mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #1102 - Qw_freak
25. sep. 2009 07:58
Gravatar #1103 - Systran
25. sep. 2009 10:30
You're doing it wrong.
Gravatar #1104 - Clauzii
25. sep. 2009 10:41
Lynkursus i links:

1: Find den side man vil linke til og kopier adressen fra adressebaren i browseren (CTRL+C).

2: Skriv den tekst man vil have linket skal have og sørg for at teksten er mærket op i kommentarfeltet.

4: Klik på globusen over kommentarfeltet.

5: Paste linket direkte ind med CTRL+V.

Bingo :)
Gravatar #1105 - qed
25. sep. 2009 11:54
http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/onanerede-og-k...

Den sidste sætning er ekstra "hmm"!
Gravatar #1106 - Jakob Jakobsen
25. sep. 2009 21:57
[url= er vel frisk[/url]
Gravatar #1107 - Clauzii
25. sep. 2009 22:27
Lynkursus i at tælle:

1
2
>3
4
5

;)
Gravatar #1108 - Woller
26. sep. 2009 07:27
i lol'ed
Gravatar #1110 - Jakob Jakobsen
26. sep. 2009 18:05
10:40
God hest
Gravatar #1111 - Clauzii
27. sep. 2009 11:52
Fra politiets døgnraport, Odense:

Hærværk
5000 Odense C - Falen
Anmeldt: 24/09/2009 09:08
Sket: 01/09/2009 13:00 - 23/09/2009 13:00
Hærværk på gravsten, der lå på Skovkirkegården. Fjernet 6 bogstaver, 11 tal og 3 punktummer med hammer eller mejsel. Gravstenen var væltet ned på siden.

Gravatar #1112 - Strauss
27. sep. 2009 14:26
dam dam i dam dam dam
Gravatar #1113 - doh09
27. sep. 2009 16:52
"Mohammed
helped behead (Koran 47:4) 600 - 900 captives in one day,
at age 54 deflowered(raped) Aisha when she was 9 (Bukhari 7.62.88),
had people killed for insulting him (Asma bint Marwan, Abu Afak, Kab bin Al-Ashraf),
got 20 percent of all stolen property (Koran 8:41),
had over 50 sex slaves (Koran 4:23-24) and wives,
had a woman from Ghamid stoned(tortured) to death for adultery. "

"i respect every religion and faith on earth, christianity, hinduism, buddhism, bahia, judaism, Chinese Dieties, tribal. i also respect Jesus, Vishnu, Krishna, Moses, Buddha and the living Dalai Lama. they all teach compassion.
but not the dickhead muhammad
But islam is not a religion. 4.6 billion people dont accept islam as a religion. it has no holy book. only has a war and torture manual call quran. your are a deluded nutcase sucked into a dark abyss of eternal confusion "
Gravatar #1115 - Spiderboy
27. sep. 2009 18:15
Biblen er ikke meget bedre end Koranen.

Biblen er propfuld af mord, voldtægt, vold, tortur, incest, kvindeundertrykkelse, menneskeofringer og andre sjove ting - alt sammen tilladt af Gud.
Gravatar #1116 - Woller
27. sep. 2009 18:46
ikke rigtigt...
eller det er rigtigt at det sker, men det er ikke rigtigt at det er tilladt af gud. Det sker så man kan se at gud kan tilgive synd.
Gravatar #1117 - Systran
27. sep. 2009 19:02
Ikke desto mindre er det handlinger i Guds ord, og derved opstår legitimiteten.
Religiøse skrifter kan i øvrigt fortolkes, derfor tror nogen mennesker på at det er Guds ånd og forkasteligt ikke at springe sig selv i luften i en forsamling, og derfor tror nogle at de har ret til at gnide sig lidt vel op af kirkens alterdrenge.

Sådanne folk vil altid bruge Gud som undskyldning, og det gør dem så nederen at diskutere med. "Du kan ikke bevise, han ikke eksisterer." LOOOOOL.

Dagens rant, anyone?
Gravatar #1118 - gnаrfsan
27. sep. 2009 19:12
Systran (1117) skrev:
Sådanne folk vil altid bruge Gud som undskyldning, og det gør dem så nederen at diskutere med. "Du kan ikke bevise, han ikke eksisterer."

I det gamle testamente står der at vi ikke må spise bacon. Enough said.
Gravatar #1119 - Spiderboy
27. sep. 2009 19:15
Woller (1116) skrev:
ikke rigtigt...
eller det er rigtigt at det sker, men det er ikke rigtigt at det er tilladt af gud. Det sker så man kan se at gud kan tilgive synd.

Tag lige et kig i Biblen igen. Meget af det er opmuntret, forventet eller direkte pålagt af Gud.

gnarfsan (1118) skrev:
I det gamle testamente står der at vi ikke må spise bacon. Enough said.

Helt præcist 3. Mosebog 11:7 hvis nogen vil have kilden. :-)
Gravatar #1120 - Woller
27. sep. 2009 19:18
ja men i alt det jeg har læst er der rent faktisk en håndgribelig grund til at det skal ske (hvis man måske lige ser bort fra historien om manden hvis æsel begynder at tale til ham) jeg vil gerne se eksempler på at der er opfordret/pålagt af gud uden nogen grund
Gravatar #1121 - Spiderboy
27. sep. 2009 20:07
Så gerne.
5. Mosebog, 13:7 til 13:11 skrev:
Hvis din bror eller din søn eller datter eller din kone, som du elsker, eller din nærmeste ven i hemmelighed prøver at lokke dig og sige: "Lad os gå hen og dyrke andre guder," guder som hverken du eller dine fædre har kendt, men som dyrkes af de folk, som bor rundt omkring jer, enten nærved eller langt borte, over hele jorden, da skal du ikke give efter for ham og ikke lytte til ham. Vis ham ingen barmhjertighed, og skån ham ikke, dæk ikke over ham, men slå ham ihjel! Du skal være den første, der løfter hånden mod ham, når han skal dræbes; derefter skal resten af folket løfte hånden. Du skal stene ham til døde, for han har forsøgt at lede dig bort fra Herren din Gud, som førte dig ud af Egypten, af trællehuset.

Du kan også lige få et ekstra bonuseksempel, hvor Gud selv spreder død og rædsel i stedet for blot at lovgive om det:
2. Mosebog, 11:4 til 11:6 skrev:
Moses sagde: Dette siger Herren: Ved midnat går jeg midt gennem Egypten. Så skal alle førstefødte i Egypten dø, lige fra den førstefødte hos Farao, som sidder på tronen, til den førstefødte hos trælkvinden, som sidder ved kværnen; også alt det førstefødte af kvæget skal dø. I hele Egypten skal der lyde så højt et skrig, at noget lignende aldrig har lydt og eller ikke skal lyde igen.

Og inden du siger, at det gamle testamente ikke gælder for kristne, så tag et kig på dette. Jesus selv siger følgende:
Matthæusevangeliet, 5:18 skrev:
Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket.

Og med loven menes de 5 mosebøger. Så vidt jeg husker er der vist også et par flere steder i det nye testamente, hvor han minder om, at mosebøgerne stadig gælder.

Vil du stadig påstå, at Biblen er meget bedre end Koranen?
Gravatar #1122 - gnаrfsan
27. sep. 2009 20:14
Spiderboy (1121) skrev:
Vil du stadig påstå, at Biblen er meget bedre end Koranen?

Jeg vil påstå at det forholder sig sådan, fordi koranen meget eksplicit beskriver hvordan et land skal styres, hvordan lovgivningen skal være og hvordan straffen skal udføres.
Samtidigt er Muhammed altså noget mere konsekvent, idet han direkte beordrer mord osv. Det gør jesus trods alt ikke.
Men misforstå mig ikke. Jeg ville gerne være fri for begge religioner.
Gravatar #1123 - Woller
27. sep. 2009 20:16
http://www.amagerbrofrikirke.dk/filer/videnom_begr...
det burde være svar nok til det du skrev. Han siger ikke at mosebøgerne stadig gælder, han siger at han har opfyldt kravene i mosebøgerne for hele menneskeheden
Gravatar #1124 - gnаrfsan
27. sep. 2009 20:20
Woller (1123) skrev:
det burde være svar nok til det du skrev. Han siger ikke at mosebøgerne stadig gælder, han siger at han har opfyldt kravene i mosebøgerne for hele menneskeheden

Det lyder godtnok som en meget tvivlsom fortolkning, og jeg kan slet ikke forstå at de nævner græske bogstaver, når hebraisk og græsk grenede ud fra hinanden, længe før jesus angiveligt levede.

Oven i købet nævner de en vokal. Men hebraisk havde ikke vokaler
Gravatar #1125 - Spiderboy
27. sep. 2009 20:22
Der er også utrolig mange sirlige regler for micromanagement af folks liv i Biblen. Jeg er dog usikker på hvor meget/lidt, der er om egentlig statsstyring.

Der er dog meget i Mosebøgerne, som kan sidestilles som en slags "Sharia-lov". Altså en masse regler for hvad man ikke må og hvad straffen er for det hvis de brydes.

Og Jesus var bestemt heller ikke så uskyldig selv. I hvert fald ikke nær så uskyldig som han ofte fremstilles. Man lærer mange interessante ting ved at læse i Biblen.

Jeg kan ikke rigtig genkende din udlægning af det dokument. Jeg ser ikke ét sted, at lovene er ophævet. Ergo gælder de stadig.

En del af evangelisterne i det nye testamente var skrevet på græsk så vidt jeg husker.
Gravatar #1126 - Woller
27. sep. 2009 20:25
http://www.amagerbrofrikirke.dk/filer/videnom_begreber/begreb_detmindstebogstav.pdf skrev:
Mange har læst den på den måde, at radikaliteten er så voldsom, at det simpelthen er umuligt at gøre
det, Jesus taler om. Det ville kræve, at vi havde en ubetinget kærlighed til både Gud og vores
medmenneske, hvad vi ikke har. Pointen er så, at vi bliver tvunget til at se vores egen begrænsning og
vores afhængighed af Gud.
Der er imidlertid ét menneske, som har levet det radikale liv helt ud og det er Jesus selv. Derfor siges
det også, at han er kommet for at “opfylde” loven.

hvor ser du jesus ikke er uskyldig? jeg vil gerne se beviser for påstande.
Gravatar #1127 - Spiderboy
27. sep. 2009 20:34
Jeg kan stadig ikke se/forstå ud af dit citat, at mosebøgernes regler er sat ud af kraft. Du må gerne være lidt mere specifik.

Og mht. til at Jesus ikke altid er så sød og rar. Tja, døm selv...
Matthæusevangeliet, 10:34 skrev:
Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd.

Dette vers er taget ud af et kapitel, hvor Jesus advarer mod at fornægte ham og at elske sine forældre/børn/søskende højere end ham.
Gravatar #1128 - Clauzii
27. sep. 2009 20:42
Da moses kom ned fra bjerget med de ti bud, var de den eneste lov mennesket fremover skulle holde sig til.
Gravatar #1129 - gnаrfsan
27. sep. 2009 20:42
Spiderboy (1127) skrev:
Dette vers er taget ud af et kapitel, hvor Jesus advarer mod at fornægte ham og at elske sine forældre/børn/søskende højere end ham.

Family guy var nok inde på noget af det rigtige :)
Gravatar #1130 - Spiderboy
27. sep. 2009 20:46
Clauzii (1128) skrev:
Da moses kom ned fra bjerget med de ti bud, var de den eneste lov mennesket fremover skulle holde sig til.

Kilde?
Gravatar #1131 - Woller
27. sep. 2009 20:53
http://evangeliskluthersk.religionblog.dk/jesu-ste...
bedre?

http://www.bent-kim-jepsen.dk/ skrev:
Jesus var udmærket klar over at det er svært at betragte Gud som sin far. Det vil give splid i familien. Familien følte sig truet. Jesus sagde: "Tro ikke at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender." (Matthæusevangeliet 10:34-36). F.eks. måtte Jesus nærmeste disciple forlade deres arbejde som fiskere, forlade deres familie og vandre rundt i Palæstina sammen med Jesus eller to og to. De havde forsørget deres familie. Nu måtte familien klare sig uden deres medvirken. Det har ikke været lige nemt.

det var møntet på hans disciple som fulgte ham på jorden
Gravatar #1132 - Spiderboy
27. sep. 2009 21:09
Jep. Der står en masse om at Jesus kom og tog al skylden og syndet for os, men det betyder ikke bare, at vi fik carte blanche til at vi kunne gøre som vi lyster. Derudover er det jo en fortolkning du linker til og ikke direkte til kilden (Biblen).

Derudover kan jeg ikke relatere det til Matthæusevangeliet, 5:18. Jeg har svært ved at læse det på andre måder end at loven står ved kraft indtil dommedag.
Gravatar #1133 - Clauzii
27. sep. 2009 21:14
"Forståelse af budene i luthersk sammenhæng

Budene fortolkes forskelligt af den katolske kirke, af Martin Luther og af jøder. De anvisninger, de ti bud står i sammenhæng med, anses indenfor bl.a. evangelisk-lutherske kredse sædvanligvis for værende tids- og kulturbestemte for israelitterne/jøderne, mens selve de ti bud anses som en sund og eviggyldig rettesnor for menneskelivet (hvilket Luther selv så vigtigheden af og efterfølgende udgav Luthers lille Katekismus).

Frelse i Kristendommen opnås dog ikke gennem opfyldelse af de ti bud, men gennem troen på Jesus og hans stedfortrædende død på korset."

Herfra, og udfra det faktum, at de fleste præster i Danmark også tolker det sådan.
Gravatar #1134 - Spiderboy
27. sep. 2009 21:21
Med andre ord: vi vælger selv hvilke regler vi synes skal gælde hvornår. :-)

Men fair nok. Det er den lutherske fortolkning.
Gravatar #1135 - Spiderboy
27. sep. 2009 21:23
Det er lige gået op for mig at vi har derailed denne tråd for groft. Sorry about that. :-P
Gravatar #1136 - gnаrfsan
27. sep. 2009 21:25
Ved ikke rigtigt. De mange fortolkninger af en enkelt tekst, og de efterfølgende krige, der kom pga. fortolkningerne er da ret hmm agtigt :)
Gravatar #1137 - Clauzii
27. sep. 2009 21:48
Spiderboy (1134) skrev:
Med andre ord: vi vælger selv hvilke regler vi synes skal gælde hvornår. :-)

Tja, det er jo så op til det enkelte menneskes valg. Og så kommer jordens retssytemer jo ind i billedet ;)

Som jeg har forstået det, er de ti bud de eneste ti love man behøver at følge. Og jeg tror(!) at ikke-troende også finder fornuft i de fleste af dem..
Gravatar #1138 - Jakob Jakobsen
27. sep. 2009 23:27
...at folk kan hidse sig så meget op over en eventyrbog.
Gravatar #1139 - Clauzii
27. sep. 2009 23:43
Apropos eventyr, sÅ er der jo ham julemanden dér; Cola-manden, om man vil.. Det var CocaCola der gav ham rødt&hvidt kluns på, og udstyrede ham med hans 'personlighed'.

Og hvordan er den så??
Gravatar #1140 - doh09
28. sep. 2009 06:30
Systran (1117) skrev:
Sådanne folk vil altid bruge Gud som undskyldning, og det gør dem så nederen at diskutere med. "Du kan ikke bevise, han ikke eksisterer." LOOOOOL.

Doh09 (1114) skrev:
http://www.angryduck.com/pictures/original/2009_09/logics.jpg
Gravatar #1141 - Jakob Jakobsen
28. sep. 2009 07:04
...at Doh09 mener at mit, ellers eneste relevante indlæg på siden, er irellevant.
Gravatar #1142 - doh09
28. sep. 2009 07:49
#1141 min fejl :).... glemte lige trådens formål til fordel for diskussionen hehe.
Gravatar #1143 - gnаrfsan
28. sep. 2009 08:21
Konceptet i serien Dexter... hmmm
Gravatar #1144 - Emil Melgaard
28. sep. 2009 15:38
Her er lige en "kort" liste over voldelige episoder i det nye testamente:

http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt_list....

Det er en liste over kommentarer til de forskellige steder, men de rigtige tekster kan findes ved at følge det tilsvarende link.

Clauzii (1137) skrev:
Som jeg har forstået det, er de ti bud de eneste ti love man behøver at følge. Og jeg tror(!) at ikke-troende også finder fornuft i de fleste af dem..

Der er 4 af dem jeg synes er fornuftige nok. Det er ikke de fleste.

Fornuftige:

4. Du skal ære din far og din mor.
5. Du må ikke slå ihjel.
7. Du må ikke stjæle.
8. Du må ikke vidne falsk mod din næste.

Tåbelige:

1. Jeg er din Gud. Du må ikke have andre guder.
2. Du må ikke misbruge Guds navn.
3. Du skal holde hviledagen hellig.
6. Du må ikke bryde ægteskabet.
9. Du må ikke begære din næstes hustru.
10. Du må ikke begære de ting, der hører din næste til.
Gravatar #1145 - Clauzii
28. sep. 2009 15:46
Emil Melgaard (1144) skrev:

...

Tåbelige:

2: Det er vel aldrig godt at misbruge en andens navn?

3: Kan af det moderne menneske også læses: Husk at slappe af ;)

6: Det er vel aldrig sjovt når nogen bliver skilt. Men rigtigt, det ville være sygt at skulle være tvunget til at leve sammen med noget man ikke kan 'ånde' i..

9+10: Misundelse er vel ikke godt?
Gravatar #1146 - Jakob Jakobsen
28. sep. 2009 15:51

Det kan ikke siges meget bedre end George Carlin gør.
Gravatar #1147 - gnаrfsan
28. sep. 2009 16:36
Pas over hele linien Men det ville i princippet betyde at rundt regnet 3 milliarder mennesker skulle ryge direkte i helvede i al evighed? Er det ikke en lidt hård straf for ikke at tilbede gud?

Guuud, det er da ellers meget almindeligt :)

Jeg laver ikke en skid, hvis jeg kan slippe. Hviledagen er noget af det mest hellige, jeg har.

4. Du skal ære din far og din mor.
Rare mennesker, så ja tak.

5. Du må ikke slå ihjel.
Nej fordi livet er det eneste, der er så det ville være ufedt at tage det fra nogen.

Hvorfor ikke? Hvorfor pokker skulle gud ønske sig at to mennesker skulle leve ulykkeligt hvis det viser sig at de ikke passer sammen i længen?

7. Du må ikke stjæle.
Fair nok

8. Du må ikke vidne falsk mod din næste.
Jeg lyver, når det er nødvendigt.

Farvel modelbranche, og testikler for den sags skyld.

Farvel detailhandel
Gravatar #1148 - Ronson ⅍
28. sep. 2009 16:48

Kan ikke se problemet i at "begære" andres ting, hvis man ellers holder sig til ikke at stjæle?

Hvis jeg vil have min næstes fladskærm så tænker jeg fornuftigt, sparer op og køber.

(Hermed er det også bevist at kvik-lån er satans værk)
Gravatar #1149 - gnаrfsan
28. sep. 2009 16:57
Ronson (1148) skrev:
Kan ikke se problemet i at "begære" andres ting, hvis man ellers holder sig til ikke at stjæle?

Ikke desto mindre er det et af de 10 bud,

Det er sjovt at der i min gamle familiebibel fra 1912 står:
6: Du må ikke bedrive hor.

Men det var for svært for folk at overholde, så det ændrede man bare?

http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=Hor&submit=S%F8g skrev:
Hor, et. (ho?Tegn, der ikke kan viseskomma over punktum, hævet (‘stød i langvokal’)r) uden flt. (æda. sv. no. d. s., oldn. hór, oht. huor; næsten kun brugt uden art.; især bibl. og jur. samt vulg.; jf. I. Hore, II. hore) legemlig omgang (med en anden person) uden for ægteskab; ukyskhed; spec.: ægteskabsbrud, bestaaende i legemlig omgang, som en gift person har med en anden end sin ægtefælle
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login