da jeg ved at han bliver ved med at fjolle rundt selvom han ved at jeg har det. Men tænker sig ikke om... Har sagt det for mange gange nu, så nu må han bare tage skraldet når den kommer, og det ved han også godt :P

Køkken? Hva er det?
Hehe, vi (os hankøn og vandfarve) lærer det jo nok en dag ^^
Gravatar #29692 - NioBe
8. jun. 2011 14:12
Magten (29691) skrev:
Jeg håbede ellers lige det ville skabe et udbrud.. Samtidig med min kollega bitcher for sygt, så er der også lidt rigeligt feminist i hende så man kan nemt pisse hende af med sådan en bemærkning :D

NioBe (29689) skrev:

Køkken? Hva er det?
Hehe, vi (os hankøn og vandfarve) lærer det jo nok en dag ^^

Hov hov, jeg er også en rigtig feminist! Men jeg kan godt tåle jokes blandt mænd :P Blir man sku nød til i denne brance.
Gravatar #29693 - Alrekr
8. jun. 2011 14:13
NioBe (29692) skrev:
Blir man sku nødt til i denne brance.
Gravatar #29694 - Slettet Bruger [1831327921]
8. jun. 2011 14:14
Jeg synes det er sjovere at kvinder mener det gør mere nat at få en bold tyret på patten... end for en mand at få den selvsamme blod/brystmælks-dækkede bold i nødderne.

Og de er bare umuligt at diskutere med. "Det gør ondt i 3 dage" sagde hun..

"Yes min din pat er vokset 23% pga betændelse.. vær du bare glad for det og hold din kæft imens jeg tæller testikkel fragmenter i sækken"
Gravatar #29695 - NioBe
8. jun. 2011 14:28
SlettetBruger (29694) skrev:
Jeg synes det er sjovere at kvinder mener det gør mere nat at få en bold tyret på patten... end for en mand at få den selvsamme blod/brystmælks-dækkede bold i nødderne.

Og de er bare umuligt at diskutere med. "Det gør ondt i 3 dage" sagde hun..

"Yes min din pat er vokset 23% pga betændelse.. vær du bare glad for det og hold din kæft imens jeg tæller testikkel fragmenter i sækken"

Hmm, jeg vil være uenig med hende. Men hvis de har "vokse værk" så gør det virkelig ondt. Der tror jeg godt vi måske kan være tæt på en samligning med et slag på jaderne og et slag på bollerne. Self afhæningt af hvilken styrke der bliver brugt.
Gravatar #29696 - Slettet Bruger [1831327921]
8. jun. 2011 14:36
Smerten af næsten altid den samme... IMO... forskellen er varighed.

Smølfespark = NAS
Omvendt koslik med afsæt fra fjedersko = NAS... i længere tid.
Gravatar #29697 - NioBe
8. jun. 2011 14:51
...der stødte ind i en travl kælling på vej ud af metroen.
...der blevet slået på brystet af hende. Av for helve.....

...der var ved at vende sig om og råbe "LUDER!" Af hende... i imod hendes 2 min ekstra venten, gad jeg ikke og vente på mit eget tog der først køre hvert 10 m
in. Wtf er der galt med folk der er så desperate at nå et tog der køre hvert andet
minut?!
Gravatar #29698 - Alrekr
8. jun. 2011 15:25
Det kommer af at bo i Kjøvenhavnstrup. Os jyder og fynboer er vant til offentlig transport hvert 10. minut i myldretiden, hvert 20. minut oftere og hver time i landdistrikterne.
Gravatar #29699 - NioBe
8. jun. 2011 16:46
Alrekr (29698) skrev:
Det kommer af at bo i Kjøvenhavnstrup. Os jyder og fynboer er vant til offentlig transport hvert 10. minut i myldretiden, hvert 20. minut oftere og hver time i landdistrikterne.

Jeg kommer selv fra landet af, så kender det udemærket. :)
Gravatar #29700 - Systran
8. jun. 2011 18:17
Alrekr (29698) skrev:

Jeg har aldrig stødt på en bus i provinsen, der kørte oftere end hver halve time... Så der er København en gave. Jeg venter gerne. Ellers må man have disponeret noget bedre med sin tid.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login