mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #1301 - Jakob Jakobsen
20. okt. 2009 11:18
Når man nu sejler jorden rundt i et sejlskib, står man altså ikke ved roret døgnet rundt.
Langt den meste tid foregår i køjen og med andre gøremål.
Gravatar #1302 - xstefan
20. okt. 2009 11:39
1301#

Yeah I know.... human error ..

Bare utroligt det kan lade sig gøre ..
Gravatar #1303 - Jakob Jakobsen
20. okt. 2009 11:45
At folk straks skal brokke sig så snart man bruger lidt Konsekvenspædagogik
Ber politiet dig om noget, så gør det. for ellers er der konsekvenser.
Gravatar #1304 - XorpiZ
20. okt. 2009 11:54

Jeg har ikke rigtig ondt af ham drengen.. Han er 13, kører på en tunet knallert og kører ind i et skilt og vil nu sagsøge betjenten?!

Det virker fandme åndssvagt
Gravatar #1305 - Jakob Jakobsen
20. okt. 2009 12:03
Det er samfundets skyld! :)
Gravatar #1306 - MiniatureZeus
20. okt. 2009 12:27
OT: At vi inden for 3-4 dage har modtaget ikke mindre end 13 forskellige reklamer fra forskellige pizzasteder.. og en reklame for noget sushigøgl som mest ligner fiskelort...
Gravatar #1307 - mooboo
20. okt. 2009 13:32
Gravatar #1308 - Systran
20. okt. 2009 14:03
Uha, jeg er glad for den nederste. Det må nok have hastet, jf. nutid-r eller mangel på samme :D
Gravatar #1309 - Jakob Jakobsen
20. okt. 2009 14:50
Første svar på "hvilken" er mere HMM
Gravatar #1310 - Systran
20. okt. 2009 14:54
Hvad havde du forventet på en side, der hedder onlygirlz.dk? (hmm, måske en newz.dk sub-side?) ;)
Gravatar #1311 - Rasmus064
20. okt. 2009 16:08
WTF, onlygirlz.dk minder utroligt meget om en kvindelig version af newz.dk :S
De spøger hvorfor de altid falder for den forkert fyr.
Vi spøger hvorfor vores java script ikke virker som det skal.

EDIT:
Fandt lige der her der inde http://www.onlygirlz.dk/date-nord.html
Gravatar #1312 - gnаrfsan
20. okt. 2009 16:36
http://www.onlygirlz.dk/date-nord.html skrev:
“Tænker på dig” = nyt modem

De har vist brug for at vi holder dem lidt opdateret :P
Gravatar #1313 - Clauzii
20. okt. 2009 17:55
Begravelses-humor (også fra OnlyGirlz)
Gravatar #1314 - gnаrfsan
20. okt. 2009 18:54
Clauzii (1313) skrev:

Jeg tror bare at jeg holder mig til Newz :-S
Gravatar #1315 - Clauzii
20. okt. 2009 21:16
#1314:
Også her, men efter jeg klikkede på linket i #1311, og så ovenstående også, var der lidt grineren på :)
Gravatar #1316 - Qw_freak
20. okt. 2009 21:34
Clauzii (1313) skrev:

NEJ
Gravatar #1317 - vandfarve
21. okt. 2009 06:01
http://politiken.dk/debat/skrivdebat/article812943...

Uanset hvilken side af klimadebatten man er placeret på, så Politikens debat omkring kirkeklokkernes kimen i december bare en smule "hmm". Lad mig bringe et par eksempler:

Jens Angelsgaard, 6000 Kolding skrev:
Formålet med løgnen om "manmade global warming" er at skabe et skatteudskrivningsgrundlag for bankdynastiernes New World Order. EN slags genindførelse af det katolske afladsbrev - "Betal til os og du er ikke længere syndig." Oh - du syndige CO2-udleder! CO2 er slet IKKE climate driver - det er solen, der styrer klimaet. Nej - man skal ikke bimle med krigsklokkerne for at hylde Bilderbergs falsum.

Jens Angelsgaard, 6000 Kolding skrev:
Kirkeklokkerne er jo middelalderens for psykologisk betingning - når klokken ringer skal du indfinde dig eller have dårlig samvittighed. Den uvidenskabelige påstand om "manmade global warming" er et fupnummer opfundet i Rockefellers tænketanke fx via "Bilderberg" - hvor både Connie Hedegaard, Anders Fogh Rasmussen, Ritt Bjerregaard, Tøger Seidenfaden og Lykke Friis er ansat.

Dennis Laursen, 2605 Brøndby skrev:
Stop det borgerlige klimahykleri! Kirkeklokker, CO2-kamre under jorden og skyproducerende skibe løser ikke ikke problemerne! Det er hykleri, der skal bibevare kapitalismens udbytning af mennesker.Næ, det der skal til, det er et stop af kødproduktion, og så skal man stoppe med at transportere ting jorden rundt, der kunne lokalproduceres! Landbruget og transportsektoren er de VIRKELIGE syndere!
Gravatar #1318 - gnаrfsan
21. okt. 2009 07:38
Klimadebatten er:
- Gratis publicity for firmaer og personer
- Frie forskningsmidler
- Altid godt nyhedsstof
- Mindre fokus på andre miljøområder

Yep, der er alle mulige gode grunde til at holde den kørende uanset om det er rigtigt eller ej.

Den debat får mig til at tænke hmmm, hvad er formålet egentligt?
Gravatar #1319 - Daniel-Dane
21. okt. 2009 15:37
Uanset hvad, så overskygger CO₂-snakken det virkelige klimaproblem; forurening. Alt det lort, der udsendes, forgifter menneskeheden. Og det er ALLE til gengæld enige om!
Gravatar #1320 - gnаrfsan
21. okt. 2009 16:23
Daniel-Dane (1319) skrev:
Alt det lort, der udsendes, forgifter menneskeheden. Og det er ALLE til gengæld enige om!

Er alle nu også det? For mig ser det ud som om at man er fuldstændigt ligeglad, så længe at CO2 koncentrationen bliver nedbragt...
Gravatar #1321 - vandfarve
21. okt. 2009 16:36
#1320 Well, jeg er ikke enig med Daniel-Dane omkring enigheden, men den mest effektive, mest sikre og sikkert også den billigste måde til at nedbringe CO2-udslip og -niveau er ved at bruge ikke-karbonbaserede (= vedvarende) energikilder.

Det mener han med, at vi slår to fluer med ét smæk.
Gravatar #1322 - Systran
21. okt. 2009 16:39
Back on track:

http://politiken.tv/bagsidentv/desjove/article8094...

Jeg tænkte "tjo...".
Gravatar #1323 - gnаrfsan
21. okt. 2009 16:43
vandfarve (1321) skrev:

De vedvarende energikilder vi har nu er ikke særligt effektive i forhold til de fossile energikilder. Derfor skal der produceres flere af dem, og det er ikke godt for andre miljøområder. Det er min pointe. Og så er der det vanvittige tiltag med sparepærerne. Mere kviksølv-oxid? Ja tak.

On topic:

Har den trappe ikke været posted før her i tråden?
Gravatar #1324 - Systran
21. okt. 2009 16:52
Det mener jeg bestemt ikke. Og jeg er rimelig sikker på, at jeg har læst alle tråde.

Desuden skulle det være en meget ny post, da indslaget er fra 14. oktober i år (medmindre den har været postet på andre sider for længere tid siden, lol)
Gravatar #1325 - Strauss
21. okt. 2009 16:55
Jo det har den. :)
Gravatar #1326 - Systran
21. okt. 2009 17:08
Øhh N! Bevis det :)
Gravatar #1327 - vandfarve
21. okt. 2009 17:11
gnarfsan (1323) skrev:
De vedvarende energikilder vi har nu er ikke særligt effektive i forhold til de fossile energikilder. Derfor skal der produceres flere af dem, og det er ikke godt for andre miljøområder. Det er min pointe. Og så er der det vanvittige tiltag med sparepærerne. Mere kviksølv-oxid? Ja tak.

Lad nu være med at gøre det problem større, end det nu er. For det første er der en masse alternativer til kviksølv-oxid-fyldte sparepærer, og for det andet er der nu opfundet sparepærer uden kviksølv-oxid.

Desuden er det alt andet lige økonomisk fornuftigt og realistisk at gøre os uafhængigt af fossilbaserede energikilder. Derudover har jeg slet ikke berørt de sikkerhedsmæssige og geopolitiske perspektiver.

Slutteligt er der argumentet: Energikilder baseret på fossile brændstoffer er udtømmelige. Det er vedvarende sjovt nok ikke. Vi har olie til ca. 30-40 års forbrug endnu, gas til måske 30-60 år endnu og kul til ca. 200 års forbrug endnu. Vil det ikke være en god ide at forske i og allerede nu erstattet (adaptationperspektivet) ny teknologier, så vi kan forlænge forbruget og ikke mindst gøre os klar til det fossilløse samfund? Alt andet er tåbeligt.

Den anden boldgade er, at vi med relativt få penge kan sænke vores forbrug voldsomt, hvis vi ikke vil skifte energikilden ud. For 3.500.000 kroner (hvis ikke mindre) kan du få et plushus, som leverer alt strøm og varme plus overskud, som en familie kan forbruge. Det er ca. 500-1.000.000 kroner mere for et hus, der i sidste ende betaler sig selv hjem, og som har en højere gensalgsværdi end andre "normale huse". Genialt, ikke mindre.

Sådanne løsninger findes der masser af, så hvorfor ikke indkorporerer dem i vores samfund?
Gravatar #1328 - Qw_freak
21. okt. 2009 17:14
det er en HMM tråd, ikke en miljøtråd, i snakker efterhånden om det samme i alle trådene for tiden! :(
Gravatar #1329 - gnаrfsan
21. okt. 2009 17:30
Havde man gået efter den mest miljørigtige løsning, så havde man valgt atomkraft. Men det giver dårligt PR.
Istedet ødelægger man miljøet langs kysterene med vindmølleparker, som dog måske efterhånden kan tjene den energi ind, der brugt på at lave dem.
Gravatar #1330 - Daniel-Dane
21. okt. 2009 18:54
vandfarve (1321) skrev:
#1320 Well, jeg er ikke enig med Daniel-Dane omkring enigheden, men den mest effektive, mest sikre og sikkert også den billigste måde til at nedbringe CO2-udslip og -niveau er ved at bruge ikke-karbonbaserede (= vedvarende) energikilder.

Jeg føler lidt, at du blander CO₂-udledning og forurening sammen. For jeg er skam fuldt ud klar over, at der langt fra er enighed i CO₂-debatten. Men jeg tænker på alt andet end CO₂ og lignende drivhusgasser (vanddamp, methan, CFC'er og svovl). Der findes et utal af biler, der udleder såkaldte nanopartikler, utal af fabrikker, der udsender store dynger af alskens rædsel i gasform og ikke mindst et utal af stoffer i alt, hvad vi rører og spiser (fx hormonforstyrrende). Se fx på Aspartam og Sorbitol, to af de mest anvendte kunstige sødemidler. Førstnævnte kan skade centralnervesystemet, imedens den anden faktisk virker afførende (bruges nemlig også som afføringsmiddel).

Jeg prøver ikke at lyde som en gal Green Peace-aktivist, men politikere udnytter denne CO₂-debat for at fjerne fokus fra de vigtige ting, de alligevel ikke kan overskue.

Lad os da kigge på sødemidlerne igen; Der findes et helt naturligt sødemiddel, der er kaloriefrit, som søder meget mere end det danske sukker samt faktisk har en positiv effekt på diabetes i store mængder(!). Dette gudestof er helt og aldeles harmløst (selvom det giver din søde tand en kamp til stregen :P), men er faktisk ulovligt i EU (dog ikke som dyrt "helsekost"). Dette sødemiddel bruges flittigt i Japan.

/rant

Ja, dette var så mit "hmm", som jeg med glæde deler med jer.
Gravatar #1331 - Jakob Jakobsen
21. okt. 2009 19:32
Daniel-Dane (1330) skrev:
Se fx på Aspartam og Sorbitol, to af de mest anvendte kunstige sødemidler. Førstnævnte kan skade centralnervesystemet, imedens den anden faktisk virker afførende (bruges nemlig også som afføringsmiddel).

Ja der har været mange påstande om Aspartam, men ingen anderkendte undersøgelser om at det skader i de mængder man vil indtage fra fødevarer.
Sorbitol er skam afførende, men stadig ikke i mængder man normalt indtager igennem føden.

Med hensyn til Steviosid, undrer jeg mig dog også over at det stadig er ulovligt i EU.
Gravatar #1332 - gnаrfsan
21. okt. 2009 19:59
Jeg forstår heller ikke at vi aldrig har hørt noget til Splenda herovre...

On topic:
Engadgets billeder får mig tit til at tænke hmmm:
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009...
Læg mærke til hvem der er brillernes refleksion...
Gravatar #1333 - Daniel-Dane
21. okt. 2009 20:27
Jakob Jakobsen (1331) skrev:
Sorbitol er skam afførende, men stadig ikke i mængder man normalt indtager igennem føden.
Det er korrekt. Men ikke alle spiser i "normale" mængder. Jeg har prøvet en skidetur ved at guffe ÉN pakke Halls. Det kan alle finde på, når man har halsbetændelse o.l.
Ja der har været mange påstande om Aspartam, men ingen anderkendte undersøgelser om at det skader i de mængder man vil indtage fra fødevarer.
Ja, der er skam spekulationer, men der kan jo være noget om snakken, derfor valgte jeg at sætte "kan" i kursiv.
Med hensyn til Steviosid, undrer jeg mig dog også over at det stadig er ulovligt i EU.
EU's opgave er at beskytte egne firmaer. Derfor får bønderne bl.a. en røvfuld penge. Af samme grund (eller af penge under bordet) er det bestemt, at den nuværende sukkerindustri ville lide ved indførelse af dette gudemiddel. Desværre er disse handlinger, hvor smukke de end må lyde for en sukkerroebonde, konkurrenceforvridende og til skade for befolkningen.
Gravatar #1334 - Woller
21. okt. 2009 20:46
#1333 vi ville ikke have brug for eu støtten hvis ikke det var fordi folk tror at det kan løbe rundt for en landmand når man kan købe en liter mælk for 3-4 kroner
Gravatar #1335 - vandfarve
21. okt. 2009 21:35
gnarfsan (1329) skrev:
Havde man gået efter den mest miljørigtige løsning, så havde man valgt atomkraft. Men det giver dårligt PR.
Istedet ødelægger man miljøet langs kysterene med vindmølleparker, som dog måske efterhånden kan tjene den energi ind, der brugt på at lave dem.

Der er minimum bare én ting, der er galt med det udsavn, desværre:

Det kræver et fantastisk kobbernet at kunne udnytte atomkraft effektivt. Et kobbernet, som selv ikke Danmark har ifølge ingeniører, fordi vores byer og derved efterspørgsel er spredt så relativt meget.

Forestil dig selv, hvor småbyer i Indien, Kina og Afrika skulle kunne bruge det.

Så nej, atomkraft er en glimrende midlertidig løsning på klimaproblematikken (jeg går selv 100% ind for det, hvis du spørger til min personlige holdning), men løsningen er midlertidig og virker kun for de centraliserede, industrialiserede nationer.

Mange løsninger fra vedvarende kilder kan derimod nemt bruges lokalt!
Gravatar #1336 - gnаrfsan
21. okt. 2009 21:47
vandfarve (1335) skrev:
Så nej, atomkraft er en glimrende midlertidig løsning på klimaproblematikken (jeg går selv 100% ind for det, hvis du spørger til min personlige holdning), men løsningen er midlertidig og virker kun for de centraliserede, industrialiserede nationer.

Mange løsninger fra vedvarende kilder kan derimod nemt bruges lokalt!

Jeg er enig, med hensyn til de små byer. Men et land som Danmark bør gå efter guldet. Og det evt. ledningsnet, der ville blive oprettet til de sandsynligvis 2 fissionsværker vil sidenhen kunne bruges til evt. 2 fussionsværker, som jo i virkeligheden er det, vi venter på. Af den grund er det også ok med en midlertidig løsning.

Jeg kan slet ikke forestille mig omfanget af vindmølleparker, hvis vi både skal erstatte alle vores fossile kraftværker og levere strøm til alle de kommende elbiler.
Gravatar #1337 - vandfarve
21. okt. 2009 22:03
gnarfsan (1336) skrev:
Jeg er enig, med hensyn til de små byer. Men et land som Danmark bør gå efter guldet. Og det evt. ledningsnet, der ville blive oprettet til de sandsynligvis 2 fissionsværker vil sidenhen kunne bruges til evt. 2 fussionsværker, som jo i virkeligheden er det, vi venter på. Af den grund er det også ok med en midlertidig løsning.

Enig.

gnarfsan (1336) skrev:
Jeg kan slet ikke forestille mig omfanget af vindmølleparker, hvis vi både skal erstatte alle vores fossile kraftværker og levere strøm til alle de kommende elbiler.

Jeg har for få måneder siden hørt om begrebet "supergrids", der kan løse forsyningssikkerhedsproblemet (sikke et ord!) ud fra devisen, at det altid blæser et sted.

Selvfølgelig skal verdens (eller, mere nærliggende og langt mere realistisk, Europas) energiproduktion ikke komme kun fra vindmøller, men en god kombination af biobrændsel, vindmøller, vandkraftværker, bølgeenergi og solfangere.

Disse skal så placeres strategiske steder omkring i Europa med en god portion overhead til overproduktion. Ideen er så, at solen i Grækenland vil sikre elproduktionen i England, når det ikke blæser, mens vinden i Nordsøen vil give el til regnvejrsplagede Rumænien, osv.

Det vil kunne lade sig gøre, fordi energitabet i et supergrid er så urimeligt lavt, mens teknologien bag nettet altid vil sikre en ordentlig fordeling af strømmen. Dette kan evt. kobles med plug-in hybridbiler (eller rene elbiler), som vil kunne aftage overskudsstrømmen om natten eksempelvis og aflevere dem under peakload om dagen, når ejerne alligevel sidder på arbejdet og ikke benytter bilen.

Her vil jeg indskyde, at TIME har beregnet, at en område på størrelse med Portugal af solfangere placeret i Sahara vil være nok til at dække EU's energiforbrug. Vi snakker godt nok om 50.000 kvm, men det er stadig ingenting, hvis vi spæder op med vind og vand.

You will believe... or maybe not so much! ;)

EDIT: Yes, det sidste lød ret gay, men jeg har lige set Inglorious Basterds, så jeg må godt. Eller, fuck det... Jeg går i seng.
Gravatar #1338 - gnаrfsan
21. okt. 2009 22:20
vandfarve (1337) skrev:
Det vil kunne lade sig gøre, fordi energitabet i et supergrid er så urimeligt lavt, mens teknologien bag nettet altid vil sikre en ordentlig fordeling af strømmen.

Jeg kan ikke forestille mig en måde at lave et urimeligt lavt energitab til en rimelig pris...

vandfarve (1337) skrev:
Her vil jeg indskyde, at TIME har beregnet, at en område på størrelse med Portugal af solfangere placeret i Sahara

Igen, Fy for satan det ville være dyrt... Og jeg er ikke overbevist om at vi kan transportere det herop med et fornuftigt tab, uden superledere.

Jeg tror måske snarere på en løsning, hvor energien transporteres i fysisk form. F.eks. brint, dannet af mikroorganismer, ved hjælp af sollys. Der findes allerede genmodificerede alger, der kan det trick.

vandfarve (1337) skrev:
Jeg går i seng.

Sov godt!
Gravatar #1339 - Tumleren
21. okt. 2009 22:30
Jeg har hørt afrika smelter på grund af polakkerne

Confirm/deny?
Gravatar #1340 - LinguaIgnota
21. okt. 2009 23:22
I så fald har hr. Vandfarve allerede været inde på løsningen:
vandfarve (1337) skrev:
Selvfølgelig skal verdens (eller, mere nærliggende og langt mere realistisk, Europas) energiproduktion ikke komme kun fra vindmøller, men en god kombination af biobrændsel, vindmøller, vandkraftværker, bølgeenergi og solfangere.

Jeg har selv overvejet et østeuropæisk kødfyr til privat brug, men at opvarme hele Europa med spritstive polakker, dét er sgu alligevel et perspektiv, jeg helt har overset. Det kræver et mentalt forstyrret geni at udtænke den slags, så well played, hr. Vandfarve.
Drop mig endelig en besked, hvis I får brug for at låne en lighter.
Gravatar #1341 - Clauzii
22. okt. 2009 00:53
Til jer der ikke fik set 'Home' i forgårs (der er et link til HELE filmen på YT):

Home
Gravatar #1342 - vandfarve
22. okt. 2009 06:04
Clauzii (1341) skrev:
Til jer der ikke fik set 'Home' i forgårs (der er et link til HELE filmen på YT):

Home

... og så kommer den i HD på DR1 den 1. november, hvis jeg ellers hørte rigtigt, hvad speakeren sagde.
Gravatar #1343 - Riotfellow
22. okt. 2009 15:08
Prisen på det her fjernsyn makes me go hmm..
SCHAUEN LCD-FJERNSYN
Gravatar #1344 - Clauzii
22. okt. 2009 15:15
#1343:
'PIXmania - Shopping i særklasse' - Helt sikkert ;)
Gravatar #1345 - gnаrfsan
22. okt. 2009 15:15
Ja, der er sgu nok ikke mange, der kan matche den pris...
Gravatar #1346 - doh09
22. okt. 2009 15:17
#1343 der kan man da vist tale om lort til overpris :D
Gravatar #1348 - doh09
22. okt. 2009 16:58
http://newz.dk/bill-gates-vil-bekaempe-malaria-med...

hvor mange ratings ramzon har fået :D... Og at de allesammen er negative :S
Gravatar #1349 - Ronson ⅍
22. okt. 2009 17:23
Dengang jeg skulle køre en gammel mand fra sit hjem til butikken, så han kunne se på et tv.

Han havde aldrig set en GPS før, for satan det var humor! HUMOR SIGER JEG JER!

Han var fuldstændig overbevist om at der sad en dame på et eller andet kontor i butikken og lavede et kort og indtalte navigeringen on-the-fly.

Der måtte jeg lige vente med at skraldgrine til han var kommet hjem igen.
Gravatar #1350 - doh09
22. okt. 2009 18:36
#1349 præcis hvorfor forklarede du ikke hvordan det virkede :)?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login