Hos hjemmesiden Royal Pigdom har de taget et nærmere kig på, hvor gode brugere af de mest udbredte browsere er til at opgradere til den nyeste version. Resultater viser, at der er stor forskel blandt browserne.
Bedst ser det ud hos Google, hvor næsten alle brugere af Chrome har opgraderet til den nyeste version, allerede en måned efter den er udkommet. Dette skyldes især Googles aggressive opgraderingsstrategi, hvor brugerne ikke bliver spurgt, om de vil opgradere, men hvor opgraderingen sker automatisk.
I den modsatte ende finder man Internet Explorer, hvor udbredelsen af den efterhånden meget gamle Internet Explorer 6 stadig er højere end både Opera, Chrome og Safari.
Hos Firefox ser tendensen noget bedre ud, idet Mozilla aktivt, via browseren, opfordrer folk til at opgradere. Modsat Google gør de det dog ikke automatisk.
Også hos Opera og Safari er opgraderingstendensen bedre end for Internet Explorer, men heller ikke her på samme niveau som for Chrome.
Til trods for Googles tvungne opdateringer, så er det ikke noget, firmaet har fået kritik for. En af årsagerne til dette ligger ifølge Royal Pingdom i det faktum, at brugere af Chrome, og også Firefox samt Opera, typisk er mere computerkyndige og dermed bevidste om fordelene ved at holde sin software opdateret.