Microsofts nyeste officepakke, Office 2010, udkommer i morgen i en dansk udgave og er resultatet af en kæmpe betatest af officepakken, hvor 9 millioner betatestere deltog.
Hos Microsoft Danmark har man store forventninger til, hvad der traditionelt er et af firmaets store sællerter, næst efter Windows, men også hos Dansk Supermarked, hvor man vil sælge Office 2010 i Bilka og Føtex, er forventningerne høje.
Per Borup, produktchef i Dansk Supermarked skrev:
Vi forventer os meget af Office 2010-salget. Det hænger sammen med, at Office-brugere vil være effektive og kreative – to områder hvor Microsoft har hævet niveauet væsentligt inden for kontorpakker.
I forbindelse med lanceringen kommer også en reklamekampagne. Her har Microsoft blandet andet lave en interaktiv video, der kræver, man har en Facebook-konto, som viser, hvordan Danmark vil se ud, hvis ikke officepakken eksisterede.
Office 2010 vil udkomme i tre forskellige versioner, Office til Hjemmet og Studiet 2010, Office til Hjemmet og Firmaet 2010 samt Office Professionel 2010, dertil kommer Office Professional Academic 2010, der er identisk i indhold med Office Pro, men koster meget mindre, idet der er tale om en udgave til studerende.
Den mindste pakke kommer til at koste 1.099 kroner og indeholder Word, Excel, PowerPoint og OneNote, der må installeres på op til tre computere i hjemmet. Det vil ikke være muligt at købe en opgradering fra tidligere versioner.
Læs også: Betal ved kasse et, ingen opgraderingspris for Office 2010