mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1608921/av...
Hvad skal man så kalde sådan en person for at være nogenlunde præcis?
Fjolle (20301) skrev:http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1608921/avis-kalder-biltyv-neger/?track=eblistermest
Mener (som der står i artiklen) at man bare skulle have skrevet "mand stjal bil fra 80-årig"
Synes ikke hudfarven har noget som helst at gøre andre steder end i anmeldelsen, og selvfølgelig i efterlysningen.. Overskrifter er jo til for at fange læserens opmærksomhed, og når der så står neger plejer det bare nationsmedlemmernes liderlighed for at pege på at nogen med "forkert" hudfarve laver kriminalitet..
myplacedk (20304) skrev:#20303
Enig. Pointen er ikke at han er neger. Pointen er vel at han stjal en bil fra en ældre. Hvad han så tilfældigvis har af hudfarve, musiksmag og seksuelle preferencer kan man nævne i brødteksten HVIS det er relevant.
Man nævner den slags i signalementet. De fuckede up, tog det direkte fra politirapporten eller skrev det, som vagthavende sagde.
Alrighty, jeg er nemlig blevet interesseret i denne skærm:
http://www.ebay.co.uk/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q27...
og den sendes fra syd korea, og jeg kan ikke lide at betale told.
Prozel (20310) skrev:Alrighty, jeg er nemlig blevet interesseret i denne skærm:
Vent? Den understøtter ikke nogle ATI grafikkort? Hvordan kan en skærm være kræsen overfor det?
Fjolle (20314) skrev:Man betaler vel ikke told for elektronik? :)
Man betaler stadigvæk moms og toldgebyr.
Emil Melgaard (20315) skrev:Man betaler stadigvæk moms og toldgebyr.
Du vil altid skulle betale moms, hvis den bliver kontrolleret. Hvis du er en nasserøv kan du vel satse på at betale momsen i et EU land der tager en mindre %del i moms. Men du vil stadigvæk være en nasserøv.
Nasserøv.
(Det indlæg var selvfølgeligt mest ment til Prozel).
Og mit tidligere indlæg var omkring at mr. Nasserøv ikke gad betale Told.
Fjolle (20314) skrev:Man betaler vel ikke told for elektronik? :)
De har ikke en kategori som hedder "elektronik", men "Computerdele, tilbehør/hardware" er told-frit. http://www.toldpriser.dk/toldsatser
Men der skal stadig betales moms og "håndteringsgebyr": http://www.toldpriser.dk/toldberegner (Beregneren bruger Post Danmarks gebyr-sats, nogle andre fragt-selskaber fortolder selv og kan have en anden gebyrsats.)
Kinky shit
Er der et sted på strøget i København, hvor man kan købe boxer shorts uden at være nødt til at betale med organer til oliesheiker?
Er der et sted på strøget i København, hvor man kan købe boxer shorts uden at være nødt til at betale med organer til oliesheiker?
Nå, nå, Jakob. Det er jo ikke, fordi "Kim Larsen kielgast" er det andet resultat på Google. Emil har tydeligvis kæmpet for at finde ud af, hvad det er.
[؟]
[؟]
Nå, nå, Daniel. Hvis Emil havde fundet det link, så havde han jo nok ikke skrevet "...et ord, Kim Larsen har fundet på...", da linket påviser at Kim Larsen ikke har fundet på ordet, men at han har taget det fra spillestedet Kielgasten i Holstebro.
Nå, nå, Daniel. Hvis Emil havde fundet det link, så havde han jo nok ikke skrevet "...et ord, Kim Larsen har fundet på...", da linket påviser at Kim Larsen ikke har fundet på ordet, men at han har taget det fra spillestedet Kielgasten i Holstebro.
Folk fanger bare ikke min sarkasme længere. Selv med "irony punctuation" WHOOSHER min sarkasme lige over hovedet på selv de klogeste mennesker.
Mark Jensen handler på internettet
Hvad er standard proceduren i forhold til køb over nettet med privatpersoner i forhold til betaling? Jeg forestiller mig umiddelbart at efterkrav er mest optimal.
Og hvor stort arbejde kræver det at få tilbageført en bankoverførsel i tilfælde af at varen ikke lever op til en skriftlig/billedlig beskrivelse?
Derudover undrer jeg mig over den store mængde nye telefoner der sælges på nettet af privatpersoner til 1000 kroner under normal pris og som efter sælgers udsagn skulle være helt ny og med kvittering.
Hvad er standard proceduren i forhold til køb over nettet med privatpersoner i forhold til betaling? Jeg forestiller mig umiddelbart at efterkrav er mest optimal.
Og hvor stort arbejde kræver det at få tilbageført en bankoverførsel i tilfælde af at varen ikke lever op til en skriftlig/billedlig beskrivelse?
Derudover undrer jeg mig over den store mængde nye telefoner der sælges på nettet af privatpersoner til 1000 kroner under normal pris og som efter sælgers udsagn skulle være helt ny og med kvittering.
ignuz (20327) skrev:Mark Jensen handler på internettet
Spørg bachy
ignuz (20327) skrev:Hvad er standard proceduren i forhold til køb over nettet med privatpersoner i forhold til betaling?
Det er i hvert fald noget med at man først overvejer om det er risikoen værd. Både lov og teknik giver meget lidt beskyttelse. Og den smule loven giver kan sjældent udnyttes når det bliver relevant.
ignuz (20327) skrev:Jeg forestiller mig umiddelbart at efterkrav er mest optimal.
Som Ronson siger er det vist ikke længere en mulighed, men du kan prøve at spørge Post Danmark.
ignuz (20327) skrev:Og hvor stort arbejde kræver det at få tilbageført en bankoverførsel i tilfælde af at varen ikke lever op til en skriftlig/billedlig beskrivelse?
Sælger skal lave en ny overførsel tilbage igen. Der er INGEN måde at trække det tilbage. Tænk på det som at give kontanter.
Det sikreste du kan gøre er at aftale, at du først sender pengene når du har fået varen. Det er nok de færreste sælgere der er med på den. (Når jeg oplever det er det hos sælgere som plejer at sælge til firmaer.)
Ud over at mødes face-to-face er eneste alternativ nok at benytte en 3. parts tjeneste. Fx. har PayPal et eller andet, jeg ved dog ikke om det kan bruges uden at handle gennem DBA, Ebay el. lign.
http://sikkerhed.dba.dk/kategori/paypal/
http://pages.ebay.co.uk/ebaybuyerprotection/
SlettetBruger (20331) skrev:Stop beeing so cheap, og køb fra butikkerne - det er også godt for økonomien har jeg hørt...
I hvert fald butikkernes økonomi. Jeg tvivler på at det er godt for hverken samfundsøkonomi eller miljø på længere sigt, at bruge ressource på at producere ting der bliver smidt væk.
Ting skal bruges til de ikke kan bruges længere. Overvej først da at smide dem ud, men der er stadig masser af alternativer.
Takker for svarerne og må indrømme at jeg er overrasket over at ens muligheder er fhv. ringe hvis man bliver snydt.
Vanskeligt at konkluderer. I mit tilfælde ville jeg formentlig udsætte købet hvis der skulle betales fuld pris.
Angående handlen har jeg fået det arrangeret så en ven der bor tæt på sælger laver en face-to-face handel for mig.
SlettetBruger (20331) skrev:Stop beeing so cheap, og køb fra butikkerne - det er også godt for økonomien har jeg hørt...
Vanskeligt at konkluderer. I mit tilfælde ville jeg formentlig udsætte købet hvis der skulle betales fuld pris.
Angående handlen har jeg fået det arrangeret så en ven der bor tæt på sælger laver en face-to-face handel for mig.
Jeg studsede over følgende sætning fra politiken:
Til de 4-5k som den som minimum kommer til at koste har den samme pris niveau som de typiske sandy bridge processorer. I min verden virker det utænkeligt at ydelsen skulle være tilsvarende.
Mit spørgsmål er snarere om det overhovedet på nogen måde giver mening at måle på tværs af processorer (tænker arm versus x86) og om nogle kan linke til et par benchmark hvor man kan se ydelsen.
http://politiken.dk/tjek/digitalt/forbrugerelektronik/ECE1616991/her-er-iphonens-stoerste-konkurrent skrev:Samsung har skruet helt op for computerkraften på Galaxy S III og har proppet en quad-core Exynos-CPU i den med 1,4 GHz ombord. Det er hurtigere end mange laptops, du kan købe for de samme penge i butikkerne i Danmark
Til de 4-5k som den som minimum kommer til at koste har den samme pris niveau som de typiske sandy bridge processorer. I min verden virker det utænkeligt at ydelsen skulle være tilsvarende.
Mit spørgsmål er snarere om det overhovedet på nogen måde giver mening at måle på tværs af processorer (tænker arm versus x86) og om nogle kan linke til et par benchmark hvor man kan se ydelsen.
ignuz (20337) skrev:Jeg studsede over følgende sætning fra politiken:http://politiken.dk/tjek/digitalt/forbrugerelektronik/ECE1616991/her-er-iphonens-stoerste-konkurrent skrev:Samsung har skruet helt op for computerkraften på Galaxy S III og har proppet en quad-core Exynos-CPU i den med 1,4 GHz ombord. Det er hurtigere end mange laptops, du kan købe for de samme penge i butikkerne i Danmark
Han har skrevet det før. Det svarer jo lidt til at sige, at en Pentium D 3,73 GHz er hurtigere end en i7-2630QM 2GHz.
Han påstår også, at alle film kommer til at se bedre ud på iPad 3, fordi den har så høj en opløsning. Yes, hvordan han er blevet teknologi-skribent forstår jeg ikke.
Er Anders Breivik en robot?
På 1 time og 13 minutter magtede han at skyde og dræbe 69 mennesker og såre 110, der flygter og gemmer sig, han har skudt med gevær og pistol og taget sig tid til at skyde hvert offer på nært hold også, jeg fatter simpelthen ikke, hvordan det kan lade sig gøre. Det er jævnt mange "hits" i minuttet.
Han er jo en ren terminator.
På 1 time og 13 minutter magtede han at skyde og dræbe 69 mennesker og såre 110, der flygter og gemmer sig, han har skudt med gevær og pistol og taget sig tid til at skyde hvert offer på nært hold også, jeg fatter simpelthen ikke, hvordan det kan lade sig gøre. Det er jævnt mange "hits" i minuttet.
Han er jo en ren terminator.
Så vidt jeg ved var han udklæt som politimand. Det har det nok med at give lidt falsk tillid hos folk.
Så vidt jeg ved var han udklæt som politimand. Det har det nok med at give lidt falsk tillid hos folk.
Jakob Jakobsen (20340) skrev:#39
Jaja, men når han nu har skudt én i en flok, må resten jo indse, at han nok ikke er der for at uddele bøder for skovsvineri.
Zombie Steve Jobs (20341) skrev:Jakob Jakobsen (20340) skrev:#39
Jaja, men når han nu har skudt én i en flok, må resten jo indse, at han nok ikke er der for at uddele bøder for skovsvineri.
Præcis.
Og det er alligevel ~1 drab i minuttet og over 1 såret i minuttet. Det er hurtigere end JJ kan fremvise Google-argumenter for dette og hint.
Systran (20344) skrev:Jeg har ikke fulgt meget med i sagen, men var det ikke noget med, at han (i virke som "betjent") bad dem alle sammen om at stille op på en række, så han havde styr på dem? Og hurtigere kunne meje dem ned?
Selvom han har gjort det så får han ram på tre-fire måske, inden resten fatter, at der er noget galt og stikker af, og selv om alle 170 stod på rad og række, så er det sgu meget pænt skudt alligevel, hvis han har skudt hver af de døde to gang på så kort tid, der er et par magasinskift derimellem også.
Ja, hvem ville tro at han var politimand når han var iført dette.
Desuden, så skal folk ud på den anden side af 200 meter, før det begynder at være et problem at tage dem ned med en ruger mini 14. Har han været smart at bruge et rødpunktssigte, vil det bare gøre det endnu nemmere.
Desuden, så skal folk ud på den anden side af 200 meter, før det begynder at være et problem at tage dem ned med en ruger mini 14. Har han været smart at bruge et rødpunktssigte, vil det bare gøre det endnu nemmere.
Fra Wikipedia:
Jeg synes ikke, jeg kan finde ud af, hvilke våben, han brugte på øen, men hvis det har været semi-automatiske eller automatiske våben, så har han nok nået at få en hel del ned med nakken i starten. Og ja, så er han da garanteret en habil skytte.
When Breivik arrived on the island, he presented himself as a police officer who had come over for a routine check following the bombing in Oslo. He was met by Monica Bøsei, the camp leader and island hostess. Bøsei probably became suspicious and contacted Trond Berntsen, the security officer on the island, before Breivik killed them both.[77] He then signalled and asked people to gather around him[78] before pulling weapons and ammunition from a bag and indiscriminately firing his weapons,[79][80][81] killing and wounding numerous people. He first shot people on the island and later started shooting at people who were trying to escape by swimming across the lake.
Jeg synes ikke, jeg kan finde ud af, hvilke våben, han brugte på øen, men hvis det har været semi-automatiske eller automatiske våben, så har han nok nået at få en hel del ned med nakken i starten. Og ja, så er han da garanteret en habil skytte.
Systran (20344) skrev:Jeg har ikke fulgt meget med i sagen, men var det ikke noget med, at han (i virke som "betjent") bad dem alle sammen om at stille op på en række, så han havde styr på dem? Og hurtigere kunne meje dem ned?
Nej, sådan skete det ikke. Han hilste på som om han var politibetjent og begyndte derefter at skyde. De har ikke kunne høre ham på hele øen.
Det er utrolig spændende og uhyggeligt at følge med i EB's live opdateringer fra retssagen.
Riflen er en en Ruger 914, hvor han har påmonteret er lasersigte.
Pistolen er en Glock 34, 9 mm. Halvautomatisk.
http://ekstrabladet.dk/112/article1753225.ece skrev:I alt har kriminalteknikerne fundet 92 tomme hylstre og 374 ubrugte patroner fra Glock pistolen, kaliber 9mm og 97 tomme patronhylstre og 765 ubrugter patroner fra riflen
De to patrontyper: kal. 223 Remington, kal. 9mm. Førstnævnte er til riflen. Den anden til pistol. Kaldes også 9 mm Luger.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.