mboost-dp1

unknown

Microsoft lancerer en smart telefon

- Via Microsoft -

Microsoft og Orange har i dag til et pressemøde lanceret en ny såkaldt Smartphone. Der er tale om en mobiltelefon, der benytter Windows som operativsystem. I Microsofts pressemeddelels skriver de, at Oranges telefon allerede vil være at finde på det engelske marked d. 28. oktober, USA vil først følge trop midt i 2003.





Gå til bund
Gravatar #1 - Nubi
23. okt. 2002 10:29
Iiih hvor jeg glæder mig til den første mobiltelefon med blå skærm, evindelige sikkerheds problemer og paint!
Gravatar #2 - Wiking
23. okt. 2002 10:30
#1
Hahaha.....
Jeg har sku' også mange problemer med Nokia telefonerne.
Gravatar #3 - mortenp
23. okt. 2002 10:31
s/smart// :-)
Gravatar #4 - pizzamandk
23. okt. 2002 10:32
Siden 90'erne har der været sport i at hade Microsoft...men tænk på det her: uden et dominerende operativsystem ingen standarder, spil eller mange andre ting. Verden er altså ikke kun sort/hvid, selvom Bill Gates er bussemanden.
Gravatar #5 - Wiking
23. okt. 2002 10:34
#4
100% enig!
Uden bill havde vi ikke haft det samme hardware mm. som vi har idag!
Gravatar #6 - SiGNOUT
23. okt. 2002 10:38
#4:
Microsoft har da ikke noget med standarder at gøre. De prøver netop at gøre det svært at reverse-engineere f.eks. word formatet så man SKAL have netop deres produkt for at kunne læse den dokument-type.

"Anyone who slaps a 'this page is best viewed with Browser X' label on a Web page appears to be yearning for the bad old days, before the Web, when you had very little chance of reading a document written on another computer, another word processor, or another network." -Tim Berners-Lee in Technology Review, July 1996
Gravatar #7 - mortenp
23. okt. 2002 10:39
#4 pizzamandk:

Ingen spil? Helt fint med mig!

Ingen standarder? Joh, jeg tror nok der ogsaa var standarder inden Micro-Soft kom til verden.
Gravatar #8 - Disky
23. okt. 2002 10:41
Signout:
Hvis Microsoft ikke havde lavet et consumer marked produkt som Windows, var udviklingen ikke blevet tvunget frem som den er blevet det.

Om man så kan lide det eller ej, er en helt anden sag. Men hjulpet udviklingen har de helt bestemt.
Gravatar #9 - Webmonkey
23. okt. 2002 10:45
#5 Hvad har Microsoft med hardware og den åbne PC arkitektur at gøre?

#4 Microsoft har ikke nogen standarter, en standart skal per defination være åben (jvf. ISO).

Der er/var masse af spil til konsoller m.m på trods af, at der er mere end én udbyder...
Gravatar #10 - Hektor
23. okt. 2002 10:45
#8 Disky:
"Hvis Microsoft ikke havde lavet et consumer marked produkt som Windows, var udviklingen ikke blevet tvunget frem som den er blevet det."

At de har været med til at drive udviklingen, er der nok ikke så meget tvivl om, men hvis Windows 3.1 var floppet, havde vi kørt OS/2 xxx i dag eller noget i den stil. Forskellen er her, at så havde vi måske alligevel kørt MS Office men på et andet OS. Evt. have Lotus været dominerende, godt hjulpet af IBMs opkøb.
Gravatar #11 - SiGNOUT
23. okt. 2002 10:47
"Tvunget frem" - det er netop pointen.
.doc er blevet en standard - men den er ikke offentlig tilgænvelig, så enten skal man reverse-engineere sig frem til hvordan man egentlig skal behandle de forskellige kontrolkoder eller også skal man købe deres produkt.
RTF er et fint format. Det er frit tilgængeligt hvordan man både læser og skriver det, og det indeholder rigtig mange gode ting - folk bruger det bare aldrig. Netop pga Word.
Jeg kan snildt huske de problemer der var med WP, wordstar osv. Det var netop derfor RTF formatet blev lavet.
Det eneste gode jeg lige kan erindre at microsoft har gjort er at de har deltaget en del i udviklingen af IPv6
Gravatar #12 - knasknaz
23. okt. 2002 10:51
Mit gæt: Hvis Microsoft (+ lignendende firmaer) aldrig havde eksisteret, havde vi haft dårligere hardware og bedre software end i dag.

PS: Jeg glæder mig til at skulle sende bluescreen-DoS angreb per SMS! ;-)
Gravatar #13 - TYBO
23. okt. 2002 11:06
Yaaaa...endelig en mobiltelefon med ctrl alt del knapper!!! wheee :)
Gravatar #14 - BurningShadow
23. okt. 2002 11:14
Er en Smartphome altid det samme som en smart telefon???
NEJ!!!!!!!!!
Gravatar #15 - gEPHION
23. okt. 2002 11:14
<STRONG>SiGNOUT</STRONG>:

Som jeg lige kan huske det, var Microsoft et af de firmaer (sammen med 3Com og andre) der var med til at bestemme TCP/IP standarten til fordel for HP´s LG standart. Så et eller andet sted har de jo en finger med i spillet.

Og så er der vistnok også Mpeg standarden blandt andre. Så selvom MS ikke direkte har bestemt/udviklet standarderne, så har de da en ganske betragtelig indflydelse på dem.

Men om JEG ville købe en mobilos med MS software? Nej sku, ihvertilfælde ikke før SP3 er kommet ud til den :)
Gravatar #16 - SiGNOUT
23. okt. 2002 11:25
#15
Ja, de har uden tvivl nogle meget kompetente folk siddende inde bag murene i führerbunkeren derovre. Det er en god ting at de støtter udviklingen af det globale net og markedet omkring det. Det er deres forretningsmetoder jeg ikke bryder mig om.
But like it or not - Bill Gert har gjort det godt for sig selv.
Gravatar #17 - CyberZink
23. okt. 2002 11:27
er der nogen somkan fortælle mig om den har 7kabele eller hjærtefri ??? måske edderkoppen ? :
Gravatar #18 - Wiking
23. okt. 2002 11:49
#9
Uden Microsoft var der vel ingen grund til at udvikle kraftigere maskiner der kunne trække den grafiske brugerflade?

#17
Det ville være for fedt, så skulle der rigtigt nørdes eller...?
Gravatar #19 - Odin
23. okt. 2002 11:51
“Microsoft has spent the last 27 years creating software that improves the way people live, work and communicate,” said Steve Ballmer, chief executive officer at Microsoft.

jeg håber at han sagde 17 år og ikke 27 år for så han fandeme en idiot
Gravatar #20 - mikbund
23. okt. 2002 12:23
<STRONG>#15</STRONG>
TCP/IP standarden er nu ældre end microsoft og er knyttet mere til *nix miljøer end til windoze.
Microsoft har på intet tidspunkt gjort noget for standarder. De ønsker det heller ikke. Helst lukkede systemer så kun de selv kan forme udviklingen og høste pengene.
Gravatar #21 - epedemic
23. okt. 2002 12:25
#17: den har 7kabale :P
Gravatar #22 - Slacz
23. okt. 2002 12:33
..HVIS jeg endelig skulle ha' en mobil.. skulle det sgu være med Linux.

-Slacz-
Gravatar #23 - TYBO
23. okt. 2002 12:44
<STRONG>Slacz</STRONG> din lille pingvin.
Gravatar #24 - Hektor
23. okt. 2002 12:55
#23 TYBO:
Ahh ... jeg tror nu ikke helt, hun er en pingvin ... hvis hun er, så er hun da alvorligt misdannet.
Gravatar #25 - TYBO
23. okt. 2002 13:06
<STRONG>Hektor</STRONG>: er alle Linuxnørder ikke det ? :)
(Flaaaaaaaaame)
Gravatar #26 - BurningShadow
23. okt. 2002 13:13
/me forudser at Hektor bliver skuffet når/hvis han møder Slacz… Hun er en lille sort/hvid pingvin ;)
Gravatar #27 - El_Coyote
23. okt. 2002 13:14
[rant]
mimimi Office mimimimi .doc mimimi "skal have office" mimimi
[/rant]
Openoffice.org arbejder altså fint med microsoft dokumenttyper
Gravatar #28 - Insight
23. okt. 2002 13:30
WTF en LINUX mobil .. hvem fanden gider at glo på promt for at ringe.. endvidire skal lige komplie noget før du kan søge efter telefon numere .. Bvadr.. nej tak ! så hellere en MS com .. med masvis af nice grafik og knapper jeg kan trykke på :) (og et par service packs(skal da være noget at se frem til :p)
Gravatar #29 - neko-chan
23. okt. 2002 13:39
#27
"Openoffice.org arbejder altså fint med microsoft dokumenttyper"

Ja, men det gør jo ikke .doc til et mere åbent format...
Gravatar #30 - sbeamer
23. okt. 2002 13:52
"640Kb should be more than enough for everyone"...

og derfor skulle vi bondefanges med x86 arkitekturen de næste 20 år fordi ellers kunne man jo ikke kører alle sine gamle programmer! :p under windåse/dos that is...

på en *nix kunne man bare recompile hele møget!
Gravatar #31 - annoia
23. okt. 2002 14:09
Først og fremmest... Følgende addresse forklarer hvad microsoft har gjort MOD udviklingen. Bl.a står der vist nok at ms ikke selv har lavet _noget_ nyskabende.
http://fuckmicrosoft.com/content/whatsbad.shtml

Men lad os nu se. I siger at microsoft har gjort en masse for industrien. Før ms havde vi 3DFX. De er nu døde, men de satte os dog ret langt frem i 3D-verden. Før ms havde vi OpenGl, noget microsoft prøver at nedkæmpe med deres DirectX.
NU har vi NViDIA, som er et datterselskab af CGI, som er dem der udviklede OpenGl. Vi har stadigvæk OpenGl, og den konkurerer i øjeblikket med DirectX, men er vist lidt ved at vinde (Doom3, UT, div andre store spil bruger det).

Jeg ser heller ingen tegn på at udviklingen af computere skulle være ændret... I 1990 blev det forudset at vi ville ramme 1Ghz i 2000... Det passede ret godt. Faktisk tror jeg på ingen måde at Windows har gjort noget for udbredelsen af noget (ud over BSOD).

Nå... Nok flame for nu.
Gravatar #32 - Yock
23. okt. 2002 14:33
Ved ikke om der er nogen der har skrevet det før men...

"Der er tale om en mobiltelefon, der benytter Windows som operativsystem." Det er da ikke særlig smart!

Hmm så skal de sikkert også have penge hver gang der bliver ringet op fra den..
Gravatar #33 - CasperW
23. okt. 2002 14:37
#20 - mikbund
"Microsoft har på intet tidspunkt gjort noget for standarder. De ønsker det heller ikke. Helst lukkede systemer så kun de selv kan forme udviklingen og høste pengene."

Hvilke firmaer er IKKE interesseret i at tjene penge ? Du er vel også interesseret i at få løn af din arbejdsgiver ?
Hvorfor skal man altid være efter Microsoft, fordi de har fundet en måde at tjene penge på ?

Casper W.
Gravatar #34 - annoia
23. okt. 2002 14:49
Casper W - Tjaeh... Hvorfor skal man være ude efter den italienske mafia fordi _de_ har fundet en måde at tjene penge på? For nu at citere den side jeg postede et link til før:

"Microsoft should not be punished for its success

Of course it shouldn't be punished for its success, but it should be punished for using predatory practices to out muscle competition in a way that would not be possible if they did not have their monopoly. The best way to punish Microsoft is to use the alternatives to their products. A fringe benefit of using alternatives is that you will generally end up with much better software. "
Gravatar #35 - Coma
23. okt. 2002 15:15
Alt det der med uden windows, afhænger jo af om der er andre firmaer der havde lavet noget.. Jeg er ret sikker på uden MS havde vi nok alle haft en Amiga idag eller Mac...
Gravatar #36 - annoia
23. okt. 2002 15:17
Jeg tænker OS/2... Et system der var bedre end windows, men som havde dårligere markedsføring...
Gravatar #37 - Onde Pik
23. okt. 2002 15:19
#36

Og det vil du sikkert blive ved med indtil du tager et kursus i operativsystemer :) Jeg har i hvert fald forlægst opgivet at overbevise dig om noget som helst.
Gravatar #38 - El_Coyote
23. okt. 2002 15:26
#29

så du også kan forstå det:

#6 skriver:
"Microsoft har da ikke noget med standarder at gøre. De prøver netop at gøre det svært at reverse-engineere f.eks. word formatet så man SKAL have netop deres produkt for at kunne læse den dokument-type."

--> Openoffice kan læse .doc

hvor kommer åbne formater ind i det? :p
Gravatar #39 - SaD
23. okt. 2002 15:27
Jeg ved ikke hvorfor jeg gad at åbne denne tråd.
Sjovt som man kan se på overskrifterne hvad indholdet, eller mangel på samme, er i kommentarene til nyhederne.

Som nu denne der har noget med Microsoft at gøre - noget så perifert og simpelt som en skide telefon. Alligevel vælter lortet allerede ud som post #1 i bedste "ROFLOL! BSOD!" stil.

Hop i havnen.
Gravatar #40 - Hektor
23. okt. 2002 15:32
#37 OndePik:
Tjaa ... måske ... men faktum er, at i min industri (byggeautomation) brugte man OS/2 til maskinerne, indtil Windows 2000 kom frem - af den simple grund at OS/2 er klippestabilt i forhold til alle de foregående Windows-versioner - inkl. NT4. Når man har et system, der skal logge ALT, der sker i en bygning uanset tidspunkt, så hjælper det ikke, at det skal genstartes konstant (Windows 3.0, 3.1, 95, 98, NT3.5 OG NT4.0).

Jeg har været med ude og servicere en maskine med OS/2, der har kørt uafbrudt siden 1994 - uden nedetid, uden opgraderinger. Jeg har endnu ikke set en Windows 98, der har kørt uafbrudt siden f.eks. 2000.
Gravatar #41 - gladbjerg
23. okt. 2002 15:42
De vil have 3.700 sådan en telefon.
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4203&si...

Ifølge artiklen, så er der mange som sættee spørgsmålstegn ved sikkerhed og stabilitet. MEn det gør man jo også her inde. Så mangler vi bare at der om nogle dage er nogle Linux folk, som har fået laget linux på den.
Gravatar #42 - El_Coyote
23. okt. 2002 15:51
jeg vil ikke have noget imod at eje en:
http://www.microsoftmobilitypress.com/site/home/ma...
den er satme lækker :)
Gravatar #43 - gladbjerg
23. okt. 2002 16:00
@ #42
Det ville jeg på sin vis også, men tænk lige at få virus på den. Der står ikke noget om at man får en boot disk med ;)


Nokia havde nogle reklamer i tv. hvor der sidder en pige og ser film på mobilen. Hvor kommentaren var at det varede ikke længe før man kunne det. Microsoft er så kommet med den facilitet før Nokia.
Gravatar #44 - neko-chan
23. okt. 2002 16:11
#43

Ja, og NEC kom med den før Microsoft ;)
Gravatar #45 - ZaNtA
23. okt. 2002 16:17
Den telefon ser da ALT for nice ud!
Gravatar #46 - Disky
23. okt. 2002 16:20
Hektor:
Nu skal du lige være lidt seriøs i dine sammenligninger.

Win98 er IKKE et server OS der er lavet til at kører i årevis !

Lad venligst være med at sammenligne kiks med 60 watt's pærer
Gravatar #47 - Hektor
23. okt. 2002 16:34
#46 Disky:
Nu hev jeg så også lige Windows NT med ind i sammenligningen. Men når man skal sammenligne software, så kan man altså ikke sammenligne produkt a fra 1993 med produkt b, der først kom i 1999, og OS/2 og Windows 3.0/3.1 var de eneste brugbare muligheder, da den maskine, jeg omtaler, blev sat op.
Gravatar #48 - tipsen
23. okt. 2002 16:45
#40: Det er da ikke så mærkeligt, at du ikke har set en maskine med en windows som har kørt uafbrudt siden 2000 - du har jo lige skrevet, at I kun har brugt windows 2000....
Gravatar #49 - Hektor
23. okt. 2002 17:11
#48 tipsen:
Okay ... kan du nævne en Windows-server, der har kørt uafbrudt (dvs. 100% oppetid) siden 2000? Hvis du kan, kører den så overhovedet andet end lige styresystemet?
Gravatar #50 - raist[Cin]
23. okt. 2002 18:25
hehe det tager 45 sek. for den mobil at "boote" op..
tjek mere her:
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?Avis=IG&am...#
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login