mboost-dp1

Google

Næste Android-version skal være nemmere at bruge

- Via TechCrunch - , redigeret af Net_Srak

Når man køber en Android telefon i dag, så er den mange gange udstyret med producentens egen grafiske brugerflade, der er lagt hen over Android.

Det vil Google gerne have lavet om på, og da de mener at de med Froyo har opnået et tilfredsstillende resultat mht. funktionalitet, vil de i den kommende Gingerbread-udgivelse have fokus på brugervenlighed.

Målet er ifølge kilder hos Google, som sitet TechCrunch har snakket med, at opnå en oplevelse i stil med den man finder på Apples iPhone. Oplevelsen vil også blive hurtigere, idet flere af de grafiske brugeroverflader, som mobilproducenterne anvender, ofte sløver telefonen.

Til trods for det nye fokus fra Googles side, så vil de ikke forhindre 3.-part brugergrænseflader. Det forventes, at Gingerbread vil være klar i løbet af 4. kvartal i år.





Gå til bund
Gravatar #101 - reefermadness  
16. jun. 2010 16:36
#100 - Din hvad?

Gravatar #102 - Dr_Mo
16. jun. 2010 16:46
trylleklovn (33) skrev:
Så hvis jeg skal prøve at tolke hvad du mener, så er det at iPhone er brugervenlighed, men manglende funktionalitet pga dette, hvor android i stedet er øget funktionalitet og deraf manglende brugervenlighed. Og hvis Android forsøges at gøres mere brugervenligt, så er du bange for at funktionaliteten ofres i større eller mindre grad, pga. dette?

Bare se på Windows Phone 7, den har MS prøvet at gøre mere brugervenlig, men på bekostning af funktionalitet. F.eks. ingen multitasking, kun applikationer på marketplace kan installeres, Ingen ændring af UI (som HTC Sense), ingen copy/paste, ingen filhåndteringsprogram eller USB-Mass storage mode, man kan ikke skifte SD-hukkomelse osv.

Jeg har besluttet mig for at min næste ikke skal være windows phone baseret, selvom jeg har windows mobile, fordi jeg ser de ændringer som en forringelse. Så hvis Google melder ud at den vil følge i Apples og MS' fodspor, så er det klart at mange vil tænke: "Åh nej"...
Gravatar #103 - Windcape
16. jun. 2010 16:53
Mr_Mo (102) skrev:
ngen multitasking
Wrong

kun applikationer på marketplace kan installeres
For ikke-udviklere. Du kan få 5 gratis applikationer på markedet om året, så det burde slet ikke være et problem.

Ingen ændring af UI (som HTC Sense)
Sikre konsistens for app-udviklere, og nemmere opdateringer.

ingen copy/paste
I første version, hvis der er efterspørgsel kommer det senere.

ingen filhåndteringsprogram eller USB-Mass storage mode
Det er vist ikke officielt endnu :o

man kan ikke skifte SD-hukkomelse osv.
Tvivler jeg på, jeg har ikke set nogen producent-regler der forbyder det.

Hvis det er noget nyt vil jeg da gerne læse om det.
Gravatar #104 - myplacedk
16. jun. 2010 16:56
Windcape (95) skrev:
Men hvad nytter notifications når du ikke kan bruge dem til at tilgå din email/sms/wifi/usb direkte alligevel!

Det virker fint her. Det er én af de ting som gør dem så gode.

Har du en eller anden rant-kvote du skal have opfyldt, om du så skal gentage dig selv til bevidstløshed, og stadig krydre med løgne?
Gravatar #105 - Windcape
16. jun. 2010 17:05
#104

wi-fi notification sker der intet med, email åbner i det forkerte program, og sms virker slet ikke.

USB virker nogenlunde, udover man skal trykke på så sindsyg mange knapper for at aktivere det. Samt at man skal til at manuelt slå tethering til og fra hele tiden.

Det virker vist kun godt i din fantasi, eller fordi du bruger det så sjældent at du ikke tænker over det.
Gravatar #106 - myplacedk
16. jun. 2010 17:10
"wi-fi notification sker der intet med"
Det skal jeg ikke kunne sige noget om, det bruger jeg ikke,

"email åbner i det forkerte program"
Det virker fint her.

"og sms virker slet ikke."
Det virker fint her.

"USB virker nogenlunde, udover man skal trykke på så sindsyg mange knapper for at aktivere det."
Det virker perfekt her. Jeg har ingen default, så når jeg sætter kablet i spørger den hvad jeg vil. Jeg svarer med et enkelt tap. Hvis jeg ikke svarer nøjes den med at lade.
Hvis jeg så vil noget alligevel åbner jeg notifications, vælger USB og derefter hvad jeg vil. Dvs. swipe tap tap.

"Samt at man skal til at manuelt slå tethering til og fra hele tiden."
Det ved jeg heller ikke noget om.

"Det virker vist kun godt i din fantasi, eller fordi du bruger det så sjældent at du ikke tænker over det."
Jeg bruger notifications mange gange hver dag. [insert random insult]
Gravatar #107 - Windcape
16. jun. 2010 17:15
#106

Så du bruger ikke wi-fi, du bruger ikke gmail applikationen, med dens default mail applikation, og du bruger ikke tethering?

Du bruger altså ret få af de vigtige features af en smartphone, som netop er dem som er fremhævet som "better than Apple" argumenter.

Det er vist lidt exceptionelt!
Gravatar #108 - martink
16. jun. 2010 17:34
I burde gå ud, solen skinner!!!
Gravatar #109 - Magten
16. jun. 2010 17:35
Windcape (71) skrev:
2 år er lang tid. Indtil videre har jeg ikke fået nogen opdatering af min telefon på 8 måneder.
Lies?
http://www.htc.com/dk/SupportDownload.aspx?p_id=28...

Udgivelsesdato: 2009-11-27
Så ~6 måneder og 20 dage siden?

Windcape (83) skrev:
More like completely useless ;)

Ellers må du jo forklare hvad du synes er så godt med widgets.
Jeg bruger pt. følgende widgets: Musikafspiller, Facebook, FmyLife, Kalender, DMI vejret, Newsroom (RSS feeds til Newz, Engadget osv osv osv).

Den eneste af dem jeg ville undvære var FMyLife som bare er til tidsfordriv.

Widgets er nice fordi man ikke behøver gå ind i det givne program for at se om der er noget nyt, men istedet kan se det nemt og hurtigt på sin homescreen.

Windcape (94) skrev:
Sidste jeg checkede var det kun nødvendigt at jailbreak telefoner i USA. (Både Android og iPhone)
Hvis jeg skulle have en iPhone 3GS eller ældre, så ville jeg helt sikkert jailbreake den.. Ellers ville den bare være et stykke overprised hardware (for at citere dig) som kunne mindre end min Android telefon, men havde potentiale til at kunne mere og gøre det bedre...

Windcape (100) skrev:
Lucky you.

Min loader siderne, men vil ikke renderer dem. Overprised hardware.
Helt seriøst, du må fandenedderperkme have fucket din Hero HELT op, hvis det du ikke engang kan bruge browseren. Jeg bruger den hver evig eneste dag til newz, engadget, gizmodo og mange andre sider.. Og tungere sider..

Det lugter mere og mere af fejl 40 eller en defekt telefon som du burde have byttet for lang tid siden, jo mere du siger der er galt med den.

Gravatar #110 - Frenzy
16. jun. 2010 17:55
Så længe der ikke er åbnet op for betalingsmarked og man ikke kan installer apps på sit memorycard, er android no go.

Stabiliteten kunne også godt få et løft. Markedsplades er mere fyldt med crap end iphone markedspladsen og fuldstændig uorganiseret. Selv søgningen er pølle, hvad sker der der google?
Gravatar #111 - Dr_Mo
16. jun. 2010 18:17
Windcape (103) skrev:
Wrong

http://www.engadget.com/2010/03/17/windows-phone-7...

Selvfølgeliog kan den køre calculator og telefon samtidig. Duh.................

Men, f.eks. Pandora kan ikke køre i baggrunden (eller som jeg forstår det fra lydfilen, hvis du vælger at bruge en anden medieafspiller end Zune player.). Det vil vel også sige, hvis du bruger en chatprogram og laver noget andet imens på mobilen, så dehydreres (M$' udtryk) programmet og du vil ikke få de beskeder, der skulle blive skrevet mens du er i et andet program.

Windcape (103) skrev:
For ikke-udviklere. Du kan få 5 gratis applikationer på markedet om året, så det burde slet ikke være et problem.

Selvfølgelig er det et problem. Jeg tror ikke jeg behøver at skrive mere til det.

Windcape (103) skrev:
Sikre konsistens for app-udviklere, og nemmere opdateringer.

Og hvad så? Har jeg skrevet at det er en anden grund til at de gør det? Det er nedsat funktionalitet på baggrund af øget brugervenlighed. Desuden lad os ikke glemme, at hvis HTC og andre producenter ikke havde lavet deres egen UI, så havde windows mobile ingen chance i kampen mod Apple og Android.

Windcape (103) skrev:
Tvivler jeg på, jeg har ikke set nogen producent-regler der forbyder det.

Det er måden Windows Phone behandler SD-kort på, hvis den har 1GB flash lager og du har 2GB SD-kort, så ser telefonen ét samlet lager på 3GB. Så hvis du fjerner det, for at skifte til et større fx, så går det galt:

http://www.engadget.com/2010/05/24/windows-phone-7-more-technical-tidbits-exposed/ skrev:
Windows Phone 7 uses what's called the "User Store," what the documentation refers to as a "Unified Storage system." Basically, it assigns all storage (built-in and SD-based) into a single volume where apps, images, music, and OS data are stored. You might be wondering what happens if you pull your storage card while the phone is running, and the following warning should discourage an attempt to find out:

If the Secure Digital card is removed, users can lose their data and the phone may not function normally.

If the SD card is pulled the phone will be able to make emergency calls, but nothing else.


Men som sagt, så ser jeg i hvert fald ikke det som en positiv ting, hvis google melder ud, at de vil efterligne iPhone og Windows Phone.
Gravatar #112 - myplacedk
16. jun. 2010 18:28
Windcape (107) skrev:
Så du bruger ikke wi-fi, du bruger ikke gmail applikationen, med dens default mail applikation, og du bruger ikke tethering?

Jeg bruger wifi meget og jeg bruger den gmail app der fulgte med flere gange dagligt. Jeg bruger dog ikke tethering.

Windcape (107) skrev:
Du bruger altså ret få af de vigtige features af en smartphone, som netop er dem som er fremhævet som "better than Apple" argumenter.

Haha.
Gravatar #113 - TuXs
16. jun. 2010 18:36
Windcape du er en af de bedre trolls jeg har set, og bravo at du vælger at køre på android brugere i stedet for iPhone brugere (som jo er standarden da det ligger lige til højrebenet). Respekt for det. :)
Gravatar #114 - Chewy
16. jun. 2010 19:10
@40
Sjovt som det er nødvendigt på Android, da størstedelen af telefonerne stadigvæk kører 1.5 eller 1.6.
Prøv at tage et screenshot på din telefon. Basale funktioner my arse.


Jeg har en Tattoo med 1.6, kan du venligst forklare mig hvorfor jeg tilsyndeladende er tvunget til at roote den??
Du vil ha et SD, Værsgo. Men må ærligt talt indrømme at jeg ikke ser muligheden for screen dump, som en basal funktion. Forstået på den måde at jeg har haft smartphone siden 2002 (først WM, og nu efter annonceringen af WM7, Android) og dette er første gang jeg har et behov for at skulle lave et screen dump. Og må ærligt talt sige at dette knap nok gælder som behov...

Det er faktisk morsomt hvor ofte noget ala. iTunes bliver efterspurt på internettet.

Jamen tillykke! Fedt at se at der er nogen der kan bruge det til noget. Jeg kan bare ikke! Den kan ikke engang finde ud af at sortere min musik ordentligt, på trods af at den har den nok mest simple struktur mulig (Musik -> Genre -> Kunstner -> Album). Det er stort, tungt, (imho) grimt og (imho) dybt ubrugeligt..

Jeg vil gerne have en telefon som faktisk virker.

Det var da pudsigt, det vil jeg også. Hvor vil du hen???

Jeg vil gerne have muligheden for at vælge min egen SMS klient/Mail klient/browser/music player/video player/etc...
Chewy (#34)

Og det kan du ikke på iPhone eller WebOs?


Ikke ifølge de iphone brugere jeg har talt med... But enlighten me...

@41
Nej, men alle Android devices lavet før HTC Desire er basalt set noget lort.

Igen smag og behag...

@44
Så du har købt en Android telefon fordi du er blevet misledt af en række anti-apple zealots, i stedet for at undersøge mulighederne selv?


Nej!
Først og fremmest har jeg været til to kurser lavet af Apple i forbindelse med lanceringen af den originale iphone.
Det første kursus var så jeg kunne supporte iphone brugere, det andet var så jeg kunne supporte de kundekonsulenter der skulle supporte brugerne.
Jeg har fået en et solidt grundlag at kunne bedømme på, og har udfra det sorteret den fra. Hvorfor kan du ikke acceptere at folk kan have en anden holdning end dig....

@47
Og i siger en masse lort, fordi i hader Apple.

NEJ FOR FANDEN!!!

Jeg har intet had til Apple (hvorfor skulle jeg dog det?!?!), jeg bryder mig ikke om deres politik, deres design, og deres udviklingsvalg. Men derfra til desideret at hade dem. Helt ærligt, mit liv er squ for kort til at bruge tid på den slags barnligheder...
Jeg ville da være ovenud lykkelig hvis Apple lavede software/hardware som faldt i min smag. Det vil bare betyde et endnu bredere udvalg når jeg skal ud og investere. Men desværre for mig er det ikke sagen (ihvertfald ikke pt).

@49
Og du stiller altså nul krav til din telefon, har intet problem med et langtsom og laggy interface, mangel på opdateringer, muligheder, og så videre.


[sarcasme]Ej det var da en ufattelig konstruktiv måde at debattere på. Men jeg vil da takke mange gange for at du kan fortælle mig hvad jeg tænker. Jeg var slet ikke klar over at jeg havde det sådan![/sarcasme]

@51
Jeg kan ikke se problemet i at bruge et program til overførsel af f.eks. musik.

Jamen endnu engang tillyke!!
Jeg kan så se et problem, da det for mig er ti gange nemmere bare at copy/paste, som jeg alligevel er vant til...

@57
Producenter som HTC har f.eks. sagt at Magic og Tatooo sandsynligvis aldrig vil blive opdateret til 2.2!


Jeg har så hellere ikke på noget tidspunkt haft nogen former for illusioner om at min Tattoo ville få mulighed for at blive opdateret. Specielt når jeg fik den kastet i nakken mere end gratis.

Men er det ikke noget med at producenter som Apple har været ude og sige at iOS 4 ikke udkommer til samtlige af deres modeller??

@64
Men da Android er det normale open source hippifis med at alting skal være gratis, så er det jo nok usandsynligt, da folk hellere vil kører ustabile hacker ROMs. (og miste deres garenti)


Modsat de iphone brugere der jailbreaker deres iphone???

@71
Softwareopdateringer burde ikke følge med gratis.

Så du er fortaler for at MS begynder at tage penge for opdateringer til Windows?

@82
...(Fra lifehacker)

Og endnu engang, kan du mærke den kommer TILLYKKE! Det er lykkedes dig at finde en der har en anden mening en mig.. Det havde jeg slet ikke troet muligt... Selvfølgelig er der forskellige opfattelser. Det der tæller for mig, er min opfattelse. Og jeg ser ikke de problemer som brugeren fra lifehacker gør.. Jeg syntes at det fungere genialt..

@84
Ved ikke om du bare troller, men mener du i modsætning til androids?
For i så fald er du vist ikke kvalificeret til at udtale dig om udseendet af interfacet


Og hvorfor skulle du være mere kvalificeret end reefermadness. Jeg er fuldstændig enig med ham.
Men min mening gælder måske hellere ikke?

@86
I sidste ende er og bliver det en smags sag


Endelig er der en der forstår det. Vi behøves ikke allesammen at have det samme syn på en sag. Det gør ikke den ene holdning mindre værd en den anden..

@94
Sidste jeg checkede var det kun nødvendigt at jailbreak telefoner i USA. (Både Android og iPhone)

Why?
Jeg har et par venner der er uenige med dig. (De føler ihvertfald en grund til at jailbreake deres iphone, påå trods af at de bor i DK...

@95
Men hvad nytter notifications når du ikke kan bruge dem til at tilgå din email/sms/wifi/usb direkte alligevel!


Men det kan jeg jo godt!!

@97
Specielt ikke når svirps lagger, og tit kører for langt, eller låser så den konstant gør til sidste "window" pga. en elendig skærm.


Men det gør den jo ikke!

Men de fleste Android telefoner har dårlig nok hardware til at kører den indbyggede browser.

Min Tattoo har ellers ingen problemer, ej hellere når det kommer til flash. Kunne det tænkes at din telefon er DOA?

Og tryk på bookmarks virker sjældent særlig godt, tit så forsøger den bare at flytte med ens widget i stedet.

Ej hellere noget jeg har oplevet på min Tattoo...

Widgets er også en af de store problemer med UI performance i Android, og kan bruge sindsyg meget memory og strøm.

Jeg bruger en håndfuld widgets, og har samtidig sat min mail klient til at tjekke mail hvert femte minut. Det samme med facebook, Twitter, Weather (dog en gang i timen) og en rækkke andre programmer.
Jeg bruger den gennemsnitlig 10-12 timer om dagen til at høre musik på, og den kan stadig holde 20-24 timer. Det er rigeligt til mig...

@99
Android har intet fælles synspunkt, så det er helt tilfældig afhænging af producent.

Så det du siger er at producenterne selv tilføjer basale funktioner som f.eks. copy/paste. Interresant, har du en kilde?

@100
Lucky you.
Min loader siderne, men vil ikke renderer dem. Overprised hardware.


Som sagt, det kunne godt lyde som om din telefon var DOA...

@105
wi-fi notification sker der intet med, email åbner i det forkerte program, og sms virker slet ikke.


Som sagt, det lyder som om den er DOA, enten det, eller også har du ikke kunne finde ud af at sætte den ordentlig op, hvilket lyder lidt usandsynligt..

USB virker nogenlunde, udover man skal trykke på så sindsyg mange knapper for at aktivere det. Samt at man skal til at manuelt slå tethering til og fra hele tiden.


På min Tattoo kommer der en popup frem når jeg plugger USB til, der får jeg tre muligheder
1. HTC Sync (for telefonen til at synce)
2. Disk Drive (SD kortet fungere som flashdrive, når jeg er færdig dismounter jeg via notifications.)
3. Mobile Network Sharing (Aktivere tethering)

Hver især kræver et to tryk (vælg, ok)

Det virker vist kun godt i din fantasi, eller fordi du bruger det så sjældent at du ikke tænker over det.

Jeg bruger det flere gange dagligt, og min fantasi er slet ikke god nok til at forestille mig det.

@107
Så du bruger ikke wi-fi, du bruger ikke gmail applikationen, med dens default mail applikation, og du bruger ikke tethering?


Jeg bruger Wi-Fi dagligt.
Jeg har brugt gmail applikationen, men har senere hen fundet K-9 som er genialt.
Jeg bruger tethering dagligt.

Du bruger altså ret få af de vigtige features af en smartphone, som netop er dem som er fremhævet som "better than Apple" argumenter.


Hvor er der blevet argumenteret med at gmail applikationen skulle være the shit?
Jeg har i denne tråd kun set argumenter som at man frit kan vælge hvilken man vil bruge...

Gravatar #115 - Chewy
16. jun. 2010 19:17
Og for en god ordens skyld. Inden du begynder at påstå at iphone ikke kan være DOA.
Jeg har en ven der hver gang der kommer en opdatering til sin iphone. Er tvunget til at tage en komplet backup af ALT, gendanne fabriksindstilligner. Før han så kan opdatere og gendanne data. Hvis han ikke gør det fejler opdateringen og han mister al data.
Jeg har derudover supportet kunder der har oplevet alt fra freeze til lag til apps der ikke vil eksekveres og til pludselige reboots. Samt alt hvad der ligger imellem.

Nå ja, og så er Safari crashed hver gang jeg har brugt den...
Gravatar #116 - trylleklovn
16. jun. 2010 19:19
#144

tl;dr


Gravatar #117 - Chewy
16. jun. 2010 19:33
@116

Imho, your loss ;-)
Gravatar #118 - brokz
16. jun. 2010 19:51
@Chewy


DU ER MIN GUD!
ER E9 i ALT DET DU SIGER!!!
SINDSYGE ARGUMENTER!

SRS BUSINESS!






Jeg mener det. No, srsly. Jeg mener det.
Gravatar #119 - Aputech
16. jun. 2010 19:53
Har Android-folkene herinde set at Swype er gået i beta? Gratis.

http://beta.swype.com/
Gravatar #120 - Faergemeister
16. jun. 2010 20:04
Der er vist nogen her der har for meget tid, siden de bliver ved med at fodre de sædvanlige trolls. :)
Gravatar #121 - Slettet Bruger [3532990502]
16. jun. 2010 20:42
Windcape (27) skrev:
da producenterne ingen intentioner har om at opdatere telefonerne (modsat Apple, som så tager et symbolsk beløb for det).


Lad vær med at kalde HTC for PRODUCENTERNE
Gravatar #122 - Magten
17. jun. 2010 08:08
http://www.version2.dk/artikel/15237-endelig-htc-h...

Så er der godt nyt :)

For HTC Hero ejerne :p
Gravatar #123 - rasmussen
17. jun. 2010 08:33
Magten (122) skrev:
http://www.version2.dk/artikel/15237-endelig-htc-hero-faar-android-21

Så er der godt nyt :)

For HTC Hero ejerne :p


Skynd dig over på V2 Windcape! Der kunne jo komme positive kommentarer i deres debat!!!

V2 er fyldt med hippier, der bruger Linux og andet gratis snask, der ikke virker fordi det ikke koster knapper!
Gravatar #124 - rasmussen
17. jun. 2010 11:26
Jeg glemte lige at nævne at nogle af dem kan lide at gå i sandaler! Det er ret dumt, fordi sko er bedre!
Gravatar #125 - Magten
17. jun. 2010 12:28
Magten (122) skrev:
http://www.version2.dk/artikel/15237-endelig-htc-hero-faar-android-21

Så er der godt nyt :)

For HTC Hero ejerne :p
Hvis man vil tvinge den første update (den er delt i 2) på, så kan man bare sætte datoen frem på telefonen :)
Gravatar #126 - Windcape
17. jun. 2010 13:08
Eller måske linke den orginale artikel...

http://www.engadget.com/2010/06/15/htc-hero-gets-a...

Android Éclair update for HTC Hero will be released by the end of June
Ja, tak, det har vi jo hørt før.

Og så om en uge, udsætter de det 2-3 måneder igen, ikk?
Gravatar #127 - Magten
17. jun. 2010 13:13
#126
Hvis du nu læste efter så kan du se at 1. del af opdateringen ER frigivet..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login