mboost-dp1

PS3 reparationstider

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
15. apr. 2008 23:22
Hej

Jeg vil bare høre, om der er nogle andre, som har haft deres PS3 til reparation. I dette tilfælde snakker vi om den nyere 40GB model.

Hvor lang tid tager det sådan cirka? Snakker vi dage, uger, eller måneder (Jeg forventer måneder, da jeg lige kunne forestille mig, at Sony ikke kan tage sig sammen til sådan noget).

For de nysgerrige, så kunne min PS3 ikke opstartes trådløst. Jeg skulle FYSISK trykke på knappen (stress).

Desuden lød det som om, at en blæser var skæv eller sådan noget, så den larmede faktisk en del.

Glæder mig til at få nogle svar!

Jeldtoft
Gravatar #2 - Snoop
16. apr. 2008 01:37
Lige PT har Nordisk Film ingen maskiner til at ombytte med. Normalt tager en ombytning ca. 1-2 uger. Nu tager det måske optil måneder.

I starten af januar sendte jeg en 60 GB maskine afsted til dem. Den har de ikke ombyttet endnu, pga der ikke er nogle ombytningsmaskiner, og har heller ikke været det siden jul.
Gravatar #3 - jeldtoft
16. apr. 2008 09:20
#2 Jeg har læst, at der er store problemer med at få ombyttet 60GB, da den er gået ud af produktion. Men det er jo 40GB modellen jeg har. Den er stadig i produktion, så derfor skulle det vel være nemmere at få den repareret... Man har jo lov til at håbe...
Gravatar #4 - rumagenten
16. apr. 2008 13:33
Lige for at korrigere, så har Sony intet med Playstation at gøre i danmark. Det er helt og holdent Nordisk Films område, og de er direkte træls!

de er så ligeglade med deres kunder og har ikke nogen form for forretningssans.
hader dem....
Gravatar #5 - jeldtoft
16. apr. 2008 23:17
#4 Ja jeg har godt hørt om det du siger. Irriterende, at det skal være på den måde!

Min PS3 ligger hos Powermill Service, nogen der ved om de kan finde ud af noget, eller om det er et lortefirma i rækken?
Gravatar #6 - Snoop
16. apr. 2008 23:34
#4: NF er trods alt bedre end Boston, som står for X-box.
Mage til service-fjern firma, skal man lede længe efter.
Gravatar #7 - Norrah
17. apr. 2008 05:36
Gennem arbejdet sendte jeg en PS3 ind til dem i november.. en 60GB.

Jeg fik pengene tilbage... omkring marts.
Gravatar #8 - scl
17. apr. 2008 08:04
Nordisk film modtog min PS3 40gb den 7.03.08 og jeg venter stadig på at de får den ombyttet.

Ikke særligt sjovt, især ikke efter jeg kun havde den i 12 dage før den gik i stykker.
Gravatar #9 - jeldtoft
17. apr. 2008 23:38
#8 Så nærmer de sig da grænsen på "rimelig tid". Er det ikke en 2 måneders tid i praksis?
Gravatar #10 - buch
17. apr. 2008 23:52
Rimelig tid defineres alt efter om det er noget der er specielt vigtigt for dig.

f.eks er en computer rimelig vigtig, da den bruges til kommunikation eller arbejde.

Men f.eks. en lysestage kan man sagtens leve uden og derfor må man forvente en længere "rimelig tid"

Igen ved hvad rimelig tid er, derfor må der argumenteres for hvad rimelig tid er.

Er der blevet stillet et låneprodukt til rådighed, kan forretningen bruge længere tid på en rep/ombytning.

jeg er pisse stiv og fralægger mig et hvert ansvar for hvad jeg har skrevet, i tilfælde af at dette ikke er korrekt
Gravatar #11 - jeldtoft
20. apr. 2008 07:36
Jeg er blevet lovet ca. 1 måneds reparation af Merlin. (Ja, jeg købte den der, for gad ikke ikke risikere, at sende den nogen stedet, hvis den gik i stykker). Men det ligner da, at jeg ikke kommer til at spille GTA4 de næste par måneder..
Gravatar #12 - Norrah
20. apr. 2008 10:33
Hvis du er blevet lovet en månede, så tropper du bare op om en månede, og hvis de ikke har den. Så skal du havde en ny.
Gravatar #13 - jeldtoft
20. apr. 2008 21:33
Nej okay. Jeg ved ikke om jeg blev noget det, men jeg fik at vide, at det ca. ville tage en måneds tid.

Hvordan kan det være, at nordisk film kan være så sløve?
Gravatar #14 - fidomuh
20. apr. 2008 21:38

Ring til dem og spoerg?
Typisk er "rimelig tid" defineret som ~30 dage.

Kan produktet ikke serviceres indenfor 30 dage ( saafremt det ikke er et speciel produkt ) saa ville jeg klart forlange penge retur eller en ny konsol.
Da de 99% sikkert bare vil give dig en ny konsol anyway ( det er typisk billigere end at sende det rundt til reperation ) saa er det bare med at faa brokket sig! :)
Gravatar #15 - scl
22. apr. 2008 18:51
Har fået min PS3 ombyttet. Fik den i dag d. 22.04.08 :)
Gravatar #16 - jeldtoft
22. apr. 2008 19:24

Det var ca. 1½ måned. Det var jo ikke så slemt igen. Men stadigvæk lang tid, bare for at få den ombyttet...

Nuværende rep status: Reparationen er sendt til importørens værksted. Reparationstiden kendes endnu ikke.

Det kan sgu da for fanden ikke tage så lang tid, at konstatere den ikke virker.. De reparerer jo åbenbart aldrig på dem.
Gravatar #17 - jeldtoft
22. apr. 2008 21:23
Jeg skal desuden lige sige "fuck dig" fordi du har din til GTA4 :( Det har jeg nok ikke... Æv æv æv
Gravatar #18 - mando
1. maj 2008 17:05
Så røg min PS3 60 GB model til reparation. Problemet er et defekt drev, det er noget der bliver ombyttet.

Jeg forventer dog stadigvæk 4 uger som minimum, har dog hørt at 60 gb modellen skulle være på lager igen.
Gravatar #19 - jeldtoft
12. maj 2008 14:38
For lige at holde jer opdateret, så holder jeg lige tråden i live. Jeg har endnu ikke fået min PS3 tilbage.
Gravatar #20 - jeldtoft
20. maj 2008 17:56
Jeg bumper lige igen. Der er nu gået over 1 måned. Var tilfældigt i merlin og spurgte til reparationen.. Den havde de da lige i baglokalerne. Efter 10-minutters venten, havde de det ikke alligevel! Great! Men jeg fik mit strømkabel, som jeg indleverede sammen med PS3'eren tilbage! Gad vide om jeg får en ny PS3 eller om de rent faktisk har repareret den.
Gravatar #21 - Norrah
20. maj 2008 18:02
#20 der skulle du bare havde krævet at få en ps3..
Gravatar #22 - vandfarve
20. maj 2008 18:09
#20 Norrah har en pointe.

Hvis du kræver at få den udleveret repararet eller en ny inden for meget kort tid, så kan du altid begynde at mumle noget, om "at det bliver Ekstra Bladet glad for at høre" eller "min bror er tilfældigvis advokat med møderet for højesteret; hjælper det?".
Gravatar #23 - helsinghof
20. maj 2008 18:14
Som tidligere butikssælger kan jeg sige: Nej, det hjælper ikke...
Det er pisse træls med lange reperationstider, men hvis det er første gang, tror jeg ikke på at man får en ny pga en måneds ventetid...
Gravatar #24 - tazimn
20. maj 2008 18:19
22 skrev:
#20 Norrah har en pointe.

Ja, men det har du ikke.. Han kommer ingen vegne med at true sig til at få den udleveret.. tværtimod så er ekspedienten nok mere parat til at udelukke alt samarbejde med ham.

Kan selv ikke dy de mennesker som kommer op og mener at de er verdens centrum og alt drejer sig omkring dem.

Næ, nej.. han skulle hellere sige noget i stil med:

"Det var sgu ærgeligt.. Jeg står VIRKELIG og mangler den. Kan vi lave en aftale om at hvis i ikke har den tilbage fra reperation inden en uge, så stikker i mig en ny..?"

Så kan han sige nej, eller ja..

Men tro mig... han har mere lyst til at sige ja, efter en positiv forspørgelse..
Gravatar #25 - vandfarve
20. maj 2008 18:26
#24 Jeg trækker selvfølgelig min udtalelse tilbage, og jeg kender selv problemet, da jeg har arbejdet i DSB's frontlinie i mere end 5 år, men der er stadig noget ved det.

Hvor mange historier har vi ikke alle hørt ang. firmaer, der nøler med reparationer og RMA-sager, ikke besvarer henvendelser og generelt er ligeglade med, hvad kunderne siger? Det kan umuligt være enkeltstående tilfælde. Selvfølgelig skal man ikke true en ekspedient på nogen måde, nej, men det hjælper altså tit at gøre opmærksom på, at man kender forbrugerlovgivningen bare en tak bedre end vedkommende.

Det er sjældent vedkommendes skyld, at der sker problemer, og at det tager lang tid, men det betyder altså lidt mere, hvis man kan overtale dem til at være lidt mere aktive.

Men igen, det kommer an på, hvordan hele forløbet et foregået, og om det har været optakt til problemer længere tid i forvejen.
Gravatar #26 - rumagenten
20. maj 2008 18:27
#24 Tazimn har en pointe.

arbejder selv i butik, og hvis der er nogen man ikke gider hjælpe er det dem der hidser sig op. Og der dem forlanger 10 % på udsalgsvarer. klaphatte.
Gravatar #27 - Norrah
20. maj 2008 21:23
#22-24-26 Jeg har en pointe...
Siger ikke i skal gøre livet surt for medarbejderen. Men hvis i ikke kan få en ny udleveret efter en månede. Så mangler i overtalelses evner.

Bare begynd at snak, og håb på at de graver deres egen grav.. :D
Og for guds skyld, lad hver med at virke sur, eller på tværs. Vær deres bedste ven, så har de en bedre dag. Og i ender med et bedre resultat.
Gravatar #28 - mando
24. maj 2008 07:22
20 skrev:
Jeg bumper lige igen. Der er nu gået over 1 måned. Var tilfældigt i merlin og spurgte til reparationen.. Den havde de da lige i baglokalerne. Efter 10-minutters venten, havde de det ikke alligevel! Great! Men jeg fik mit strømkabel, som jeg indleverede sammen med PS3'eren tilbage! Gad vide om jeg får en ny PS3 eller om de rent faktisk har repareret den.

Som sagt har jeg også min PS3 til reparation, det er dog en kendt drev fejl som altid ender i ombytning.

Det der undrer mig i din situation er, at der stort set aldrig bliver repareret på PS3 maskiner. Jeg snakkede med Elgiganten, som skulle give mig status på min PS3. De sagde at der bliver kigget på min maskine i næste uge, og at der derfra typisk går et par dage til jeg har en ny (alt afhængig af lagerstatus). Jeg har desuden skrevet til Powermill og fået dette svar " Hej Martin

Infocare/Powermill reparerer ikke Playstations.

Mener det er Egmont som gør det, men ellers må Sony kunne henvise til korrekt værksted."

Hvordan hulen din PS3 er endt til reparation aner jeg ikke. Jeg fik indtrykket af, at jeg kunne forvente at modtage min PS3 i næste uge hvis jeg er heldig. Der er så gået ca. 4 uger, det er en del mindre en din tid.
Gravatar #29 - fidomuh
24. maj 2008 08:49
#24/26

Jeg tror i har misset pointen.

Om i _GIDER_ at hjaelpe er ret ligegyldigt for mig.
Hvis reperationstiden overstiger 1 maaned, saa vil jeg ret hurtigt forlange at faa en ombytning.

1 maaned er den generelle "graense" for "rimelig tid", specielt ved et consumer produkt som en PS3 - hvor der er rig mulighed for at ombytte.

Saa det er nu mere et spoergsmaal om, hvorvidt i vil have at jeres butik ( og jer ) faar daarlig omtale hvorend jeg nu har lyst til at omtale det, samt hvorvidt i oensker at man tager den en tur forbi forbrug.dk :)

Dermed ikke sagt at man skal vaere sur eller noget, men det hjaelper altsaa meget ofte at vise saelgeren at man har styr paa sine rettigheder og at man ikke vil lade dem trampe over en...

Selvfoelgelig laegger man ikke ud med at kraeve den ombyttet, men man forklarer dem bare paent at man forventer den fixet indenfor en maaned, da man foeler alt andet vil vaere urimeligt at vente :)
Gravatar #30 - jeldtoft
28. maj 2008 12:08
Jeg har i dag snakket med Merlin. Han mener stadig at de er inden for god tid, da der kun er gået 31 arbejdsdage, siden d. 16 april. Desuden mener han også at 2 måneder stadig er inden for timelig tid. Nogen, der kan kommentere det? Må de afregne altal dage ud fra "arbejdsdage"?
Gravatar #31 - vandfarve
28. maj 2008 14:59
Comments til min post, #22:

Jeg vil selvfølgelig gerne understrege, at man på ingen måde skal true eller virke irriterer de salgsassistenter, der er i de givne butikker, hvor der er opstået problemer, men jeg vil gerne have lov til at påpege, at det faktisk hjæler at fortælle, hvor utilfreds man er.

Både jeg og min far havde en reklamation på to forskellige ting, som vi havde købt i den samme Bilka. Det er egentlig underordnet, hvilke der er tale om, men det var virkelig små problemer, der ikke kunne tage alt for mange minutter at vurdere og ordne (Ellers kan jeg bruge flere timer på at fortælle, hvad problemer var). Min pointe er, at vi fik lov til at stå i gå flere steder i urimelig lang tid, snakke med mange forskellige mennesker og køre en masse frem og tilbage fra deres butik til lager.

Det tog vi nogenlunde pænt, men da vi kom hjem, skrev min far en "mindre glad" til Bilkas kundeservice, hvor vi forklarede vores utilfredshed med den service, som vi havde fået. Dagen efter kom en Bilka-ansat forbi efter hendes arbejdstid, afleverede to flasker vin og sagde, at de virkelig undskyldte for alt det, der var sket. Hun lovede desuden, at hun ville følge vores sager, ligesom hun forsikrede, at hun nok skulle presse på. Derefter gik der to dage, og så havde vi fået begge vores ting udleveret - min far fik sit, og jeg fik en ny ovn.

Dvs. en reparation og bytning, der sikkert ville have taget et par uger, tog nu kun 3 dage, fordi man gjorde opmærksom på, at man slet ikke var tilfreds med den behandling, som de ellers tilbød.

Jeg vil derfor gerne benytte lejligheden til at rose Bilka for faktisk at levere et ordentligt produkt. For fremtiden skal jeg nok tænke højere om dem, når de prioriterer, som de gør. Til jer andre vil jeg igen gerne fortælle, at det absolut ikke benytter at blive sur, men hvis man forhandler med dem på et fornuftigt, voksent, forsvarligt niveau, så kan der godt ske magi, så længe man (et eller andet sted) føler sig eller er berettiget til at klage.
Gravatar #32 - rumagenten
28. maj 2008 19:37
man regner altid i arbejdsdage da weekenden ikke rigtig kan bruges til noget i den sammenhæng. men en uge er en uge. en arbejdsuge er bare kun 5 dage.

Jeg mener helt klart at 2 måneder er for langt tid. men det er nok ude af hans hænder når det gælder nordisk film. men så må han ombytte den med en fra hans eget lager. 3 uger burde være nok til det meste, men ser desværre tit at det er over fordi værkstedet skal bestille reservedele osv.

men lige præcis playstation bliver ikke reperareret, men ombyttet. Altid, period.

dem der reperares bliver nok bare solgt igen.
Gravatar #33 - jeldtoft
28. maj 2008 21:36
2 måneder = 60 arbejdsdage eller 2 måneder = 60 dage. Kan man godt bare afregne det, som han siger. Han siger vel, at der i realiteten kun er gået 1 måned.
Gravatar #34 - rumagenten
29. maj 2008 05:28
jeg ved ikke hvordan det står i lovgivningen, men jeg vil mene at en dag du ikke har produktet er, ja en dag.

men igen er der kun 5 arbejdsdage i en uge. dvs at fragtfirmaer osv jo kun arbejder 5 dag om ugen.

så når der siges 3 uger. ja, så er det 3 uger. Derudover mener jeg du skal gå ned og klage igen. evt. undersøge sagen på forbrugerstyrelsens hjemmeside inden, så du reelt ved hvad der står i lovgivningen. Så hvis de har nogen på lager må de give dig en ny.

Det er så igen kun aktuelt hvis det er en 40 GB du har, da 60GB helt sikkert ikke er på lager.

Vi har selv en sag med både en ps2 og en ps3 60GB, hvor vi har fået af vide der godt kan gå 8 uger før vi har den igen.

supernederen for kunden, da vi ikke har nogle maskiner at bytte med, da de også er i restordre.
Gravatar #35 - jeldtoft
29. maj 2008 16:14
Jeg ringede og snakkede med forbrugerstyrelsen. De synes allerede jeg har ventet i lang tid. Desuden siger de, at man ikke kan afregne min ventetid på den måde. Altså 1 måned = 31 arbejdsdage. Én måned er én måned.
Gravatar #36 - Dunkelzahn
30. maj 2008 10:20
Jeg har sendt min ps3 til rep hos dem jeg har købt den ved, men hvad der undrede mig var at de ville have at jeg skulle sende alt med i kassen.. Kabler, controler det hele og det var heller ikke nødvendigt med en RMA sag efter deres mening..
Er der nogen andre der er blevet bedt om at sende det hele med til rep? Hvad blev i bedt om da i sendte jeres til rep?
Har jeg dummet mig ved ikke at kræve en RMA sag?
Gravatar #37 - jeldtoft
30. maj 2008 11:18
#36, jeg håber du har en kvittering på, at du har afleveret den. Jeg sendte kun konsol til rep. Jeg har beholdt alt andet.

Jeg har i dag sendt en mail, med BCC til mig selv, til merlin, hvor jeg giver dem 14 dage til at bringe det i orden, ellers forventer jeg, at købet er hævet. Selv om forbrugerstyrelsen allerede mener jeg har ventet længe.
Gravatar #38 - MathiasLM
3. jun. 2008 08:29
Jeg havde min PS3 40GB i 20 dage før den gik i stykker. Så sendte jeg den ind til RMA d. 8. Maj, og siden er der ikke sket noget. Jeg har løbende checket deres lagerstatus for PS3'er, og den har været som følger:

D. 8. Maj stod der "kommer på lager d. 22. Maj"
D. 22. Maj stod der "kommer på lager d. 1. Juni"
D. 1 Juni stod der "kommer på lager d. 1. Juli"

Derfor er der ingen som får deres PS3'er tilbage for tiden. Sony har tilsyneladende problemer med at fremstille dem hurtigt nok.

Ikke destjo mindre synes jeg, det er skamløst!

(især fordi jeg har en uåbnet kopi af GTA IV stående på mit skrivebord -.-)
Gravatar #39 - cjoey
3. jun. 2008 08:58
#37 Forbrugerstyrelsen vil altid sige at du har ventet længe - lige nu er det sådan at 2 måneder betragtes som ok for en vare som ikke umiddelbart kan ombyttes.

Forbrugerstyrelsens agenda er at få etableret en concensus om at 1 måned er rimelig tid, sådan at de kan presse forhandlerne yderligere. Den almindelige concensus kan benyttes i en evt. senere retssag og jo flere forhandlere der accepterer denne jo stærkere vil forbrugerne komme til at stå.

Det kan man da kalde politik :-)
Gravatar #40 - jeldtoft
3. jun. 2008 12:14
Merlin har svaret på min mail og de accepterer umiddelbart mine krav. De regner med, at jeg har min PS3 retur i denne uge.
Gravatar #41 - jeldtoft
14. jun. 2008 10:27
Jeg har stadig ikke modtaget min PS3. Merlin ringer til mig på mandag. Jeg forventer, at hæve købet, hvis jeg ikke har den i mine hænder på mandag.
Gravatar #42 - MathiasLM
14. jun. 2008 20:44

Godt du holder os opdaterede :)

Jeg har heller ikke fået min endnu.
Gravatar #43 - Norrah
14. jun. 2008 22:23
Jeg har heller ikke fået min endnu.
En eller anden dag, så vælger jeg at købe den vil jeg tro.
Gravatar #44 - gaflen
15. jun. 2008 00:36
min ps3 har været afsted siden d 28/4-08 jeg går nærmeste forbi Games i bruuns galleri hverdag og presser dem for og få et svar ud af Nordisk Film utroligt sådan et stort firma bare pisser på deres kunder
Gravatar #45 - gaflen
15. jun. 2008 00:46
hva med og skrive et brev til kontant på dr og så få samlede alle historierne mon ikke det får nordisk film til og få lidt fart på :)
Gravatar #46 - jeldtoft
15. jun. 2008 01:13
Kontant er allerede opmærksomme på Merlin. Artiklen er dog fra 2004. http://www.dr.dk/DR1/kontant/2004/10/13/102814.htm

Jeg ved at Merlins ekspedienter gør alt, for ikke at købet skal hæves. Men jeg er vel i min ret til, at købet kan hæves, hvilket forbrugerstyrelsen også mener. Jeg burde vel også stå fint, efter at have givet dem 14 dages frist.
Gravatar #47 - rumagenten
15. jun. 2008 18:20
kunne rigtig godt tænke mig at kontant eller ligende program kiggede nærmere på nordisk film som distrobutør. imho stinker de mega..
Gravatar #48 - jeldtoft
16. jun. 2008 10:16
Merlin ringer i dag. De har en refurbished model til mig. Jeg går ned og tjekker om det hele er ok. Gider jo ikke have en totalsmadret refurbished model :/
Gravatar #49 - jeldtoft
16. jun. 2008 15:00
Så er det endelig afsluttet.

Jeg fik en PS3 som havde stået i deres baglokaler i et par uger og spillet blu-ray film. Det er fint nok for mig.. Det kan jeg dog ikke takke nordisk film for.
Gravatar #50 - MathiasLM
16. jun. 2008 15:13
Min PS3 er netop blevet færdig! Jeg afhenter den imorgen :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login