mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Zhadow (12251) skrev:Unges sprog nu om dage.
http://dialekt.ku.dk/unges_sprog/ skrev:"Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. De modsiger deres forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne." Sokrates ca. 400 f.kr
Ja, tak, men ligefrem at tiltale andre på ulovlig vis, har jeg ikke hørt om før. (før som i tidligere generationer)
apkat (12254) skrev:Men tror bare det er fordi du ikke hører efter, hvis du ikke har hørt "børn" kalde hinande luder.
Andre generationer, hvis du læser mit indlæg. Jeg har hørt det før fra børn og unge, der er født i slut-90'erne, men ikke før da.
Det er strafbart at kalde en person, der ikke er prostitueret for luder, uanset om det er normalt eller ej.
"Ifølge rapporten kører en gennemsnitlig lokomotivfører tog i 1 time og 45 minutter i løbet af en gennemsnitlig arbejdsdag."
og
"Den gennemsnitlige løn udgjorde i 2010 525.000 kroner for en lokomotivfører"
Det virker fuldstændigt vanvittigt.
kilde i øvrigt:
http://politiken.dk/erhverv/ECE1400246/rapport-tog...
og
kilde i øvrigt:
XorpiZ (12259) skrev:"Ifølge rapporten kører en gennemsnitlig lokomotivfører tog i 1 time og 45 minutter i løbet af en gennemsnitlig arbejdsdag."
og
kilde i øvrigt:
Lønnen løb vist amok procentuelt, da Arriva vandt retten til ruterne herovre i Vestjylland.
De skulle have lokket noget personale til sig, og det gjorde de med bl.a. højere lønninger.
For ikke at miste personale løftede DSB således også lønniveauet betragteligt derefter for at ligge på niveau.
Med andre ord førte den øgede konkurrence på markedet også til en øget konkurrence om personalet.. og dermed steg omkostningerne.
Det er vel ikke meget anderledes end i IT-verdenen omkring 2000...
Til gengæld er ironien til at føle på... hvis man tør gætte på, at det ikke lige var DET, som var meningen med udliciteringen?! B~)
Rainmeter (12258) skrev:#12257
Men så brugte man vel bare andre ord førhen, som ikke bruges så meget i dag? mit sprog er da meget anderledes end min nevøs sprog brug, jeg er sq ikke særlig hip mere.
Ja, men de var sgu ikke i nærheden af at være så krænkende som luder. Hvis min nevø begynder at kalde piger for ludere, så får han meget klar besked om hvad jeg mener om det.
XorpiZ (12259) skrev:"Ifølge rapporten kører en gennemsnitlig lokomotivfører tog i 1 time og 45 minutter i løbet af en gennemsnitlig arbejdsdag."
og
kilde i øvrigt:
Seriøst ... til 500k vil jeg sku gerne være lokofører =O specielt hvis aften/nat arbejde betyder afspadsering på andre tidspunkter :D
Jeg synes at det er et problem at ord som det, bliver acceptable, men det er mest socialt belatede, der siger det indtil videre. Anyway, mister jeg øjeblikkeligt al respekt for folk, der tiltaler hinanden på den måde.
At min el-måler blinker voldsomt derud af, bare fordi tre el-radiatorer er tændt.
At man i vores nye hus har valgt el-varme i 1981 som opvarmning i en tilbygning til trods for at der allerede var oliefyr i huset.
At man i vores nye hus har valgt el-varme i 1981 som opvarmning i en tilbygning til trods for at der allerede var oliefyr i huset.
Dreadnought (12267) skrev:At man i vores nye hus har valgt el-varme i 1981 som opvarmning i en tilbygning til trods for at der allerede var oliefyr i huset.
Det har helt sikkert været for at spare på håndværker regningen, da installation af radiatorer er en større omgang tvungent bekendtskab med en autoriserert vvs'er.
Desuden er der noget med at hvis en tilbygning ikke skal medregnes som bolig areal på skattebilletten, må der ikke være indbygget opvarmning...
Alrekr (12269) skrev:Elvarme er ekstremt dyrt og ineffektivt ifølge Triforce energikonsulent. Det er en nødløsning med elradiatorer. Så er det sagt!
fyp - y'w
fjols (12273) skrev:
Miracle-direktør i grineflip over statslig annoncehaj: Tilbyder gratis drift af millionopgave
Interessant debat han er ude i i kommentarerne:)
snesman (12274) skrev:fjols (12273) skrev:
Miracle-direktør i grineflip over statslig annoncehaj: Tilbyder gratis drift af millionopgave
Hans udtalelser om DJØF'er giver i hvert fald meget mening.
fjols (12273) skrev:
Jeg kan nu heller ikke se det vilde behov for så stor en udgift på så simpel en database..
Som jeg ser det skal der ikke ret meget mere til end en vel designet SQL db og noget web-kode til at hente og oprette nye navne...
terracide (12275) skrev:snesman (12274) skrev:fjols (12273) skrev:
Hans udtalelser om DJØF'er giver i hvert fald meget mening.
Det handler desværre tit om at gøre projekter (og eget ansvarsområde) så stort som muligt, for at man ikke længere kan undværes... Det gælder til en vis grad inden for alle større organisationer.
fjols (12278) skrev:Jeg håber ikke han har ret i alt hvad han siger, for så er der godt nok nogen politikere der skal have fingeren ud.
Eller også skal der ansættes nogle uvildige "eksperter" der kan vejlede politikerne uden at være i lommerne på nogen firmaer...
Mikael er en (irriterende) frisk fyr, der er meget aktiv i frikirkemiljøet på Midtsjælland. Vi har mødtes ved flere lejligheder og for 8-10 år siden, da jeg var en sortklædt ung mand med en hidsig musiksmag og en grim attitude, hed det sig, at han bad for mig. Jeg var sikkert med i aftenbønnen eller noget.
Anywho, nu faldt jeg tilfældigvis over hans navn på Facebook og tænkte, at jeg da lige ville se, hvad der skete i hans liv. Heldigvis stod profilen vidt åben. Så, altså, whatthefuckinghell.
Anywho, nu faldt jeg tilfældigvis over hans navn på Facebook og tænkte, at jeg da lige ville se, hvad der skete i hans liv. Heldigvis stod profilen vidt åben. Så, altså, whatthefuckinghell.
LinguaIgnota (12290) skrev:Så, altså, whatthefuckinghell.
Den slags fortællinger er ikke unormale i frikirkelige sammenhænge.
LinguaIgnota (12290) skrev:Vi har mødtes ved flere lejligheder og for 8-10 år siden, da jeg var en sortklædt ung mand med en hidsig musiksmag og en grim attitude, hed det sig, at han bad for mig
Og selv efter at han har mødt dig nu, er han stadig troende?
qw_freak (12270) skrev:Desuden er der noget med at hvis en tilbygning ikke skal medregnes som bolig areal på skattebilletten, må der ikke være indbygget opvarmning...
Den skal du længere ud på landet med. Man må gerne have opvarmede lagerrum/værksted, uden at det er registreret som beboelse. Man kan desuden afmelde dele af sit hus som beboelse. Det må dog kun benyttes som opbevaring herefter.
terracide (12296) skrev:http://investmentwatchblog.com/was-einstein-wrong-cern-scientists-break-the-speed-of-light/
Partikler kan være informationsbærende. hvis de bærer information har vi et problem. Hvis de ikke bærer information, så er der intet problem. Men partiklerne bærer jo netop information. Hvis de forskere har ret, så er det muligt at intet af det vi ved er rigtigt. På den anden side, så har medierne fortalt os, at forskerne er nødt til at lave en ny model fordi de ikke fandt Higgs-bosonen...
Ja, man bliver jo næsten bange.
terracide (12296) skrev:http://investmentwatchblog.com/was-einstein-wrong-cern-scientists-break-the-speed-of-light/
Også i JyllandsPosten.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.