mboost-dp1
Skal du have en Samsung Galaxy S3?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
XorpiZ (102) skrev:IE9 Mobile.
Nåå, Windows Phone. Ja, jeg tror det er Android der gør et eller andet og den måde som den browser på. Jeg ved ikke lige hvad der sker for Newz.dk for det er ikke sket på andre hjemmesider.
Jeg mistænker lidt den måde der kører reklamer over det hele på siden. Og så har den flere gange gået ind på Diablo 3 siden som kørte som reklame i baggrunden uden jeg nogen sinde klikkede på den. Jeg crtl tabbede endda bare væk fra Newz.dk og den har mange gange gået ind på Diablo 3.
Sikkert fordi at dem bag Newz har bygget det meste her op fra bunden tyder det lidt på, og så har det jo gerne lidt specielle måder at gøre ting på når man laver sit eget CMS og forum og alt det. Men det er jo så bare gætterier fra min side, undrer mig ihvertfald over hvorfor Newz.dk opfører sig så underligt i ny og næ.
Fedt du lige ville sige det og rigtig godt indlæg du kom med her. Bidrager virkelig til diskussionen på en positiv og lærerig måde.
På alles og især mine vegne et stor tak. Del endelig lidt mere med os ;-)
Og ja jeg bliver nok lidt sur nogen påstår noget der er ligeså absurd som f.eks. at 2+2 skulle være lig med 5.
Især når de holder fast i det, trods tydelig beviser på det modsatte (ud over den almene logik).
Fedt du lige ville sige det og rigtig godt indlæg du kom med her. Bidrager virkelig til diskussionen på en positiv og lærerig måde.
På alles og især mine vegne et stor tak. Del endelig lidt mere med os ;-)
Og ja jeg bliver nok lidt sur nogen påstår noget der er ligeså absurd som f.eks. at 2+2 skulle være lig med 5.
Især når de holder fast i det, trods tydelig beviser på det modsatte (ud over den almene logik).
Ja, jeg forstår jo godt hvad du mener. Jeg ville bare sikre at vi forstod hinanden. Og jeg er ret sikker på at vi er enige, men har været ret gode til at snakke forbi hinanden. Og nu var vi helt klart ikke de eneste 2 i tråden, men debatten løb vidst lidt af sporet et eller andet sted.
Smartphones er nice :) Og de næste smartphones bliver uden tvivl endnu bedre igen. Hardwaren er da god at have med sig, men så længe det kan trække det meste software, så er den jo for det meste ikke specielt vigtig. Men altid godt at have nerdgasms over den slags :) Highend telefoner adskiller sig ikke voldsomt fra hinanden idag. Det er næsten mest om hvor meget plads de har indbygget, kamera, features og sådan. Og om de har mulighed for SD kort eller lign.
Ja, jeg forstår jo godt hvad du mener. Jeg ville bare sikre at vi forstod hinanden. Og jeg er ret sikker på at vi er enige, men har været ret gode til at snakke forbi hinanden. Og nu var vi helt klart ikke de eneste 2 i tråden, men debatten løb vidst lidt af sporet et eller andet sted.
Smartphones er nice :) Og de næste smartphones bliver uden tvivl endnu bedre igen. Hardwaren er da god at have med sig, men så længe det kan trække det meste software, så er den jo for det meste ikke specielt vigtig. Men altid godt at have nerdgasms over den slags :) Highend telefoner adskiller sig ikke voldsomt fra hinanden idag. Det er næsten mest om hvor meget plads de har indbygget, kamera, features og sådan. Og om de har mulighed for SD kort eller lign.
Hehe ja tror du har ret. OG den drejede lidt over i noget off-topic ;-)
True true. De er meget ens men alligevel har jeg PERSONLIGT nogen problemer med de andre mærker:
HTC
Tæt på samsung i performance men alt for ofte har de elendig bygge-kvalitet. Jeg gider ikke deres ombytter-cirkus igen. Og det ser ud som der er en del ballade med HTC One X også. Ærgeligt for det gør virkelig at der skal meget til jeg overvejer dem som alternativ.
Sony
Jeg har faktisk en Xperia Active som løbe-telefon (billigere og mere præcis end mange GPS-ure fordi den har GLONASS) og den er suveræn til dette. Men deres high-end telefoner er seriøst underpowered. De er flotte og har mange fede features. Men deres topmodeller er ligenu på niveau med SGS II rent SoC-mæssigt og det holder ikke. Hvis de nu havde Tegra 3 eller en Qualcomm Krait ville jeg seriøst overveje dem.
LG
Tja jeg har haft en Optimus 2x. Det siger vist det hele. Selvom Optimus 4x ser MEGET lovende ud (og er markant billigere end Galaxy S III) så skal der virkelig noget til at de får rettet op på deres dårlige ry. Det værste var at Optimus 2x var en ret fed telefon til prisen men jeg har sjældent set så dårlig software. Den crashede konstant.
Motorola
Jeg syntes simpelthen ikke de har noget spændende. De har lidt niche-modeller men ellers er det bare "meh".
Hehe ja tror du har ret. OG den drejede lidt over i noget off-topic ;-)
True true. De er meget ens men alligevel har jeg PERSONLIGT nogen problemer med de andre mærker:
HTC
Tæt på samsung i performance men alt for ofte har de elendig bygge-kvalitet. Jeg gider ikke deres ombytter-cirkus igen. Og det ser ud som der er en del ballade med HTC One X også. Ærgeligt for det gør virkelig at der skal meget til jeg overvejer dem som alternativ.
Sony
Jeg har faktisk en Xperia Active som løbe-telefon (billigere og mere præcis end mange GPS-ure fordi den har GLONASS) og den er suveræn til dette. Men deres high-end telefoner er seriøst underpowered. De er flotte og har mange fede features. Men deres topmodeller er ligenu på niveau med SGS II rent SoC-mæssigt og det holder ikke. Hvis de nu havde Tegra 3 eller en Qualcomm Krait ville jeg seriøst overveje dem.
LG
Tja jeg har haft en Optimus 2x. Det siger vist det hele. Selvom Optimus 4x ser MEGET lovende ud (og er markant billigere end Galaxy S III) så skal der virkelig noget til at de får rettet op på deres dårlige ry. Det værste var at Optimus 2x var en ret fed telefon til prisen men jeg har sjældent set så dårlig software. Den crashede konstant.
Motorola
Jeg syntes simpelthen ikke de har noget spændende. De har lidt niche-modeller men ellers er det bare "meh".
Svarede vist ja til at jeg "skal have en". Og nu har jeg en :-) Ikke meget dårligt at sige om den. Kan ikke forstå nogen har så meget imod designet. Den er ligeud mainstream. En nogenlunde firkantet kasse med en skærm. Temmelig tynd og det er lidt imponerende med alle de "hestekræfter". Rigtig behagelig at holde. Lækker skærm som jeg håber er nogenlunde ridsefri, Gorilla Glass 2.
Var noget forbeholden ifht Touch Wiz, men efter lidt ommøblering minder den fuldstændig om vanilla ICS. Lynhurtig og ligetil.
Eneste negative var vel at jeg endnu engang skulle sætte alle mine konti op og (ikke mindst) skulle lave lidt for den 50 GB Dropbox
Opgradering... Det afhænger af hvad du har. SG2 og G Nex holder fint. Lad være med at være i tvivl. SG3 løber om hjørner med dem, men det er ikke det samme som at det er nødvendigt at opgradere :-)
Var noget forbeholden ifht Touch Wiz, men efter lidt ommøblering minder den fuldstændig om vanilla ICS. Lynhurtig og ligetil.
Eneste negative var vel at jeg endnu engang skulle sætte alle mine konti op og (ikke mindst) skulle lave lidt for den 50 GB Dropbox
Opgradering... Det afhænger af hvad du har. SG2 og G Nex holder fint. Lad være med at være i tvivl. SG3 løber om hjørner med dem, men det er ikke det samme som at det er nødvendigt at opgradere :-)
Nice :)
Min bror har en HTC Sensation, og den er da nice. Han bruger den en del og den virker til altid at køre meget flydende. Men han installere så heller ikke 100-200 apps af gangen lige som mig.
Det var også lidt fordi at han købte den at jeg blev nød til at have SGS2. Da jeg fandt ud af at den havde HDMI out, så blev jeg overbevist. Trådløst HDMI i SGS3 er godt nok også en feature jeg kan savle over. Specielt fordi jeg så kan koble USB hub til og bruge et almindeligt mus og tastatur sammen med den. Men det skal nok helst være bluetooth mus og tastatur. Og jeg må sige at af hvad jeg har prøvet af bluetooth tastatur, så overvejer jeg godt nok at købe Apples. Ellers er det eneste jeg har prøvet hvor jeg synes at kvaliteten er i top et tastatur som er for lille til at bruge som et 10 fingers tastatur. Til gengæld den helt rigtige størrelse til at bruge det som kontroller med lidt taktiske keybindings :)
Med SGS2 så er det vidst ikke muligt at lave HDMI ud og bruge USB porten med en USB hub, da at det er samme port. Og jeg tror ikke den kan lave Tv out på samme måde som SGS. Mest fordi jeg vil se hvor effektivt en telefon kan bruges som remote desktop. Splashtop Pro THD er klart det bedste remote desktop app der er lige nu, for der kan man endeligt højre klikke direkte med en almindelig mus. Det med at højre musetast fungere som tilbage tasten sucks, men er heldigvis ikke så almindeligt længere efter Android 4 er begyndt at blive udbredt. Desværre virker Splashtop Pro THD versionen vidst kun til Tegra 3 indtil videre. Sikkert fordi Nvidia har kastet nogen penge i nakken af dem. Men godt nok nice at kunne spille Diablo 3 på sin tablet hvor man lige har koblet en mus til den, selvom det er lidt småt på en 10".
Og nu håber jeg bare på at Asus rent faktisk udmelder at de laver en Transformer tablet som kan dual boote mellem Windows 8 og Android :D Det ville være så awesome som det da kan blive for mig som udvikler. Must have og need to have :D
Men ja, jeg kan godt nok heller ikke finde nogen ud over Samsung som putter det i en smartphone af funktioner som jeg stort set har som krav. One X har vidst nok cirka alle de vigtige features. Tv out i en eller anden form, og mulighed for hukommelses kort og så de mest almindelige ting som GPS, touch, bluetooth og alt det. Men jeg føler nu ikke nogen trang til at købe den. Føler ikke at den overgår SGS2.
Nice :)
Min bror har en HTC Sensation, og den er da nice. Han bruger den en del og den virker til altid at køre meget flydende. Men han installere så heller ikke 100-200 apps af gangen lige som mig.
Det var også lidt fordi at han købte den at jeg blev nød til at have SGS2. Da jeg fandt ud af at den havde HDMI out, så blev jeg overbevist. Trådløst HDMI i SGS3 er godt nok også en feature jeg kan savle over. Specielt fordi jeg så kan koble USB hub til og bruge et almindeligt mus og tastatur sammen med den. Men det skal nok helst være bluetooth mus og tastatur. Og jeg må sige at af hvad jeg har prøvet af bluetooth tastatur, så overvejer jeg godt nok at købe Apples. Ellers er det eneste jeg har prøvet hvor jeg synes at kvaliteten er i top et tastatur som er for lille til at bruge som et 10 fingers tastatur. Til gengæld den helt rigtige størrelse til at bruge det som kontroller med lidt taktiske keybindings :)
Med SGS2 så er det vidst ikke muligt at lave HDMI ud og bruge USB porten med en USB hub, da at det er samme port. Og jeg tror ikke den kan lave Tv out på samme måde som SGS. Mest fordi jeg vil se hvor effektivt en telefon kan bruges som remote desktop. Splashtop Pro THD er klart det bedste remote desktop app der er lige nu, for der kan man endeligt højre klikke direkte med en almindelig mus. Det med at højre musetast fungere som tilbage tasten sucks, men er heldigvis ikke så almindeligt længere efter Android 4 er begyndt at blive udbredt. Desværre virker Splashtop Pro THD versionen vidst kun til Tegra 3 indtil videre. Sikkert fordi Nvidia har kastet nogen penge i nakken af dem. Men godt nok nice at kunne spille Diablo 3 på sin tablet hvor man lige har koblet en mus til den, selvom det er lidt småt på en 10".
Og nu håber jeg bare på at Asus rent faktisk udmelder at de laver en Transformer tablet som kan dual boote mellem Windows 8 og Android :D Det ville være så awesome som det da kan blive for mig som udvikler. Must have og need to have :D
Men ja, jeg kan godt nok heller ikke finde nogen ud over Samsung som putter det i en smartphone af funktioner som jeg stort set har som krav. One X har vidst nok cirka alle de vigtige features. Tv out i en eller anden form, og mulighed for hukommelses kort og så de mest almindelige ting som GPS, touch, bluetooth og alt det. Men jeg føler nu ikke nogen trang til at købe den. Føler ikke at den overgår SGS2.
Newz kører rent faktisk bedre på min Lumia end på min pc. skræmmende faktisk.
Så lige igår at der er en newz app til Wp7
Så lige igår at der er en newz app til Wp7
Jeg skal ikke have en, da jeg købte en Galaxy Nexus tidligere på foråret. Hvilket jeg IKKE fortryder i skrivende stund, da jeg klart foretrækker stock android. Jeg fik smidt Android 4.0.4 på den her i weekenden ved at få det "rigtige" build ind på den, som Google pusher updates til og ikke Samsung.
Solgte min WP7 telefon i går (HTC Titan). Fortsætter med min SGS 2. Jeg kunne ikke vænne mig til at det er så begrænset. Og det kører alligevel ikke bedre end min SGS 2.
Med fare for at stikke hovedet ind i en hvepserede vil jeg lige pointerer en ting.
Du må ikke sige at kombinationen af GLONASS og NAVSTAR giver en bedre præcision end kun brug af NAVSTAR.
Med den nyeste udvidelse af GLOSNASS er russerne kommet op på en præcision der ligner NAVSTAR's - men de to systemer kan ikke kombineres, så det enheden kan gøre er at udregne et gennemsnit mellem de to positioner.
Og eftersom der i høj grad vil være de samme fejlkilder mellem de to systemer, vil man det meste af tiden få et gennemsnit mellem to "forkerte" positioner. Det giver ikke nødvendigvis en rigtig position. ;)
Statiske GPS'er anvender rigtig nok både GLONASS og NAVSTAR - men måler på en helt anden måde og tager LAAAANG tid om at fastlægge en position.
Med fare for at stikke hovedet ind i en hvepserede vil jeg lige pointerer en ting.
Du må ikke sige at kombinationen af GLONASS og NAVSTAR giver en bedre præcision end kun brug af NAVSTAR.
Med den nyeste udvidelse af GLOSNASS er russerne kommet op på en præcision der ligner NAVSTAR's - men de to systemer kan ikke kombineres, så det enheden kan gøre er at udregne et gennemsnit mellem de to positioner.
Og eftersom der i høj grad vil være de samme fejlkilder mellem de to systemer, vil man det meste af tiden få et gennemsnit mellem to "forkerte" positioner. Det giver ikke nødvendigvis en rigtig position. ;)
Statiske GPS'er anvender rigtig nok både GLONASS og NAVSTAR - men måler på en helt anden måde og tager LAAAANG tid om at fastlægge en position.
Navstar? Det hedder altså GPS i dag og mig bekendt gjort det i årevis. Anyways så kan de to systemer kombineres og det er netop grunden til man smider GLONASS i.
Ifølge Sony Ericssons developer blog så giver det større præcision som de gennemgår her: http://developer.sonymobile.com/wp/2012/01/19/glon...
Jeg kan også selv bekræfte dette når jeg bruger min Xperia Active (som har GLONASS) vs. andre "rene" GPS-systemer. Xperia'en er istand til at se langt flere satelitter og har en meget mere detaljeret præcision.
Og et GPS firma som Garmin mener også at kombinationen giver bedre modtagelse og 20% hurtigere "lock on" : http://garmin.blogs.com/my_weblog/2011/09/garmin-e...
Det ser også ud som GLONASS gavner iPhone 4S:
Og Qualcomm har også fået den ide. Har gennemgår de med en pædagoisk video at GPS/GLONASS kombinationen giver bedre præcision, højere pålidelighed og også hurtigere lock on: http://www.qualcomm.com/media/blog/2011/12/15/gps-...
Så ved mindre at du kan dokumenterer at Garmin, SE, Qualcomm og jeg selv tager fejl så vil jeg tillader mig at sige det ;-)
PS: Den sidste sætning forstår jeg simpelthen ikke. Mener du GPS'er som ikke er assisted ligesom de f.eks. ofte er på mobiler? I så fejl har det jo intet med GLONASS/GPS at gøre. Og igen da der findes mobiler som har assisted GPS/GLONASS allerede nu (Xperia, iPhone 4S og nu SGS3) så forstår jeg det slet ikke.
Navstar? Det hedder altså GPS i dag og mig bekendt gjort det i årevis. Anyways så kan de to systemer kombineres og det er netop grunden til man smider GLONASS i.
Ifølge Sony Ericssons developer blog så giver det større præcision som de gennemgår her: http://developer.sonymobile.com/wp/2012/01/19/glon...
Jeg kan også selv bekræfte dette når jeg bruger min Xperia Active (som har GLONASS) vs. andre "rene" GPS-systemer. Xperia'en er istand til at se langt flere satelitter og har en meget mere detaljeret præcision.
Og et GPS firma som Garmin mener også at kombinationen giver bedre modtagelse og 20% hurtigere "lock on" : http://garmin.blogs.com/my_weblog/2011/09/garmin-e...
Det ser også ud som GLONASS gavner iPhone 4S:
Og Qualcomm har også fået den ide. Har gennemgår de med en pædagoisk video at GPS/GLONASS kombinationen giver bedre præcision, højere pålidelighed og også hurtigere lock on: http://www.qualcomm.com/media/blog/2011/12/15/gps-...
Så ved mindre at du kan dokumenterer at Garmin, SE, Qualcomm og jeg selv tager fejl så vil jeg tillader mig at sige det ;-)
PS: Den sidste sætning forstår jeg simpelthen ikke. Mener du GPS'er som ikke er assisted ligesom de f.eks. ofte er på mobiler? I så fejl har det jo intet med GLONASS/GPS at gøre. Og igen da der findes mobiler som har assisted GPS/GLONASS allerede nu (Xperia, iPhone 4S og nu SGS3) så forstår jeg det slet ikke.
Undskyld mig men hvad har Sony, Garmin og Qualcomm til fælles? De vil gerne sælge noget til dig. Man skal ikke tro på alt hvad man læser...
Lad os nu tage et eksempel - System A placerer dig pga. en fejl forårsaget af øget stråling i ionosfæren 5m for langt mod nord. System B er lidt bedre - den placerer dig kun 2m for langt mod nord. Nu bliver der så taget et gennemsnit, dvs. 3,5m for langt mod nord. Var du så ikke bedre hjulpet såfremt du kun havde anvendt system B?
Det er korrekt at det kan have en effekt - men den kan imo lige så godt være negativ som positiv.
Det amerikanske system hedder NAVSTAR - GPS er en (ofte misbrugt) fællesbetegnelse for satellitbaserede navigationssystemer.
Præcisionen på en moderne 1-systems modtager er nede på omkring 3m såfremt man har adgang til 6+ satellitter - hvilket man vil have næsten konstant. Når jeg har min mobil liggende på mit bord - ca. 0,5m fra mit vindue - altså med minimal udsyn, får jeg et fiks baseret på 8 satellitter.
Hvordan ved du at det er din enhed der måler korrekt? Medmindre du har stået på et geodætisk fikspunkt finder jeg det overmåde svært at konstatere. Hvad mener du med "detaljeret præcision"?
Det jeg mente med den sidste bemærkning er at GPS-modtagere som bliver brugt til landmåling både anvender NAVSTAR og GLONASS, men måler på fasen til satellitten fremfor på den kode der modtages.
Den eneste konkrete fordel jeg kan se i at stoppe begge tingene i en enhed (udover at glæde GPS-nørder som mig selv) er at den bliver en del bedre på nordlige breddegrader.
Undskyld mig men hvad har Sony, Garmin og Qualcomm til fælles? De vil gerne sælge noget til dig. Man skal ikke tro på alt hvad man læser...
Lad os nu tage et eksempel - System A placerer dig pga. en fejl forårsaget af øget stråling i ionosfæren 5m for langt mod nord. System B er lidt bedre - den placerer dig kun 2m for langt mod nord. Nu bliver der så taget et gennemsnit, dvs. 3,5m for langt mod nord. Var du så ikke bedre hjulpet såfremt du kun havde anvendt system B?
Det er korrekt at det kan have en effekt - men den kan imo lige så godt være negativ som positiv.
Det amerikanske system hedder NAVSTAR - GPS er en (ofte misbrugt) fællesbetegnelse for satellitbaserede navigationssystemer.
Præcisionen på en moderne 1-systems modtager er nede på omkring 3m såfremt man har adgang til 6+ satellitter - hvilket man vil have næsten konstant. Når jeg har min mobil liggende på mit bord - ca. 0,5m fra mit vindue - altså med minimal udsyn, får jeg et fiks baseret på 8 satellitter.
Hvordan ved du at det er din enhed der måler korrekt? Medmindre du har stået på et geodætisk fikspunkt finder jeg det overmåde svært at konstatere. Hvad mener du med "detaljeret præcision"?
Det jeg mente med den sidste bemærkning er at GPS-modtagere som bliver brugt til landmåling både anvender NAVSTAR og GLONASS, men måler på fasen til satellitten fremfor på den kode der modtages.
Den eneste konkrete fordel jeg kan se i at stoppe begge tingene i en enhed (udover at glæde GPS-nørder som mig selv) er at den bliver en del bedre på nordlige breddegrader.
Så Sony, Garmin, Qualcomm lyver altså? Og du har ret man skal ikke tro på alt man læser så dit indlæg UDEN kilder finder jeg meget svært ved at tro.
Godt lad os finde en uafhængig kilde. Denne rapport er lavet af GPS World : http://www.gpsworld.com/gnss-system/receiver-desig...
Og du tager fejl i din antagelse i at det er to forskellige systemer som kommer med hver deres koordinater. Jeg ved ikke hvor du har det fra men det er en fundamental misforståelse. GPS/GLONASS kombinationerne laver den SAMLEDE triangulering ud fra satelitterne de ser og ikke ud fra system A's kordinater sammensmeltet med system B's. Læs evt. GPS Worlds rapport som jeg linkede til.
Niks de har droppet NAVSTAR-delen af navnet for mange år siden. Selv den officielle side (www.gps.gov) bruger kun GPS-betegnelsen i dag. Wikipedia skriver:
Så Sony, Garmin, Qualcomm lyver altså? Og du har ret man skal ikke tro på alt man læser så dit indlæg UDEN kilder finder jeg meget svært ved at tro.
Godt lad os finde en uafhængig kilde. Denne rapport er lavet af GPS World : http://www.gpsworld.com/gnss-system/receiver-desig...
Conclusions
The multi-constellation receiver can include GLONASS FDMA at minimal increased cost, and with its 32 channels tracking up to 22 satellites in a benign environment, even in the harshest city environment sufficient satellites are seen for 100 percent availability and acceptable accuracy. 10–16 satellites were generally seen in the urban canyon tests. The multiplicity of measurements allows RAIM and FDE algorithms to be far more effective in eliminating badly reflected signals, and also minimizes the geometric effects of remaining distortion on the signals retained.
Og du tager fejl i din antagelse i at det er to forskellige systemer som kommer med hver deres koordinater. Jeg ved ikke hvor du har det fra men det er en fundamental misforståelse. GPS/GLONASS kombinationerne laver den SAMLEDE triangulering ud fra satelitterne de ser og ikke ud fra system A's kordinater sammensmeltet med system B's. Læs evt. GPS Worlds rapport som jeg linkede til.
dkbooster (116) skrev:Det amerikanske system hedder NAVSTAR - GPS er en (ofte misbrugt) fællesbetegnelse for satellitbaserede navigationssystemer.
Niks de har droppet NAVSTAR-delen af navnet for mange år siden. Selv den officielle side (www.gps.gov) bruger kun GPS-betegnelsen i dag. Wikipedia skriver:
With the individual satellites being associated with the name Navstar (as with the predecessors Transit and Timation), a more fully encompassing name was used to identify the constellation of Navstar satellites, Navstar-GPS, which was later shortened simply to GPS.
Trentors (117) skrev:Så Sony, Garmin, Qualcomm lyver altså? Og du har ret man skal ikke tro på alt man læser så dit indlæg UDEN kilder finder jeg meget svært ved at tro.
Nu fordrejer du mine ord - Jeg siger at man ikke skal tro på alt hvad man læser. Det er ikke det samme som at sige at de lyver. MIN erfaring er at det stort set ingen forskel gør. I dit forrige indlæg skrev du at du personligt havde oplevet at din telefon var mere præcis. Du mangler stadig at skrive hvordan du konstaterede det.
Trentors (117) skrev:Og du tager fejl i din antagelse i at det er to forskellige systemer som kommer med hver deres koordinater. Jeg ved ikke hvor du har det fra men det er en fundamental misforståelse. GPS/GLONASS kombinationerne laver den SAMLEDE triangulering ud fra satelitterne de ser og ikke ud fra system A's kordinater sammensmeltet med system B's. Læs evt. GPS Worlds rapport som jeg linkede til.
Det er en meget fin artikel - dog referere den til 32 kanals modtagere... Det er ikke mange mobiltelefoner der sidder den slags i. Igen det interessante er hvordan du har konstateret forbedringen.
Trentors (117) skrev:Niks de har droppet NAVSTAR-delen af navnet for mange år siden. Selv den officielle side (www.gps.gov) bruger kun GPS-betegnelsen i dag
Det er nu ikke mange år siden ;) Men jeg medgiver at navnet nu er ændret!
Trentors (117) skrev:Og du tager fejl i din antagelse i at det er to forskellige systemer som kommer med hver deres koordinater. Jeg ved ikke hvor du har det fra men det er en fundamental misforståelse. GPS/GLONASS kombinationerne laver den SAMLEDE triangulering ud fra satelitterne de ser og ikke ud fra system A's kordinater sammensmeltet med system B's
Jeg formulerede mig muligvis ikke helt klart. Det jeg mente var at når du allerede har et fiks med 6+ satellitter nytter det stort set ikke med flere. De vil alle sammen være påvirket af de samme fejl som f.eks. multipath og atmosfæreforhold.
Præcisionen begynder, efter min mening, først for alvor at forbedres når amerikanerne åbner op for brug af den militære L2 bærebølgen hvilket forhåbentlig snart sker.
dkbooster (116) skrev:Det amerikanske system hedder NAVSTAR - GPS er en (ofte misbrugt) fællesbetegnelse for satellitbaserede navigationssystemer.
Nej.
Først hed det DNSS (Defense Navigation Satellite System). Så blev det til Navstar (Navigation System for Timing and Ranging), så Navstar GPS og endelig GPS.
Du kan jo prøve at kigge på den officielle hjemmeside, og så hvor dybt du skal ned før de overhovedet bruger ordet "Navstar". Så vidt jeg kan se bruges det kun om relaterede navne, som ikke har ændret sig. Fx "Navstar GPS Control Segment to User Support Community Interfaces" og "NAVSTAR Joint Program Office".
Mon ikke du tænker på GNSS - "Global Navigation Satellite System"?
dkbooster (116) skrev:Hvordan ved du at det er din enhed der måler korrekt? Medmindre du har stået på et geodætisk fikspunkt finder jeg det overmåde svært at konstatere.
Der findes en udemærket uvidenskabelig metode: Dagligdags brug. Hvis den ene enhed fungerer klart bedre end den anden, så er der god chance for at den ER bedre.
#119 Det er fuldstændig rigtig at jeg tænker på GNSS - min fejl!
Udviklingen på det område går så vanvittigt stærkt at man ikke bare kan sammenligne en enhed med en anden - man er nødt til at have en enhed fra samme generation. Der er f.eks. enorm forskel på SiRF II og SiRF III chipsættet både med hensyn til præcision og den tid det tager at få et pålideligt fiks.
myplacedk (119) skrev:Der findes en udemærket uvidenskabelig metode: Dagligdags brug. Hvis den ene enhed fungerer klart bedre end den anden, så er der god chance for at den ER bedre.
Udviklingen på det område går så vanvittigt stærkt at man ikke bare kan sammenligne en enhed med en anden - man er nødt til at have en enhed fra samme generation. Der er f.eks. enorm forskel på SiRF II og SiRF III chipsættet både med hensyn til præcision og den tid det tager at få et pålideligt fiks.
dkbooster (120) skrev:Udviklingen på det område går så vanvittigt stærkt at man ikke bare kan sammenligne en enhed med en anden
Nårh, det kommer an på hvad det er man vil sammenligne. :)
Hvis der er andre forskelle end at den ene er GPS og den anden er GPS+GLONASS, så kan du ikke se om det er GLONASS der gør forskellen. Det kan jo også være noget så simpelt som en GPS-antenne der er anderledes udformet, eller måske forskelle i softwaren. Set på den måde giver jeg dig helt ret.
Okay så det kommer altså ned til en række forskellige firmaer (og en uafhængig rapports) påstande vs dine erfaringer.
OG så sammenlignet med mine erfaring som bestemt understøtter firmaernes påstand. Ud fra dette kan jeg bestemt ikke finde pålæg for ikke at påstå at GPS/GLONASS kombinationen giver alle disse fordele.
Mht. til min egen erfaring så lavede jeg en test hvor jeg brugte app'en GPS Test Plus. Desuden tog jeg en Garmin GPS og et Garmin Forerunner 405CX puls-ur.
Jeg brugte følgende Android-enheder:
Samsung Galaxy S2
HTC Hero
Asus Transformer Prime
Sony Ericsson Xperia Active (GPS/GLONASS)
Konstant så rapporterede GPS Test Plus en større præcision på Xperia Active. Desuden så den markant flere satelitter og brugte flere end de andre.
Jeg gik så ud på en 100M bane som ligger om hjørnet og lavede en test om for at se hvem som var tættest på at ramme 100M afstanden når man målte fra den ene ende til den anden. Igen vandt Xperia Active.
--------------------------------------------
MEN du har ret i at hvis modtageren ellers er i orden så behøver man ikke GLONASS. Men det er den desværre ofte ikke i mobil-telefoner. Som rene GPS-enheder er de mobiler jeg har kigget på ofte mere upræcise og benytte færre satelitter end dedikerede GPS-enheder. Men med GLONASS så bliver præcisonen markant bedre og løser dette problem.
Okay så det kommer altså ned til en række forskellige firmaer (og en uafhængig rapports) påstande vs dine erfaringer.
OG så sammenlignet med mine erfaring som bestemt understøtter firmaernes påstand. Ud fra dette kan jeg bestemt ikke finde pålæg for ikke at påstå at GPS/GLONASS kombinationen giver alle disse fordele.
Mht. til min egen erfaring så lavede jeg en test hvor jeg brugte app'en GPS Test Plus. Desuden tog jeg en Garmin GPS og et Garmin Forerunner 405CX puls-ur.
Jeg brugte følgende Android-enheder:
Samsung Galaxy S2
HTC Hero
Asus Transformer Prime
Konstant så rapporterede GPS Test Plus en større præcision på Xperia Active. Desuden så den markant flere satelitter og brugte flere end de andre.
Jeg gik så ud på en 100M bane som ligger om hjørnet og lavede en test om for at se hvem som var tættest på at ramme 100M afstanden når man målte fra den ene ende til den anden. Igen vandt Xperia Active.
--------------------------------------------
MEN du har ret i at hvis modtageren ellers er i orden så behøver man ikke GLONASS. Men det er den desværre ofte ikke i mobil-telefoner. Som rene GPS-enheder er de mobiler jeg har kigget på ofte mere upræcise og benytte færre satelitter end dedikerede GPS-enheder. Men med GLONASS så bliver præcisonen markant bedre og løser dette problem.
Trentors (122) skrev:Konstant så rapporterede GPS Test Plus en større præcision på Xperia Active. Desuden så den markant flere satelitter og brugte flere end de andre.
Ah, som med præcision mener du det tal den angiver? Det giver dog stadig ikke et helt retvisende billede idet der er tale om en teoretisk beregnet værdi uden hensyntagen til diverse fejl. Hvis du har mulighed for at sammenligne med en enhed uden GLONASS ved et geodætisk fikspunkt og du her får en større præcision - så er jeg overbevist ;) Fikspunkter
Trentors (122) skrev:Jeg brugte følgende Android-enheder:
Samsung Galaxy S2
HTC Hero
Asus Transformer Prime
Samsung Galaxy S2 bruger også et chipset med både GPS og GLONASS. Det står der i hvertfald på den side du selv henviste til i starten.
Trentors (122) skrev:Jeg gik så ud på en 100M bane som ligger om hjørnet og lavede en test om for at se hvem som var tættest på at ramme 100M afstanden når man målte fra den ene ende til den anden. Igen vandt Xperia Active.
GLONASS broadcaster kun signal hvert 30 sekund i modsætning til GPS der gør det oftere - 100m er derfor en smule lidt efter min mening. Men hvis din Xperia (som faktisk som serie betragtet har ganske udmærkede modtagere) vandt over en dedikeret Garmin GPS-modtager så må du enten have pakket den dedikerede ind i sølvpapir eller den må være et par generationer gammel. Antennen i en mobil kan på ingen måde følge med der.
Ja jeg ved godt det er en teoretisk præcision men antallet er satelitter jo også markant større med GLONASS. Så det stemmer fint overens.
Men ja det kunne være interessant at sammenligne med et fikspunkt. Det tror jeg at jeg vil gøre når jeg erhverver mig en SGS3.
SGS2 har ikke GLONASS og jeg mener heller ikke jeg linkede til det. Hvis chipsættet understøtter GLONASS så er det ikke sikkert det er aktiveret. SE "tændte" også først for GLONASS i en senere firmware-opdatering.
Angående 100M målingen så er det lidt for lidt men jeg havde ikke lige andre muligheder. Jeg testede ikke den dedikerede Garmin GPS men kun Forerunner løbe-uret, SGS2 og Xperia Active. Sidstnævnte var konsekvent mere præcis.
Men ja det kunne være interessant at sammenligne med et fikspunkt. Det tror jeg at jeg vil gøre når jeg erhverver mig en SGS3.
SGS2 har ikke GLONASS og jeg mener heller ikke jeg linkede til det. Hvis chipsættet understøtter GLONASS så er det ikke sikkert det er aktiveret. SE "tændte" også først for GLONASS i en senere firmware-opdatering.
Angående 100M målingen så er det lidt for lidt men jeg havde ikke lige andre muligheder. Jeg testede ikke den dedikerede Garmin GPS men kun Forerunner løbe-uret, SGS2 og Xperia Active. Sidstnævnte var konsekvent mere præcis.
Wow... Trentors, prøv lige at bladre igennem og se at du bekriger stort set hver eneste person der skriver i den her tråd.
Nu talte jeg ikke, men det ser ud til at du har skrevet hvert 3 eller 4 indlæg herinde - SLAP AF.
Anywho, Ontopic igen:
S3 Phableten er alt for stor til min hånd, så jeg springer over.
Nu talte jeg ikke, men det ser ud til at du har skrevet hvert 3 eller 4 indlæg herinde - SLAP AF.
Anywho, Ontopic igen:
S3 Phableten er alt for stor til min hånd, så jeg springer over.
Ja det er svært når man føler man er det eneste rationelle menneske i en debat (med undtagelse af XorpiZ selvfølgelig). Eller du er måske enig i at Intel ikke laver Android CPU og at antal kerner alene er et mål for performance?
Eller når vi har folk som siger at GLONASS/GPS kombinationen ikke gavner (uden dokumentation) selvom jeg kan finde et utal af links som siger det modsatte?
Eller når vi har folk som siger at GLONASS/GPS kombinationen ikke gavner (uden dokumentation) selvom jeg kan finde et utal af links som siger det modsatte?
Trentors (126) skrev:Eller når vi har folk som siger at GLONASS/GPS kombinationen ikke gavner (uden dokumentation) selvom jeg kan finde et utal af links som siger det modsatte?
Jeg mangler stadig at se dokumentation for din argumentation. Artiklen fra GPS-world er fin men omhandler en 32 kanals modtager - og der kan vi sagtens blive enige om at det gør en forskel... De andre er ikke kilder - det er reklamer... Så et utal af links er måske lidt af en overdrivelse.
Men du mener at det gør din modtagelse bedre og så er du jo home-free. Jeg mangler dog at opleve den store forskel i forhold til den forøgede batteriforbrug...
Som sagt jeg har masser af dokumentation. Det først er ikke en reklame men en udvikler fra SE der fortæller hvordan GLONASS forbedrer performance. Du har til gengæld ikke kommet med een eneste kilde på det modsatte. Så situationen er stadig:
Masser af kilder vs ingen
Masser af kilder vs ingen
Trentors (128) skrev:Det først er ikke en reklame men en udvikler fra SE der fortæller hvordan GLONASS forbedrer performance.
Og det er ikke en reklame for hvorfor man skal udvikle apps til Android/Sony? Desuden er der fejl i artiklen - antallet af sateliter er specificeret omkring 6 for højt - men det er nu en mindre ting ;)
Når jeg kigger på det kort der fremkommer i eksemplet bliver jeg dog lidt nervøs - det er for mig tydeligt at afvigelsen når der både bliver brugt GLONASS og GPS er mindre - men til gengæld til den samme side. Man kan altså få en sikker "forkert" værdi...
Men lad nu det ligge - du (og alle andre for den sags skyld) må tro hvad du nu har lyst til... Som teknologien er nu, med eller uden GLONASS, vil jeg ikke stole på en mobiltelefon til seriøs navigation.
Artiklen fra Garmin vil jeg derimod gerne tage seriøs, selvom flere test af den nye eTrex 30 ikke har givet et entydig billede af en forbedret præcision på trods af GLONASS (Man skal også lige huske at ved at inkludere GLONASS i deres produkter kan Garmin sælge deres produkter i Rusland uden ekstra skat)
Men nu er mine indlæg vist ved at fjerne sig vel rigeligt fra det oprindelige spørgsmål - og mit svar må være nej, jeg har lige købt en Sony Xperia U og er ovenud tilfreds :)
#130 Surt show, men du kunne have været mere uheldig vil jeg mene :-)
#131 Synes den er hverken værre eller bedre end andre telefoner jeg har set. I "gode" områder er den fin og i "dårlige" områder fanger den ligeså dårlig som andre. I et godt område er den på 3g/h+ med det samme ligesom den hooker på wifi på 0,5 :-)
#131 Synes den er hverken værre eller bedre end andre telefoner jeg har set. I "gode" områder er den fin og i "dårlige" områder fanger den ligeså dårlig som andre. I et godt område er den på 3g/h+ med det samme ligesom den hooker på wifi på 0,5 :-)
CJ2 (132) skrev:#130 Surt show, men du kunne have været mere uheldig vil jeg mene :-)
Hmm har du en? Og er den pengene værd?
Bachy (131) skrev:Hvordan ser det ud med SGS 3 og antennen? Har den også lidt svært ved at fange et ordentlig 3G signal, eller går det bedre?
Havde du problemer med SGS2 og dens antenne? Nu har jeg ikke rigtigt prøvet at være uden for dækning, jeg bor i en by med en god del antenner, og jeg er mest indenf for bygrænsen. Og man skal jo helst ud i en dødszone for mobil signaler for at kunne teste det ordrentligt.
Det ville da være rart hvis man kunne få det som en del af tests på nye mobiler hvor godt selve antenne signalet egentlig er.
Jeg har lidt problemer med min Galaxy Nexus, synes ikke den er for god til at fange 3G/H signal. For det meste suser den rundt nede på Edge signalet, og det på trodsa af at der er ser ud til at være fuld dækning.
Men det er sgu ik til at blive klog på om det er mobil selskabet (I det her tilfælde Telmore, men jeg har forsøgt med Telenor samt Oister) og hos ingen af dem synes jeg dækningen (Specielt på min bopæl, men generelt set hele Sønderborg) har været specielt ophidsende.
Men det er sgu ik til at blive klog på om det er mobil selskabet (I det her tilfælde Telmore, men jeg har forsøgt med Telenor samt Oister) og hos ingen af dem synes jeg dækningen (Specielt på min bopæl, men generelt set hele Sønderborg) har været specielt ophidsende.
Generelt, for de samsung telefoner, jeg har haft, har det været meget forskelligt med signalet fra basband version til baseband version. Sådan var det også med min Nokia N95.
TDC har tweaket deres net så at visse telefoner nu har svært ved at hoppe ordentligt over på 3G/H. Jeg har en SGS2 og den oplever for tiden problemer og det gør Optimus 2x f.eks. også.
Jeg ved ikke hvilken telefon som skyld i alle skal straffes med dette dårligere signal men tror det iPhone da jo er den mest solgte.
http://ing.dk/artikel/129611-tdc-smartphones-er-fo...
TDC har tweaket deres net så at visse telefoner nu har svært ved at hoppe ordentligt over på 3G/H. Jeg har en SGS2 og den oplever for tiden problemer og det gør Optimus 2x f.eks. også.
Jeg ved ikke hvilken telefon som skyld i alle skal straffes med dette dårligere signal men tror det iPhone da jo er den mest solgte.
http://ing.dk/artikel/129611-tdc-smartphones-er-fo...
#133 Er ganske tilfreds med den. Den klarer alt jeg forventede og er så hurtig som jeg forventede. En klar forbedring over Galaxy Nexus. Prisen passer ok på en toptelefon, men det er jo stadig lidt mange penge. Jeg vil gerne betale ekstra for at undgå at blive irriteret over manglende performance, og synes SG3 leverer. Lad være med at have forventninger til S Voice for det er i et meget tidligt (og stort set ubrugeligt) stadie. Savner stadig All Share hub, men glæder mig til den kommer.
En god og praktisk ting er de mange muligheder for hurtigt at skifte indstillinger når du hiver notification baren ned. Wifi, Data, meddelelser, strømspare mv. Den holder som de fleste en dags tid ved alm brug og rimelig brightness.
Strømspare forlænger batteritiden fint så hvis jeg har en lang arbejdsdag hvor jeg bruger den meget så går det uden at kompromittere batteriet helt. Mails får en sort baggrund og ved web browsing bliver baggrunden lidt mørkere. Den reducerer brugen af cpu og skærmhastighed, men ikke noget der irriterer mig. Det større batteri går vist mest til at trække skærm og cpu.
Elsker browseren og kører den ligesom på Galaxy Nexus med hurtigknapper. Virkelig noget der hæver oplevelsen.
Synes den tager gode billeder og har gode indstillingsmuligheder, men ikke noget der skiller den ud. Videooptagelse er til gengæld i topklasse og her skiller den sig ud fra andre toptelefoner på markedet.
Videoafspilning er også super og lydkvalitet til musik er over andre smartphones. Til gengæld har de smidt hovedtelefonstikket i toppen hvilket ærgrer mig lidt, men det er vel en vanesag. Musikafspilleren er fin, men har endnu ikke haft en der er helt som jeg ønsker. Hverken på Cowon's der har uovertruffen lyd eller andre smartphones.
Man kan vente nogle måneder og der vil sikkert komme en endnu skarpere topmodel fra et eller andet firma, men lige nu er den i hvert fald blandt de skarpeste.
Var sikkert også blevet glad for en HTC One X eller Lumia 900 som jeg kun har hørt/set gode ting om :-)
En god og praktisk ting er de mange muligheder for hurtigt at skifte indstillinger når du hiver notification baren ned. Wifi, Data, meddelelser, strømspare mv. Den holder som de fleste en dags tid ved alm brug og rimelig brightness.
Strømspare forlænger batteritiden fint så hvis jeg har en lang arbejdsdag hvor jeg bruger den meget så går det uden at kompromittere batteriet helt. Mails får en sort baggrund og ved web browsing bliver baggrunden lidt mørkere. Den reducerer brugen af cpu og skærmhastighed, men ikke noget der irriterer mig. Det større batteri går vist mest til at trække skærm og cpu.
Elsker browseren og kører den ligesom på Galaxy Nexus med hurtigknapper. Virkelig noget der hæver oplevelsen.
Synes den tager gode billeder og har gode indstillingsmuligheder, men ikke noget der skiller den ud. Videooptagelse er til gengæld i topklasse og her skiller den sig ud fra andre toptelefoner på markedet.
Videoafspilning er også super og lydkvalitet til musik er over andre smartphones. Til gengæld har de smidt hovedtelefonstikket i toppen hvilket ærgrer mig lidt, men det er vel en vanesag. Musikafspilleren er fin, men har endnu ikke haft en der er helt som jeg ønsker. Hverken på Cowon's der har uovertruffen lyd eller andre smartphones.
Man kan vente nogle måneder og der vil sikkert komme en endnu skarpere topmodel fra et eller andet firma, men lige nu er den i hvert fald blandt de skarpeste.
Var sikkert også blevet glad for en HTC One X eller Lumia 900 som jeg kun har hørt/set gode ting om :-)
Nu har jeg været et smut i Kbh fra Århus i dag og prøvet GPS'en i SG3. I åbent område er SG3 på position på 3-5 sek. med få meters (u)nøjagtighed. Har et Garmin 405 og 610 ur der bruger ca 2-4 min på at fange position. Vil ikke sige så meget men Samsung G Nex haltede noget efter dem alle. Uden at have meget forstand på de tekniske aspekter i GPS er jeg noget imponeret over SG3 :-)
Hjælper det ikk også at den har gsm nettet også? Ved ikk hvor præcist den kan komme ned med det, men kan da forestille mig at det har noget med hastigheden at gøre, at den ikk behøves at fange en masse satellitter, før den ved at den ihvertfald er i fx. Aarhus V et sted..
Nu skal der så også lige tænkes på at Krait vidst nok er noget af det nyeste, mens at den Exynos SOC der er i SGS3 ikk er nyeste aftabning fra stammen og at SGS3 derved allerede er en smule bagefter fra starten.
Den amerikanske SGS3 får dog den nyeste udgave af den nyeste Exynos SOC til deres da Samsung lige har haft ca 6 måneder extra til at få den lavet færdig i etc. Måske at det kan tippe skalaen tilbage til Galaxy'en?, tja hvem ved.
Personligt foretrækker jeg nu selv den lettere vægt som Galaxy giver iform af den polycarbonate kontra vægten fra fx HTC'erne, eller iPhone. Kunne tydelig mærke forskel på LG O2X og min SGS2.
Livet er for kort til tunge mobiler :P
Den amerikanske SGS3 får dog den nyeste udgave af den nyeste Exynos SOC til deres da Samsung lige har haft ca 6 måneder extra til at få den lavet færdig i etc. Måske at det kan tippe skalaen tilbage til Galaxy'en?, tja hvem ved.
Personligt foretrækker jeg nu selv den lettere vægt som Galaxy giver iform af den polycarbonate kontra vægten fra fx HTC'erne, eller iPhone. Kunne tydelig mærke forskel på LG O2X og min SGS2.
Livet er for kort til tunge mobiler :P
til 134# Jeg havde en SGS2, og bor i Aarhus, men havde store problemer med antennen, ikke kun når jeg kørte i skov områder, men selv åbne områder inde i byen, var det ofte jeg ikke havde net, hvilket var temmeligt fustrende, måske også derfor jeg lige tænker mig en ekstra omgang før jeg evt vil investere i SGS3. Selvom den på mange områder har fede spec, og skærmen ser fin ud, desuden fuckede min SGS2 op kun ca et halvt år efter jeg havde købt den, kunne ikke slukke og genstarte min tlf uden at have et strømstik i, og så viste den iøvrigt et termometer med 90 grader og et advarselsskilt. Havde hverken haft den i vand eller andet gejl som kunne forudsagde dette. Så pt kører jeg med Iphone 4, den virker da i det mindste, og har fine antenne forhold.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.