mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvilke biografer har 3D-film? Jeg fandt noget på kino.dk, men de nævnte biografer har ikke en gang en hjemmeside.
Det skal helst være i Kbh, da jeg ikke gider at rejse til Jylland.
Jeg skal nemlig nyde Avatar efter SRP'en, hvis den altså er i 3D. Ellers bliver det den lokale biograf.
Det skal helst være i Kbh, da jeg ikke gider at rejse til Jylland.
Jeg skal nemlig nyde Avatar efter SRP'en, hvis den altså er i 3D. Ellers bliver det den lokale biograf.
Arrangement: AVATAR - 3D Digital RealD - 3D Helaften
Dato: Lørdag den 19. December 2009
Klokken: 15:00 (Slut 17:46)
Antal: 2 stk.
Pris: 120,00 DKK
Bestillings-gebyr: 5,00 DKK
Kan det virkelig passe? Det er satme meget billigere end min egen lokale 2D-biograf.
Arrangement: AVATAR - 3D Digital RealD - 3D Helaften
Dato: Lørdag den 19. December 2009
Klokken: 15:00 (Slut 17:46)
Antal: 2 stk.
Pris: 120,00 DKK
Bestillings-gebyr: 5,00 DKK
Kan det virkelig passe? Det er satme meget billigere end min egen lokale 2D-biograf.
I følge deres betingelser tager de ikke forbehold for fejl (der nævnes i hvert fald, at købet er gjort, når man har betalt). Så den nupper jeg sgu!
Hmmm;
Jeg ser nu, at der faktisk er mange biografer, som tilbyder 3D (kilde).
I følge deres betingelser tager de ikke forbehold for fejl (der nævnes i hvert fald, at købet er gjort, når man har betalt). Så den nupper jeg sgu!
Hmmm;
Her kan de nå at stoppe det. Let's hope not!Deres betingleser skrev:Købsaftalen er underlagt dansk rets almindelige regler. Aftalen er først bindende for begge parter, når Nordisk Film Biografer A/S har registreret betalingen.
Noes.Igen skrev:Forbehold
Nordisk Film Biografer A/S tager forbehold for fejl i de listede priser og for udsolgte arrangementer. Nordisk Film Biografer A/S forbeholder sig ret til at ændre på sal og pladstildelingen indenfor samme billetkategori, samt flytte til anden kategori mod at udbetale kunden en eventuel prisdifference.
Jeg ser nu, at der faktisk er mange biografer, som tilbyder 3D (kilde).
Prisen afhænger af filmens alder. Alle nye film, der lige er kommet på gaden, koster altid lidt mere i starten.
Der må være noget galt...
http://i45.tinypic.com/b55svm.png
sådan ser det ud når jeg prøver at bestille i cinemaxx på premieren..
altså 120 kr. pr. billet hvis man sidder i logen (i midten af salen), dvs. 245 kr. i alt.. Hvilket også var det jeg fik at vide i tirsdags da jeg spurgte hvad Avatar kom til at koste med 3D når det nu også var en helaftensfilm.. Man kan så den for 125 om tirsdagen med telia fordel, men så skal man være hurtigt ude jo...
EDIT: Og når det er sagt, så er Cinemaxx's 3D meget meget bedre end nordisk films 3D.. Med cinemaxx sidder brillerne desuden super godt og behageligt og er ikke bange for at skulle have dem på i de næsten 3 timer Avatar varer.. Det ville jeg i både Imperial eller Palads..
http://i45.tinypic.com/b55svm.png
sådan ser det ud når jeg prøver at bestille i cinemaxx på premieren..
altså 120 kr. pr. billet hvis man sidder i logen (i midten af salen), dvs. 245 kr. i alt.. Hvilket også var det jeg fik at vide i tirsdags da jeg spurgte hvad Avatar kom til at koste med 3D når det nu også var en helaftensfilm.. Man kan så den for 125 om tirsdagen med telia fordel, men så skal man være hurtigt ude jo...
EDIT: Og når det er sagt, så er Cinemaxx's 3D meget meget bedre end nordisk films 3D.. Med cinemaxx sidder brillerne desuden super godt og behageligt og er ikke bange for at skulle have dem på i de næsten 3 timer Avatar varer.. Det ville jeg i både Imperial eller Palads..
Jeg valgte "bestil" og ikke "køb". Men jeg siger tak for tippet!
Jeg valgte "bestil" og ikke "køb". Men jeg siger tak for tippet!
#3410 jeg kunne ikke vælge bestil.. Plejer jeg ellers altid at gøre da ens planer hurtigt kan ændre sig...
Hmm underligt, prisen er lige steget 10 kr..
http://i47.tinypic.com/111jqqt.png
De skriver desuden dette i emailen:
Bemærk, at forestillingen vil blive overvåget med natkikkerter for at for at forhindre filmtyveri. Da filmen vises før verdenspremieren må mobiltelefoner og andet optageudstyr ikke medbringes i salen. Billetprisen er inkl. både helaftenstillæg samt 3D tillæg.
http://i47.tinypic.com/111jqqt.png
De skriver desuden dette i emailen:
Bemærk, at forestillingen vil blive overvåget med natkikkerter for at for at forhindre filmtyveri. Da filmen vises før verdenspremieren må mobiltelefoner og andet optageudstyr ikke medbringes i salen. Billetprisen er inkl. både helaftenstillæg samt 3D tillæg.
#MiniatureZeus i #3396
Tror de fleste nye serier ligger her: http://renegadearmy.net/index.php
Men ellers kan du vel bare lave en blog på blogspot eller noget i den stil og ligge det der, det værste der så kan ske er vel at bloggen bliver lukket?...
Tror de fleste nye serier ligger her: http://renegadearmy.net/index.php
Men ellers kan du vel bare lave en blog på blogspot eller noget i den stil og ligge det der, det værste der så kan ske er vel at bloggen bliver lukket?...
myplacedk (3420) skrev:Fint at komme af med "-inde". Men hvad gør vi så med "-mand"?
Brandmand, skraldemand... (bussemand...)
Ildslukningsmedarbejder? Sanitetsmedarbejder? Så hellere en smule historisk betinget kønsdiskriminering.
Der er jo reelt set ikke noget som hedder skraldemand mere, men det hedder renovationsmedarbejder..
MiniatureZeus (3421) skrev:det hedder renovationsmedarbejder..
Nåh, er det det, det hedder nu. Gad vide hvor mange af dem, der selv kan lide den titel.
Der lå engang en besked fra min skraldemand på min skraldespand (et svar til noget jeg havde skrevet til ham), beskeden var underskrevet "Skralde".
Spørgsmål til journalisters (manglende?) viden:
Jf. dette billede vil jeg høre om jeres mening om to ting:
1) Er dette en Black Hawk-helikopter?
2) Har enten det danske forsvar eller luftvåben adgang til BH'ere? Wikipedia siger nej, men Wiki'en er jo ikke altid ret.
Hvis det er en BH, så er kilden til billedet forkert.
Jf. dette billede vil jeg høre om jeres mening om to ting:
1) Er dette en Black Hawk-helikopter?
2) Har enten det danske forsvar eller luftvåben adgang til BH'ere? Wikipedia siger nej, men Wiki'en er jo ikke altid ret.
Hvis det er en BH, så er kilden til billedet forkert.
Ja det er tydeligt en black hawk, det rør der stikker ud fra fronten af den, er til at tanke i luften, noget som vi svjv. ikke har udstyr til i Danmark.
Ja det er tydeligt en black hawk, det rør der stikker ud fra fronten af den, er til at tanke i luften, noget som vi svjv. ikke har udstyr til i Danmark.
Jakob Jakobsen (3424) skrev:#3423
Nej, fordi vi netop ikke har faciliteterne til at udføre tankning i luften.
Jeg undres bare, fordi DK ikke har BH'ere jf. min viden, som også bekræftes af Wikipedia. Jeg er dog på ingen måde sikker, så hvis nogen fortæller, at vi har disse helikoptere (baseret på anden viden end billedet), så er jeg lydhør.
Noget andet er, at billedet er for småt til, at jeg positivt kan afgøre, om det er danske soldater mhp. vores særprægede uniform.
Efter hvad der står på siden er billedet fra HOK, så det behøver ikke være journalisten der er forkert på den.
Såeh, hvis jeg nu køber en julegave på Elgigantens hjemmeside, og den ikke falder i modtagerens smag, kan den så byttes i en fysisk butik eller skal jeg absolut besværes med en tur forbi posthuset?
Man kan da tydeligt se, at han har hoppet hver gang. De lavede det samme ved 1:00.
Ingen magi over det.
P.S.
Og 0:25.
Man kan da tydeligt se, at han har hoppet hver gang. De lavede det samme ved 1:00.
Ingen magi over det.
P.S.
Og 0:25.
Han har bare hoppet mange gange på stedet samtidig med at de har bevæget sig rundt om ham med kameraet.
Lidt dårligt lavet imho.
Han har bare hoppet mange gange på stedet samtidig med at de har bevæget sig rundt om ham med kameraet.
Lidt dårligt lavet imho.
Er ikke lige klar på forbindelsen mellem spørgsmålet om hvorvidt det er en Black Hawk eller ej og journalisters viden, men de påstår vel at det er?
Givet at billedet er taget på en dansk kålmark, så kunne det jo være en international øvelse.. For mig bekendt så har Flyvevåbnet "kun" tre typer helikoptere.. en stor (redning), en "mellem" og så en lille 'politi-helikopter' om man vil - ofte brugt af frømandskorpset.
(ud fra hvad vi blev fortalt på STUD luft 09)
Er ikke lige klar på forbindelsen mellem spørgsmålet om hvorvidt det er en Black Hawk eller ej og journalisters viden, men de påstår vel at det er?
Givet at billedet er taget på en dansk kålmark, så kunne det jo være en international øvelse.. For mig bekendt så har Flyvevåbnet "kun" tre typer helikoptere.. en stor (redning), en "mellem" og så en lille 'politi-helikopter' om man vil - ofte brugt af frømandskorpset.
(ud fra hvad vi blev fortalt på STUD luft 09)
Sønderjysk pølse med kål:
Hvorfor bærer Dalai Lama ofte sådan en åndssvag golf-kasket? Han ligner jo et fjols.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1...
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dalai_Lama_1471_...
Hvorfor bærer Dalai Lama ofte sådan en åndssvag golf-kasket? Han ligner jo et fjols.
Ang. alt for billige billetter:
Det var en fejl fra deres side. Den rigtige pris er 120 kr., som det fremgår af deres system, når man køber billetterne.
Det var en fejl fra deres side. Den rigtige pris er 120 kr., som det fremgår af deres system, når man køber billetterne.
Emil (3438) skrev:Sønderjysk pølse med kål:
Nu er manden 59 år og som det er et kendt fact at når man bliver den alder begynder man at være ligeglad med hvordan man ser ud og tænker kun på praktiske ting og hvor behageligt det er. Så han kan nok ikke lide at få sol/lys i øjnene, og han har så valgt sådan en solskærm mener jeg de er kaldt, fordi den ikke er ligeså varm som en kasket og hvis jeg husker rigtigt er det nået med de skal have en bar isse så de viser ydmyghed.
Nu er tråden efterhånden blevet ret stor, så tilgiv mig hvis det her spørgsmål er stillet tidligere.
Jeg har spekuleret en del over det her. Når CERN på et tidspunkt skruer så meget op for deres LHC at de genskaber "Big bang" har de beregnet sandsynligheden for at jorden går under, som absolut minimal.
Men så vidt jeg har forstået, er der ikke rigtig nogle som ved hvad der sker. Der er nogle bud på hvad der kan ske, men indtil de har fået afprøvet den, er det blot kvalificerede bud. Men hvis man ikke ved hvad der sker, hvordan har man så beregnet sandsynligheden for at der ikke sker noget skidt?
Jeg har spekuleret en del over det her. Når CERN på et tidspunkt skruer så meget op for deres LHC at de genskaber "Big bang" har de beregnet sandsynligheden for at jorden går under, som absolut minimal.
Men så vidt jeg har forstået, er der ikke rigtig nogle som ved hvad der sker. Der er nogle bud på hvad der kan ske, men indtil de har fået afprøvet den, er det blot kvalificerede bud. Men hvis man ikke ved hvad der sker, hvordan har man så beregnet sandsynligheden for at der ikke sker noget skidt?
#3445 En af de nyeste teorier om sortehuller foreslår, at sortehuller fordamper. Så hvis det lykkes dem at danne et mikroskopisk (femtoskopisk?) sort hul af to partikler, vil den fordampe næsten med det samme.
Han har tydeligvis tænkt mere over det end ham her, som kun går efter at være street:
http://www.strictlyfitteds.com/blog/wp-content/upl... :P
Han har tydeligvis tænkt mere over det end ham her, som kun går efter at være street:
http://www.strictlyfitteds.com/blog/wp-content/upl... :P
En anden forsikring er også, at selvom LHC godt nok er det største menneskeskabte fysik-projekt nogensiden, så er de kollisioner de får lavet dernede ikke så vilde som kollisioner, der sker når protoner banker mod Jordens atmosfære og andre mulige andre steder i universet - hver eneste dag. Og Jorden står her trodsalt stadig.. :)
En anden forsikring er også, at selvom LHC godt nok er det største menneskeskabte fysik-projekt nogensiden, så er de kollisioner de får lavet dernede ikke så vilde som kollisioner, der sker når protoner banker mod Jordens atmosfære og andre mulige andre steder i universet - hver eneste dag. Og Jorden står her trodsalt stadig.. :)
noramskull (3445) skrev:Nu er tråden efterhånden blevet ret stor, så tilgiv mig hvis det her spørgsmål er stillet tidligere.
De kan man en vis sandsynlighed sige, hvordan sorte huller skabes, hvorved de har beregnet en vis sandsynlighed for, hvad der vil ske, hvorved de har regnet med en vis sandsynlighed for, at de sorte huller vil fordampe.
Oh yeah, hvis du ikke havde gættet det, så baserer videnskaben sig på sandsynligheder og kvalificerede bud og teorier. Selvom vi er 100% (=99.999%) sikker på, at jorden er en globe, så eksisterer der stadig forskere, der i ramme alvor mener, at den er flad.
Det er noget i den dur, som vi er ude i nu. Alle af CERNs forskere er 100% (=99.999%) sikre på, at jorden ikke vil gå under, når de sorte huller skabes, da de er så små, at de vil fordampe (Se "Black holes" --> "Evaporation" på Wikien). Alligevel kan vi sagtens findes forskere, der i ramme alvor tror, at jorden vil gå under.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.