mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#4066 (måske for sent?)
Ensvinklede trekanter har samme forhold mellem sidelængderne.
Så du kender forholdet mellem a og c i den store trekant, dette er det samme som forholdet mellem x og a i trekanten til venstre.
a/c=x/a isoler x
Og på samme måde i anden del:
b/c=(c-x)/b isoler x
Ensvinklede trekanter har samme forhold mellem sidelængderne.
Så du kender forholdet mellem a og c i den store trekant, dette er det samme som forholdet mellem x og a i trekanten til venstre.
a/c=x/a isoler x
Og på samme måde i anden del:
b/c=(c-x)/b isoler x
microsoft.com/danmark/windows/buy/offers/upgrade.aspx
Upgrades er ikke gratis, de koster et administrations/forsendelsesgebyr. Hvis nogen har lovet dig en gratis opdatering i forbindelse med salget så har du også krav på det.
Upgrades er ikke gratis, de koster et administrations/forsendelsesgebyr. Hvis nogen har lovet dig en gratis opdatering i forbindelse med salget så har du også krav på det.
#4108 > Tak, men jeg vil gerne købe det direkte uden vandmærke. Og så ønsker jeg i øvrigt hverken at støtte Apple, bruge iTunes eller købe AAC-filer :)
Så jeg spørger lige igen, på en anden måde. Hvor køber jeg DRM-fri MP3/OGG/FLAC uden at skulle installere et program på min computer?
Så jeg spørger lige igen, på en anden måde. Hvor køber jeg DRM-fri MP3/OGG/FLAC uden at skulle installere et program på min computer?
Systran (4110) skrev:MP3-filerne på Bilka Music Store er DRM-fri, og kan hentes direkte.
Jeg mener at både Bilka's og TDC's musikforretning har vandmærker.
Jeg prøvede enda downloade den samme MP3 3 gange i træk fra en af de to (tror det via TDC), og fik 3 forskellige filer ifølge MD5-summen.
opret et tdcplay abbo
find ud af hvilket musik de har
hent tilsvarende ved piratbay... Man har jo betalt for musikken gennem play abbo'et vel?
find ud af hvilket musik de har
hent tilsvarende ved piratbay... Man har jo betalt for musikken gennem play abbo'et vel?
gnarfsan (4112) skrev:Det kunne måske også være et ordrenummer i metadata?
Jeg har ikke selv prøvet. Det er bare en tanke.
Nok ikke lige ordrenummer, når det er samme køb. ;-)
Men det fortæller da noget om detalje-niveauet for deres vandmærke, når man ligefrem kan se hvilken re-download filen kommer fra.
Emil (4109) skrev:Og så ønsker jeg i øvrigt hverken at (...) eller købe AAC-filer :)
Bare for at være nysgerrig: hvad har du imod AAC? Teknologisk er det MP3 og Ogg Vorbis meget overlegent, og det er temmelig bredt understøttet i de fleste gængse pc-musikafspillere og håndholdte afspillere (MP3-afspillere + mobiltelefoner).
Kaptajn Haddock:
Er du ulovligt at køre bil med med en klap for det ene øje uden en seddel/notits/godkendelse fra lægen?
Er du ulovligt at køre bil med med en klap for det ene øje uden en seddel/notits/godkendelse fra lægen?
Dreadnought (4118) skrev:Kaptajn Haddock:
Det eneste jeg lige kunne finde hurtigt var: http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/article/18457217...
Og: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/fremmedlege...
Samt: http://www.sydvestjysksygehus.dk/dwn52199 <- Her står der direkte at det er ulovligt at køre med klap for øjet
Lige over 4500 http://mobildebat.dk/showthread.php?t=166937&p... hvis den bliver taget i tolden.
Lige over 4500 http://mobildebat.dk/showthread.php?t=166937&p... hvis den bliver taget i tolden.
Jeg mener, men er ikke 100% sikker, at forbuddet kommer an på hvor lang tid man skal gå med klappen.
Går selv til jævnlige øjenundersøgelser, og der har jeg fået at vide at hvis det er over længere tid man har nedsat eller intet syn på det ene øje, så må man gerne føre bil. Nøjagtigt som folk der er permanent blinde på det ene øje.
Jeg mener, men er ikke 100% sikker, at forbuddet kommer an på hvor lang tid man skal gå med klappen.
Går selv til jævnlige øjenundersøgelser, og der har jeg fået at vide at hvis det er over længere tid man har nedsat eller intet syn på det ene øje, så må man gerne føre bil. Nøjagtigt som folk der er permanent blinde på det ene øje.
#4126:
Prøv den her
/koster desværre $26.95, men kan i trial dog fortælle om det vil virke. Hvis det ikke virker, kan man få pengene tilbage (30-day-money-back).
Prøv den her
/koster desværre $26.95, men kan i trial dog fortælle om det vil virke. Hvis det ikke virker, kan man få pengene tilbage (30-day-money-back).
#4128+4127: Det er lidt svært at flytte noget i cmd hvis man ikke kan hente den i først omgang - ud fra navnet at dømme er det noget web-halløj han forsøger at gemme.
#4126: Jeg tror du kan hente filen med wget, hvis du er heldig.. Eller også kan du jo åbne stien i din browser også højre klikke og vælge "Gem side som" (eller er det under filer...?) - eller no'et.
//EDIT : Stik os lige linket, så vi kan prøve!
#4126: Jeg tror du kan hente filen med wget, hvis du er heldig.. Eller også kan du jo åbne stien i din browser også højre klikke og vælge "Gem side som" (eller er det under filer...?) - eller no'et.
//EDIT : Stik os lige linket, så vi kan prøve!
Jeg har lavet et program, som sletter en fil, når man trækker den ind i .exe-filen. Den er meget lille og blev tilmed flagged af mit antivirusprogram. Men hvis du tør, kan du bare hente den:
http://peecee.dk/upload/download/219137
Det er bare en linje kode, som du kan bruge, hvis du ikke gider/kan bruge CMD-metoden.
Det er bare en linje kode, som du kan bruge, hvis du ikke gider/kan bruge CMD-metoden.
Røvguitar:
Hvordan kan det være, at 3 timer af DR's arkivmateriale til en privat koster 2250 kr.!? Det må kun bruges privat.
Har skrevet ind og spurgt om jeg kunne få at høre det afsnit af Tæskeholdet, hvor min far medvirker (eller vist nok får en påtale for at køre sin Mercedes i Odense Havn) - et afsnit, som ikke er på den dvd, jeg har købt.
Hvordan kan det være så dyrt? Man bør da have visse privilegier, når man betaler licens, og tilgå noget arkivmateriale, når det er privat og kun skal høres AF MIG.
Hvordan kan det være, at 3 timer af DR's arkivmateriale til en privat koster 2250 kr.!? Det må kun bruges privat.
Har skrevet ind og spurgt om jeg kunne få at høre det afsnit af Tæskeholdet, hvor min far medvirker (eller vist nok får en påtale for at køre sin Mercedes i Odense Havn) - et afsnit, som ikke er på den dvd, jeg har købt.
Hvordan kan det være så dyrt? Man bør da have visse privilegier, når man betaler licens, og tilgå noget arkivmateriale, når det er privat og kun skal høres AF MIG.
Fordi du får trykket på anuller, eller glemmer at trykke indsend 2 gange når du laver en ny tråd?
Newz.dk staff sletter normalt ikke tråde eller indlæg.
Fordi du får trykket på anuller, eller glemmer at trykke indsend 2 gange når du laver en ny tråd?
Newz.dk staff sletter normalt ikke tråde eller indlæg.
#Woller
Hvis du ikke kan finde ud af at bruge cmd eller bare er for doven, så er her en fil til det. Det er kun en enkelt linje, men alligevel brokker min antivirus sig over den. Du skal bare trække den fil, du vil slette, ind i .exe-filen:
(I am doing science and I am still alive)
Hvis du ikke kan finde ud af at bruge cmd eller bare er for doven, så er her en fil til det. Det er kun en enkelt linje, men alligevel brokker min antivirus sig over den. Du skal bare trække den fil, du vil slette, ind i .exe-filen:
(I am doing science and I am still alive)
P.S.Jakob Jakobsen (4139) skrev:Newz.dk staff sletter normalt ikke tråde eller indlæg.
Jeg har formået at få slettet en tråd! :D
#4137 Systran: Jeg MENER at have læst i et kapitel om ophavsret at hvis man er med i et videoklip, så har man lov til (edit: eller ret til) at få en kopi. Er dog ikke helt sikker, og ved ikke hvor meget "med" man skal være.
Edit: Jeg fandt det. Måske kan du bruge dette:
"§ 34 kodificerer den årelange praksis, hvorefter radio/tv-foretagender efter anmodning kan udlevere optagelser af egne udsendelser til personer, der har medvirket i udsendelserne eller som anser sig for krænket gennem udsendelserne eller offentlig omtale af disse."
Jeg ved dog ikke lige hvad "kodificere" betyder.
Edit: Jeg fandt det. Måske kan du bruge dette:
"§ 34 kodificerer den årelange praksis, hvorefter radio/tv-foretagender efter anmodning kan udlevere optagelser af egne udsendelser til personer, der har medvirket i udsendelserne eller som anser sig for krænket gennem udsendelserne eller offentlig omtale af disse."
Jeg ved dog ikke lige hvad "kodificere" betyder.
Husk dog, at der i loven står, at de kan udlevere optagelser.
Der står intet om et gebyr, som de evt. kan tage for det. Hvis de kan argumentere for, at gebyret er dækkende for deres arbejde at sende dig en kopi, så er det vist retfærdigt nok, desværre.
http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Sprog/Fremmedord/kl-ko/kodificere skrev:kodificere, (fr. codifier, af code lovbog), gøre uskrevne regler til skreven lov.
Husk dog, at der i loven står, at de kan udlevere optagelser.
Der står intet om et gebyr, som de evt. kan tage for det. Hvis de kan argumentere for, at gebyret er dækkende for deres arbejde at sende dig en kopi, så er det vist retfærdigt nok, desværre.
Man kan vel udnytte persondataloven, som gør at man har krav på al data som en virksomhed eller offentlig institution har på en.
Men som sagt, så skal de ikke udlevere dette gratis, men de må kun opkræve et beløb der svarer til de reelle udgifter som de har i forbindelse med at samle og tilsende disse data.
Men som sagt, så skal de ikke udlevere dette gratis, men de må kun opkræve et beløb der svarer til de reelle udgifter som de har i forbindelse med at samle og tilsende disse data.
Jakob Jakobsen (4149) skrev:Man kan vel udnytte persondataloven, som gør at man har krav på al data som en virksomhed eller offentlig institution har på en.
Siger persondataloven ikke bare, at du har krav på at vide, hvad de ved om dig, og at du har krav på at få de data slettet?
Jeg mener ikke, at den siger, at du har krav på at få udleveret dine data (altså, når vi snakker om komplekse data såsom film og ikke blot fødselsdato, navn osv.).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.