mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
En ældre artikel, jeg lige kom til at tænke på, som må menes at have en vis WTF-faktor.
Hoppemanden fra Norge
Hoppemanden fra Norge
Men han gør ikke noget ulovligt, og derfor er politiet magtesløse. Søndag slog manden til igen.
Jeg vil mene, at han gør. Han traumatisere børn og unge for at udleve sine masochistiske drømme.
Jeg vil mene, at han gør. Han traumatisere børn og unge for at udleve sine masochistiske drømme.
Ronson (1204) skrev:Så længe det ikke går ud over nogen kan jeg slet ikke se problemet i hans ydelser.
Jeg tror at det går udover børn at udøve vold på en person, selvom vedkommende ber om det. Det er noget, jeg aldrig selv ville glemme, selv i en alder af 32.
Spillet Dextor til iPhone er allerede over min grænse. Der skal man dræbe ofre med kniv, mens de skriger og jamrer.
Tak. Downloaded.gnarfsan (1205) skrev:Spillet Dextor til iPhone er allerede over min grænse. Der skal man dræbe ofre med kniv, mens de skriger og jamrer.
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article12340...
Endnu en grund til ikke at tage IQ-tests seriøst!!
Edit: I får lige denne her også:
http://ekstrabladet.dk/sport/betting/spil-nyheder/...
...
Endnu en grund til ikke at tage IQ-tests seriøst!!
Edit: I får lige denne her også:
http://ekstrabladet.dk/sport/betting/spil-nyheder/...
...
Systran (1207) skrev:Endnu en grund til ikke at tage IQ-tests seriøst!!
Der var en pige på mit hold med en IQ på angiveligt 148. Men selv efter 1 helt års undervisning og utallige opgaver der involverede Java beans, og forsøg på at forklare det fra min side, kunne hun stadig ikke forklare hvad en get-metode gjorde, selvom hun så koden.
Hint: en get-metode indeholder sædvanligvis bare et return statement, der returnerer en variabel.
Selvom man ikke fatter et klap af Java, burde "return value;" give mening, for en der kan engelsk. Og det kunne hun.
#1207 Du kan sagtens stole på IQ-test for, hvad de er værd. De måler ikke din "klogskab", men blot en snævert defineret matematiske-logiske kunnen.
I stedet bør du nok ikke stole på EB.dk eller Sidney Lee. Den står sgu for din egen regning! ;)
#1209 Du skal nok heller ikke stole på en pige, der plaprer løs om sin intelligens, men som fatter hat af jeres undervisning.
Igen, kildekritik er vist et ukendt ord i mange sammenhænge...
I stedet bør du nok ikke stole på EB.dk eller Sidney Lee. Den står sgu for din egen regning! ;)
#1209 Du skal nok heller ikke stole på en pige, der plaprer løs om sin intelligens, men som fatter hat af jeres undervisning.
Igen, kildekritik er vist et ukendt ord i mange sammenhænge...
1. Lær at stave til IK. :D
2. IK har intet med viden at gøre.
3. 99% af de IK-tests du kan finde på nettet, har intet med en IK-test at gøre.
4. De online reelle IK-tests, er kun vejledende og er ikke et direkte bevis for en persons intelligens.
5. Man kan have gode og dårlige dage, det er ikke altid man vil få den samme score.
6. Det tæller ikke med hvis man har prøvet den samme test flere gange.
Jeg tror Sidney måske har taget en af de tusindvis latterlige tests på FB, som absolut INTET har med en intelligenstest at gøre.
I en rigtig intelligenstest, vil du aldrig kunne komme ud for at skulle svare på spørgsmål der vil kræve forhåndsviden.
2. IK har intet med viden at gøre.
3. 99% af de IK-tests du kan finde på nettet, har intet med en IK-test at gøre.
4. De online reelle IK-tests, er kun vejledende og er ikke et direkte bevis for en persons intelligens.
5. Man kan have gode og dårlige dage, det er ikke altid man vil få den samme score.
6. Det tæller ikke med hvis man har prøvet den samme test flere gange.
Jeg tror Sidney måske har taget en af de tusindvis latterlige tests på FB, som absolut INTET har med en intelligenstest at gøre.
I en rigtig intelligenstest, vil du aldrig kunne komme ud for at skulle svare på spørgsmål der vil kræve forhåndsviden.
vandfarve (1210) skrev:#1209 Du skal nok heller ikke stole på en pige, der plaprer løs om sin intelligens, men som fatter hat af jeres undervisning.
Jeg tror nu også at hun havde taget den på en af de sider, der annoncerer med det. Så man skal som minimum forholde sig kritisk til hvilken test. Men sjovt nok nævner dem med de højeste scorer sjældent testens navn :)
Der står heller ikke noget om hvor Sidney Lee har taget sin, men jeg kan da huske en artikel jeg læste hvor Albert Einstein blev vurderet til at have en IQ på 146 efter mensa skalaen, så mon dog :)
Vurdering baserede sig blandt andet på hvordan personerne tilegnede sig viden igennem livet.
#1215:
Det hjælper vel intet at være super-intelligent, hvis man ikke formår at sætte tingene i system, eller eller kan finde ud af at skrue en skrue i en væg, eller i det hele taget være i stand til at klare en dagligdag. Medmindre man da er intelligent nok til at tjene penge nok til at betale andre for at gøre det for en.
Men så er man jo netop også i stand til at sætte tingene i system :)
Det hjælper vel intet at være super-intelligent, hvis man ikke formår at sætte tingene i system, eller eller kan finde ud af at skrue en skrue i en væg, eller i det hele taget være i stand til at klare en dagligdag. Medmindre man da er intelligent nok til at tjene penge nok til at betale andre for at gøre det for en.
Men så er man jo netop også i stand til at sætte tingene i system :)
#1216 mig bekendt er intelligens vel altid nyttig, hvis du ikke har tilegnet dig den har du den i min verden heller ikke, visse folk har sandsynligvis lettere ved at få en høj intelligens end andre men langt de fleste kan få det.
Hvis du ikke forstår at sætte tingene i system er du heller ikke super intelligent, simpelt.
Hvis du ikke forstår at sætte tingene i system er du heller ikke super intelligent, simpelt.
#1217:
Hov, jo, vi er enige. Jeg læste dit indlæg forkert/hurtigt. Troede du mente 'den intelligens vi lærer gennem livet var irrelevant'. Men du skrev jo netop 'Hvordan vi tilegner os den, er irrelevant'...:)
Men der er intelligente mennesker inden for de forskelllige grene af videnskab, der på andre områder i livet fejler 101%. De bliver jo i en vis henseende betragtet som værende intelligente alligevel.
Hov, jo, vi er enige. Jeg læste dit indlæg forkert/hurtigt. Troede du mente 'den intelligens vi lærer gennem livet var irrelevant'. Men du skrev jo netop 'Hvordan vi tilegner os den, er irrelevant'...:)
Men der er intelligente mennesker inden for de forskelllige grene af videnskab, der på andre områder i livet fejler 101%. De bliver jo i en vis henseende betragtet som værende intelligente alligevel.
Doh09 (1215) skrev:#1214 hvordan man tilegner sig det gennem livet er da komplet irrelevant, hvertfald når det gælder intelligens.
Hvis du lærer dig selv at læse, skrive og regne inden du er 4 år og søger om optagelse på et universitet når du er 6, så er du nok ikke helt tabt bag en vogn.
En af dem i undersøgelsen gjorde netop det, men blev først optaget som 11 årig, efter at have skrevet 4 afhandlinger om anatomi, som 8-årig. Han blev afvist pga modenhed.
Intelligens er en mærkelig ting. Man kan netop ikke lære at blive mere intelligent. Man kan dog træne sin logik så den bliver bedre og som muskler så bliver den dårligere hvis man ikke benytter den.
Jeg har målt min IK flere gange på forskellige tidspunkter.
Omkring prøverne på HTX var den omkring 8 højere end da jeg bagefter havde været på arbejdsmarkedet i et par år.
Så træning hjælper en del, men man skal ikke regne med at kunne gå fra 80 til 140 kun ved at træne sig op.
Det er ikke nok at sige at man har en bestemt IK, det er lige så vigtigt at sige hvilken spredning man regner efter.
Før i tiden var spredningen 24 og i dag bruger man som standard spredningen 15.
Hvis du scorer 130 ved spredning 15, svarer det til 148 ved spredning 24.
Så det er rimeligt vigtigt at nævne hvilken spredning man bruger.
Jeg har målt min IK flere gange på forskellige tidspunkter.
Omkring prøverne på HTX var den omkring 8 højere end da jeg bagefter havde været på arbejdsmarkedet i et par år.
Så træning hjælper en del, men man skal ikke regne med at kunne gå fra 80 til 140 kun ved at træne sig op.
Det er ikke nok at sige at man har en bestemt IK, det er lige så vigtigt at sige hvilken spredning man regner efter.
Før i tiden var spredningen 24 og i dag bruger man som standard spredningen 15.
Hvis du scorer 130 ved spredning 15, svarer det til 148 ved spredning 24.
Så det er rimeligt vigtigt at nævne hvilken spredning man bruger.
http://www.ciao.co.uk/Philips_32PFL5404H__7143694 under reviews :S
De havde vist ikke fulgt reglerne for opsættelse af pallereoler.
De havde vist ikke fulgt reglerne for opsættelse af pallereoler.
Det her gjorde:
"- Jeg syntes, at det har været underligt, hvor svært det har været, at skaffe penge til det her projekt, når man tænker over, hvor meget vi snakker om det. Jeg syntes, at det har været overraskende svært. Og at starte igen, der tror jeg, at jeg har et problem, i og med at jeg ikke når med til klimatopmødet."
"- Jeg syntes, at det har været underligt, hvor svært det har været, at skaffe penge til det her projekt, når man tænker over, hvor meget vi snakker om det. Jeg syntes, at det har været overraskende svært. Og at starte igen, der tror jeg, at jeg har et problem, i og med at jeg ikke når med til klimatopmødet."
IMDB keyword "Spoiler In Keywords"
http://www.us.imdb.com/keyword/spoiler-in-keywords...
http://www.us.imdb.com/keyword/spoiler-in-keywords...
http://www.skivegarden.dk/userfiles/image/IMG_4323...
Ham der "Hmm.. I have it all!"-knægten
Ham der "Hmm.. I have it all!"-knægten
http://www.facebook.com/photo.php?pid=374757&i...
kommentaren
#1243: Nej?
Det er ligesom en reference til "I had it all"-billederne
kommentaren
#1243: Nej?
Det er ligesom en reference til "I had it all"-billederne
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.