mboost-dp1
Yousee bredbånd, tager de pis på folk?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
http://www.fullrate.dk/om_fullrate/ skrev:Fullrate blev etableret af fem danske grundlæggere i 2005, og solgt til TDC i 2008
+
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41711256:tdcansatte-stod-bag-strandsvineri.html skrev:Det burde ikke være noget, som man skulle snakke med dem om. Men når man er samlet som kollegaer fra TDC, så må man godt opføre sig ordentligt," siger presserådgiveren.
=
Det kunne godt være Fullrate gerne ville have deres medarbejdere opførte sig ordentligt(??)
KaW (105) skrev:Nu har TDCs PR og Presse-afdeling også fået en mail, med lidt uddybbende spørgsmål til hvordan en ansat bør opføre sig (også udenfor arbejdstid).
Dette er i øvrigt mit 1024 indlæg på Newz.dk *Internet High-five*
Ville kun have relevans, hvis jeg sad her som officciel fullrate ansat...det gør jeg bare ikke.
Jeg sidder her som privatperson...get over it :D
terracide (106) skrev:Ville kun have relevans, hvis jeg sad her som officciel fullrate ansat...det gør jeg bare ikke.
Du videregiver informationer som du har fået i jeres kundeprofil til en tredjepart (os) samtidig med at du ved navn og adresse informerer os om hvem kunden er.
Det fremgår ret klart, at det er i modstrid med Fullrates betingelser.
Mr_Mo - Reality bites...
Hvis jeg gaar ind i en debat omhandlende min arbejdsgiver og kigger i kunderegisteret, for derefter at vidergive informationer som kommer fra kunderegisteret offentligt, saa goer jeg.
Samtidig, saa er der noget helt generelt omkring opfoersel overfor andre mennesker, som mange arbejdsgivere netop ikke vil associeres med.
Saa hvis jeg nu kommer ind i traaden og siger "Jeg arbejder for Terracides Support... FUCK JER ALLESAMMEN! FUCK DIG FORDI DU SIGER MIN ARBEJDSPLADS ER DUM! FUCK DIG!", saa har jeg altsaa identificeret mig selv som ansat hos Terracide og samtidig opfoerer jeg mig paa en maade som faar de fleste med mere end 2 hjerneceller, til at takke nej til den arbejdsgiver.
Det aendrer bare ikke paa at du kigger i kunderegisteret i samme indlaeg og ioevrigt ogsaa videregiver informationer du kun har derfra.
Det er ioevrigt heller ikke foerste gang :)
Ganske som jeg går ud fra at fidofæ ikke poster for hans arbejdsgiver i denne tråd...
Hvis jeg gaar ind i en debat omhandlende min arbejdsgiver og kigger i kunderegisteret, for derefter at vidergive informationer som kommer fra kunderegisteret offentligt, saa goer jeg.
Samtidig, saa er der noget helt generelt omkring opfoersel overfor andre mennesker, som mange arbejdsgivere netop ikke vil associeres med.
Saa hvis jeg nu kommer ind i traaden og siger "Jeg arbejder for Terracides Support... FUCK JER ALLESAMMEN! FUCK DIG FORDI DU SIGER MIN ARBEJDSPLADS ER DUM! FUCK DIG!", saa har jeg altsaa identificeret mig selv som ansat hos Terracide og samtidig opfoerer jeg mig paa en maade som faar de fleste med mere end 2 hjerneceller, til at takke nej til den arbejdsgiver.
Det aendrer bare ikke paa at du kigger i kunderegisteret i samme indlaeg og ioevrigt ogsaa videregiver informationer du kun har derfra.
Det er ioevrigt heller ikke foerste gang :)
terracide (110) skrev:#109:
At fido har hans navn og adresse listet flere steder, fra newz til filmz til hol til krak er hans problem, ikke mit.
At du er dummere ned Linug's pis er dit problem..men lad være med at stille dig op og bræge om "uskyldig" når de data du smider ud tilhører Fullrate og de ikke engang må gives videre til tredjeparter.
Mr_Mo - Tænd for hjernen, vatpik...
terracide (106) skrev:KaW (105) skrev:Nu har TDCs PR og Presse-afdeling også fået en mail, med lidt uddybbende spørgsmål til hvordan en ansat bør opføre sig (også udenfor arbejdstid).
Ville kun have relevans, hvis jeg sad her som officciel fullrate ansat...det gør jeg bare ikke.
Det er ret tydeligt, at du udtaler dig fordi du arbejder der og derfor er det jo ret let at drage den konklussion, at du udtaler dig på firmaets vegne. Om du så mener du ikke udtaler dig på firmaets vegne er underordnet. Du er blevet associeret med Fullrate, da du udtaler dig om deres produkter og arbejder der. Så er det ikke skidesmart at kalde folk idioter og lægge private oplysninger ud til fuldt skue. Det er ikke rocket science, men det kræver selvfølgelig, at man kan tænke bare én sammenhængende tanke i stedet for bare at nerdrage på Fido.
Måske skulle du også bare generelt overveje, hvordan det er du opfører dig på fora og tale bare en smule pænere til folk. Det kommer man nu alligevel længst med.
Desuden hvis jeg var din arbejdsgiver var du satme røget ud med det samme. Der er nemlig garanteret ikke langt fra, hvordan du skriver til folk herinde og til, hvordan du taler til kunderne hos Fullrate.
#114 - det undskylder ikke hans opførsel - det gør det snarere værre. Så burde han jo netop vide, hvordan man skal gebærde sig iblandt andre mennesker :P
Men så igen, så er det måske sjældent han bare generelt snakker med andre mennesker... det kunne selvfølgelig forklare hans noget dysfunktionelle opførsel... :O
Men så igen, så er det måske sjældent han bare generelt snakker med andre mennesker... det kunne selvfølgelig forklare hans noget dysfunktionelle opførsel... :O
terracide (106) skrev:KaW (105) skrev:Nu har TDCs PR og Presse-afdeling også fået en mail, med lidt uddybbende spørgsmål til hvordan en ansat bør opføre sig (også udenfor arbejdstid).
Selvfølgelig, men der må stadig være en grænse for hvilke udgydelser du kan komme med. Så nu har jeg spurgt om hvad der gælder Fullrate medarbejdere i fritiden.
Uanset Terracide's opførsel eller mangel på samme, er det IMHO småligt at angribe ham via hans arbejdsgiver. Jeg føler det gøres i håb om at skade ham eller skræmme ham væk fra newz.dk. Det hører ingen sted hjemme i en debat som ikke foregår inde på virksomhedens område. I har selvfølgelig ret til at være uenige med mig.
Nej, det gøres ikke for at skade ham eller skræmme ham væk. Det er ganske enkelt ikke forsvarligt at misbruge sin arbejdsplads på den måde og virksomheden har ret til at få at vide hvad deres medarbejdere foretager sig i virksomhedens navn.
Havde mailen blot været sendt, fordi han som ansat på fullrate kalder en kunde idiot i sin fritid, så ville jeg være enig med dig. Når han misbruger persondata og kobler informationer fra dette forum med sin arbejdsplads og videregiver dem her er sagen en anden. Men det er jo delte personlige meninger om dette.
Havde det været en patient og jeg havde fundet frem til patientens journal fra oplysninger på newz og postede dem i forummet, så ville jeg kunne vinke farvel til drømmen om at blive læge. Nu er det selvfølgelig noget andet med tavshedspligt, men princippet i handlingen er den samme imho. Men selvfølgelig kan vi være uenige, det behøver vi ikke at skrive efter hvert indlæg :)
Nej, det gøres ikke for at skade ham eller skræmme ham væk. Det er ganske enkelt ikke forsvarligt at misbruge sin arbejdsplads på den måde og virksomheden har ret til at få at vide hvad deres medarbejdere foretager sig i virksomhedens navn.
Havde mailen blot været sendt, fordi han som ansat på fullrate kalder en kunde idiot i sin fritid, så ville jeg være enig med dig. Når han misbruger persondata og kobler informationer fra dette forum med sin arbejdsplads og videregiver dem her er sagen en anden. Men det er jo delte personlige meninger om dette.
Havde det været en patient og jeg havde fundet frem til patientens journal fra oplysninger på newz og postede dem i forummet, så ville jeg kunne vinke farvel til drømmen om at blive læge. Nu er det selvfølgelig noget andet med tavshedspligt, men princippet i handlingen er den samme imho. Men selvfølgelig kan vi være uenige, det behøver vi ikke at skrive efter hvert indlæg :)
#117: Jeg havde en hurtig moralsk/etisk diskussion om samme emne, og kom frem til at jeg ikke kunne tage så meget ansvar. Om andre har en anden etik og moral end mig, og kunne få dem selv til at sende brevet på deres vegne, ville jeg ikke blande mig i - min idé var mest at skrive et mock brev til Fullrate, som måske kunne gøre terracide en smule bange og få ham til at tale pænt..
BlackFalcon (117) skrev:Uanset Terracide's opførsel eller mangel på samme, er det IMHO småligt at angribe ham via hans arbejdsgiver. Jeg føler det gøres i håb om at skade ham eller skræmme ham væk fra newz.dk. Det hører ingen sted hjemme i en debat som ikke foregår inde på virksomhedens område. I har selvfølgelig ret til at være uenige med mig.
For det første så poster man ikke en persons adresse sammen med andre oplysninger, og for det andet så er det ikke en særlig pæn ting at gøre når man samtidig kan tjekke dem op mod ens arbejdsgivers oplysninger.
Faktisk mener jeg at terracide var en af de personer der følte sig lidt udstillet da KYNZ-folkene synes det var sjovt at smide oplysninger om folk rundt i forummet og på KYNZ.
For det andet så er det første brev sendt til fullrates kundeservice en nøjagtig kopi uden PS.-delen. Og da det er sendt til kundesupport er jeg ret sikker på det er terra eller en af hans kolleger der ser det. Ikke arbejdsgiveren.
Den mail der blev sendt til PR-manden fra TDC har nogle spørgsmål om etikker, og teksten er rettet og blevet konkretiseret ned til spørgsmålet om hvordan deres ansatte bør opføre sig udenfor arbejdstid med viden om deres kunder.
terracide (121) skrev:Du er ikke for kvik hvis du tror det får mig bort fra newz????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? *shrugs*
We're just getting started.
BlackFalcon (117) skrev:Uanset Terracide's opførsel eller mangel på samme, er det IMHO småligt at angribe ham via hans arbejdsgiver. Jeg føler det gøres i håb om at skade ham eller skræmme ham væk fra newz.dk. Det hører ingen sted hjemme i en debat som ikke foregår inde på virksomhedens område. I har selvfølgelig ret til at være uenige med mig.
I øvrigt er du meget velkommen til at gøre det samme hvis jeg misbruger min adgang til de oplysninger jeg har gennem mit arbejde. Eller kalder folk idioter fordi de ikke kan lide de sites jeg arbejder på.
Misbrug?
At knalde Thoams Anderen, Albertslund lund nd på goole er misbrug ? *LOL*
Husk dene tråd, når i nu vil dumme jer:
http://newz.dk/isen-paa-groenland-smelter-hurtiger...
Det starter ved #162
og har bl.a. følgnede guldkorn fra fra Fido:
"Jeg har medgivet at jeg intet anede omkring offentlig IP, "
Sjovt nok skifter historien hver gang han bruger den..og han poster en masse bavl...men folk æder det alligevel....døøøøøøøøøøøøgtiiiig!
At knalde Thoams Anderen, Albertslund lund nd på goole er misbrug ? *LOL*
Husk dene tråd, når i nu vil dumme jer:
http://newz.dk/isen-paa-groenland-smelter-hurtiger...
Det starter ved #162
og har bl.a. følgnede guldkorn fra fra Fido:
"Jeg har medgivet at jeg intet anede omkring offentlig IP, "
Sjovt nok skifter historien hver gang han bruger den..og han poster en masse bavl...men folk æder det alligevel....døøøøøøøøøøøøgtiiiig!
Nu skal i være ordentlig ved Terra.. Det virker som om i forventer han bare springer ind med info fordi han er Fullrate bandit.
En anden ting; i fortæller jo heller ikke en mongol at han er en mongol :D i kender Terra... brug jeres erfaring.
En anden ting; i fortæller jo heller ikke en mongol at han er en mongol :D i kender Terra... brug jeres erfaring.
Ifølge www.pingtest.net har jeg
6,8 ms ping
1,9 ms jitter
Og ifølge www.speedtest.net
Ned: 26,91mbit
Op: 21,71mbit
(Er på en trådløs forbindelse med middelmådigt net)
Ovenstående er gennemsnit af 10 tests
Betaler for en 40/40, men ofte har jeg 50/50 med kabel :)
- Nåja, fibernet :D
6,8 ms ping
1,9 ms jitter
Og ifølge www.speedtest.net
Ned: 26,91mbit
Op: 21,71mbit
(Er på en trådløs forbindelse med middelmådigt net)
Ovenstående er gennemsnit af 10 tests
Betaler for en 40/40, men ofte har jeg 50/50 med kabel :)
- Nåja, fibernet :D
Det er lidt sjovt at du linker til en traad, hvor i begge to ranter over at mit eget udstyr er problemet, samt at det ikke kan virke med eget udstyr.
Paatrods af paastande her i traaden :)
Det er lidt sjovt at du linker til en traad, hvor i begge to ranter over at mit eget udstyr er problemet, samt at det ikke kan virke med eget udstyr.
Paatrods af paastande her i traaden :)
Og det er så hvad der sker, når man fjener et udstyr der skal sidde der, sætter sit eget hejs bagved og så gerne vil have sin IP...kan se der er blevet meldt ud til supporten at de aldrig må give en gammel IP, hvis der er blevet allokeret en ny.
Og jeg mener jeg advarede dig om hvad der ville ske hvis du brugte dit eget hejs...guess I was right :p
Jeg synes det er smukt :)
terrabuddy skrev:Hmm... Der er et fungerende setup. Du vælger at bruge 3. parts udstyr og mener så det er Fullrates skyld at dit setup ikke virker. Flot...
A) Fullrate slettede ikke din IP allokering.
B) Det KUNNE jo tydeligvis ikke virke. Det tog noget tid, men i sidste ende fik personen jo ret.
Hvis du vælger at bruge 3. parts udstyr har du INGEN ret til at pive. End of story.
Ikke engang over at supporteren tager fejl siden du selv er skyld i at han skal udtale sig om noget han ikke er 100% inde i.
Jeg synes det er smukt :)
Har jeg forstået følgende korrekt?
Den ene part (Terracide) siger, at han har slået de pågældende informationer op på internettet.
Den anden part (Mr. Mo) mener Terracide har brugt fortrolige data fra Fullrate's systemer.
Jeg vil være tilbøjelig til at være ligeglad med "angrebet" hvis der forelå konkrete beviser for dette misbrug. Så er det nok endda berettiget. Men sålænge det blot er en tvist om hvor oplysningerne stammer fra, mener jeg det er en klar etisk overtrædelse at sende den mail til hans arbejdsgiver. Har jeg overset det fældende bevis? Eller mener I at hans upopularitet retfærdiggør hans placering på bålet? :)
Den ene part (Terracide) siger, at han har slået de pågældende informationer op på internettet.
Den anden part (Mr. Mo) mener Terracide har brugt fortrolige data fra Fullrate's systemer.
Jeg vil være tilbøjelig til at være ligeglad med "angrebet" hvis der forelå konkrete beviser for dette misbrug. Så er det nok endda berettiget. Men sålænge det blot er en tvist om hvor oplysningerne stammer fra, mener jeg det er en klar etisk overtrædelse at sende den mail til hans arbejdsgiver. Har jeg overset det fældende bevis? Eller mener I at hans upopularitet retfærdiggør hans placering på bålet? :)
Altsaa, han siger selv direkte at han har kigget i kundedatabasen, i samme indlaeg hvor han poster min adresse :)
Jeg kan ikke se at der skulle vaere noget at vaere i tvivl om.
Samtidig saa paastaar han og hans buddy at jeg lyver, udfra deres informationer fra kundedatabasen.
Altsaa, han siger selv direkte at han har kigget i kundedatabasen, i samme indlaeg hvor han poster min adresse :)
Jeg kan ikke se at der skulle vaere noget at vaere i tvivl om.
Samtidig saa paastaar han og hans buddy at jeg lyver, udfra deres informationer fra kundedatabasen.
Men gør det en forskel? Hvis de data kan findes frit på nettet kan du da være ligeglad... Det kan i det tilfælde ikke være tale om andet end ren provokation fra din side af.
fidomuh (139) skrev:Jeg kan ikke se at der skulle vaere noget at vaere i tvivl om.
Og når de gør det, så laver de jo en slags "second opinion" på vegne af Fullrate, hvorfor må man kunne forvente et anstændigt sprog - også selvom problemet er kunden (ikke at jeg siger, at dette er tilfældet her).
Så længe Terra holder fingrene væk fra sin arbejdsgiver database, så er det ikke nogen grund til at maile hans arbejdsgiver. Så kan han flame folk der ikke har forstand på internet så meget han vil, hvad enten de har telenor som udbyder eller fullrate.
Det tager 30 sek at finde frem til fido IRL
Google fidomuh.
Find hans gmail adresse.
Google den
Find fidomuh.dk
Lav en WhoIs ved KD hostmaster
???
Profit.
At han så nu forsøger at skjule at han selv har postet han navn og adresse på nettet siden 2004 finder jeg bare morsomt...selv på newz og hol prøver han at sløre det med mine data, bare en skam det ikke ændre på fortiden:
http://web.archive.org/web/20070821172642/http://n...
Eller at hna har glemt at han i 2010 gav mig lov til at kigge i hans kundelog:
"Men du er velkommen til at tjekke loggen"
Det ser ud til at løgne og bedrag nu er hans forsvar...
Google fidomuh.
Find hans gmail adresse.
Google den
Find fidomuh.dk
Lav en WhoIs ved KD hostmaster
???
Profit.
At han så nu forsøger at skjule at han selv har postet han navn og adresse på nettet siden 2004 finder jeg bare morsomt...selv på newz og hol prøver han at sløre det med mine data, bare en skam det ikke ændre på fortiden:
http://web.archive.org/web/20070821172642/http://n...
Eller at hna har glemt at han i 2010 gav mig lov til at kigge i hans kundelog:
"Men du er velkommen til at tjekke loggen"
Det ser ud til at løgne og bedrag nu er hans forsvar...
SlettetBruger (140) skrev:Men gør det en forskel? Hvis de data kan findes frit på nettet kan du da være ligeglad... Det kan i det tilfælde ikke være tale om andet end ren provokation fra din side af.
Mr. Mo er bare butthurt...sikker over jeg driller anonyPONYmous...*shrugs*
Det var nu Terracide der startede med namecalling, saa jeg kan ikke se at det skulle vaere provokation fra min side af.
Samtidig saa er det ham der vaelger at traekke mig, som en IRL person, ind i dette, fremfor at holde debatten paa foraet.
Det er ham selv der har valgt at traekke den over i "official business". Hvis han ville holde sig til at jeg "bare er en idiot paa et internet forum" saa skulle han have holdt sig til fidomuh og ude af kundedatabasen.
Jeg gav ogsaa supporten lov til at kigge sidst jeg ringede ind. Det giver bare ikke lov til at poste det du finder paa tilfaeldige fora.
Jeg ved godt den kniber med logikken for dig, men come on. :)
Det var nu Terracide der startede med namecalling, saa jeg kan ikke se at det skulle vaere provokation fra min side af.
Samtidig saa er det ham der vaelger at traekke mig, som en IRL person, ind i dette, fremfor at holde debatten paa foraet.
Det er ham selv der har valgt at traekke den over i "official business". Hvis han ville holde sig til at jeg "bare er en idiot paa et internet forum" saa skulle han have holdt sig til fidomuh og ude af kundedatabasen.
Jeg gav ogsaa supporten lov til at kigge sidst jeg ringede ind. Det giver bare ikke lov til at poste det du finder paa tilfaeldige fora.
Jeg ved godt den kniber med logikken for dig, men come on. :)
#144:
Jeg vedgodt du har svært ved at forstå men når du selv har dit navn og adresse plasteret ud flere steder på nettet, behøver jeg ikke ty til kundeloggen for at finde dig.
Og du ved det godt...for hvorfor forsøger du nu at skjule dine persondata overalt på nettet...hvis ikke for at dække over du selv har postet disse oplysninger? :)
Jeg vedgodt du har svært ved at forstå men når du selv har dit navn og adresse plasteret ud flere steder på nettet, behøver jeg ikke ty til kundeloggen for at finde dig.
Og du ved det godt...for hvorfor forsøger du nu at skjule dine persondata overalt på nettet...hvis ikke for at dække over du selv har postet disse oplysninger? :)
terracide (142) skrev:Lav en WhoIs ved KD hostmaster
You mean this:
https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=fidomuh.dk skrev:Navn: Thomas Andy Andersen
Adresse: Vibens Kvt 17 B
Postnr. & By: 2620 Albertslund
Land: Danmark
Telefonnummer: +45 27599299
Daniel-Dane (146) skrev:You mean this:https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=fidomuh.dk skrev:Navn: Thomas Andy Andersen
Adresse: Vibens Kvt 17 B
Postnr. & By: 2620 Albertslund
Land: Danmark
Telefonnummer: +45 27599299
Hey, vil du godt holde op med at misbruge FR's DB til at grave personoplysninger frem...eller noget *host*
BlackFalcon (138) skrev:Men sålænge det blot er en tvist om hvor oplysningerne stammer fra, mener jeg det er en klar etisk overtrædelse at sende den mail til hans arbejdsgiver.
Jeg skrev intet om hvor oplysningerne kom fra, jeg skrev blot at der var linket til oplysninger:
Mit mock brev skrev:Desuden har jeres ansatte linket til informationer om omtalte bruger (se indlæg #78 i tråden der er linket til). Ganske vist er der info på brugerens profil på www.newz.dk (se http://web.archive.org/web/20090307022759/ht
tp://newz.dk/~fidomuh - brugeren har senere ændret sine informationer på www.newz.dk), men der er flere informationer i linket end på brugerprofilen.
Alrekr (148) skrev:Jeg skrev intet om hvor oplysningerne kom fra, jeg skrev blot at der var linket til oplysninger:Mit mock brev skrev:Desuden har jeres ansatte linket til informationer om omtalte bruger (se indlæg #78 i tråden der er linket til). Ganske vist er der info på brugerens profil på www.newz.dk (se http://web.archive.org/web/20090307022759/ht
tp://newz.dk/~fidomuh - brugeren har senere ændret sine informationer på www.newz.dk), men der er flere informationer i linket end på brugerprofilen.
Nej, du antyder jeg har brugt DB'en til at linke til opslyninger ikke tilgængeligt andre steder...men de ligger frit fremme på nettet...til trods for at fido forsøger at ændre på dette pt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.