mboost-dp1

unknown

Omlægning af afgifter på vej

- Via Computerworld DK -

En af de ting som Copy-Dan modtog meget kritik for, var forslaget om at lægge afgifter på bl.a. CD-brændere, DVD-brændere og andet digitalt optageudstyr.

De Konservative, Venstre og Dansk Folkeparti har tidligere fremlagt et lovforslag der skal sikre at Folketinget fastsætter alle afgifter. Disse partier kan, som mange ved, lave flertal i dag. Et nyt udvalg under den nye regering skal nu se på en ny afgiftsstruktur, og ifølge Computerworld Online anses nye afgifter som “usandsynlige”.

De Konservatives kulturpolitiske ordfører, Carina Christensen skulle være citeret for at sige at de eksisterende afgifter på blanke medier er “sindssygt høje”.





Gå til bund
Gravatar #1 - keldo
11. jan. 2002 19:38
"sindsyg høje".......hold nu kæft for helvede, vi snakker 5 kr. for en skive, helt ærligt. Sikken en populistisk regering. Sæt farten op på motorvejen, afgiften ned på smøger og sprut. Pøblen er ellevilde - endelig en handlekraftig regering. Hvor herre bevares!!!
Gravatar #2 - annoia
11. jan. 2002 20:14
keldo - Når du citerer, gør det ordentligt... 100% afgift _er_ fandme sindsygt!
Gravatar #3 - tlbdk
11. jan. 2002 20:17
desuden er der også kun 1. parti der mener afgifterne er en god ide(Hvis de forskellige partiers IT ordføre er til at stole på), nemmelig CD, og det skulle jo ikke være et stort problem nu :0)
Gravatar #4 - pr0fane
11. jan. 2002 20:28
Keldo - afgiften ser ikke stor ud for 1 eksemplar, men prøv at se på hvor stor afgiften er i procent.

Hvis man f.eks. køber 100 CD'er (som ikke er unormalt) er den samlede afgift pludselig en del højere.

Jeg skal desuden lige sige at jeg ikke har tilføjet denne nyhed pga. min politiske overbevisning, hvis nogen skulle tro det - faktisk stemte jeg SF og Soc. Dem. ved sidste valg :D
Gravatar #5 - mindflay
11. jan. 2002 20:29
Jeg er 100% enig i at det er en populistisk udtalelse - hvis der altså menes afgiftsbelastningen nu! De afgifter som Copydan(c)(R)(TM) gerne ville have indført på alle former for medier (skiver,RAM,disks etc.) *var* da sindsygt høje - men det er jo heldigvis ikke det vi lever med p.t.!
Gravatar #6 - mikbund
11. jan. 2002 21:36
De afgifter er da til at brække sig over... Afgift må betyde at det er lovligt at kopiere alt musik! Hvis ikke så fjern udgifterne...

Støtte kunsteren, mig et vist sted. Hvis jeg ikke må kopiere og hente hjem, hvorfor så støtte!

Og jeg støtterr dem sgu også selv om det er til lovlige formål...

KODA OG APG, tag jer sammen!
Gravatar #7 - Coma
11. jan. 2002 21:44
DEN eneste grund til du kan få cdér i dk til 5kr endnu er PGa butikkerne stadig har uden afgift..

Samme cd vil koste ca 13kr når afgiften kommer på..
Gravatar #8 - Disky
11. jan. 2002 21:45
keldo:
Ja det er synd din favorit fra enhedslisten ikke blev statsminister så de kunne smadre vores samfund. Men sådanne er demokrati jo engang.

Men hvor er jeg glad for vi slap for socialister ved magten
Gravatar #9 - keldo
11. jan. 2002 22:18
angående procent:
En amerikaner kommer til Danmark. En uge senere kommer der en amerikaner til. Antallet af amerikanere i Danmark er nu steget med 100%.

Vi lader den stå et øjeblik!
Gravatar #10 - keldo
11. jan. 2002 22:27
angående demokrati
2 dumme bestemmer over 1 klog.

Ikke at jeg fornægter demokratiet, naturligvis :-).


...og hvem er det der vil pille ved den sociale retfærdighed som er den vigtigste årsag til vi har et af verdens mest trygge samfund idag? Højre-regeringen vil øge den sociale ulighed, og alle der intressere sig for samfundsfag, ved hvad dét ender med.
Gravatar #11 - WebMaster
11. jan. 2002 22:27
til Keldo: Ja! Forudsat at de er de to eneste amerikanere.

Hvad er din pointe?
Gravatar #12 - koger
11. jan. 2002 22:29
#9 keldo, LOL sådan noget lort at fyre af
Gravatar #13 - Fjolle
11. jan. 2002 22:30
TO amerikanere i Danmark!!! det ville da være sindsygt!!!
(j/k)
Gravatar #14 - WebMaster
11. jan. 2002 22:33
til Keldo:
Min opfattelse af demokrati er, at hvis man får 17% af stemmerne, så har man det der svarer til 17% af magten. Altså det modsatte af f.eks. det engelske og amerikanske system med valgmænd hvor den med flest stemmer vinder det givne område.

F.eks.

Kandidat 1 får 30%
Kandidat 2 får 30%
Kandidat 3 får 40%

Kandidat 3 vinder det givne område! Dette giver en skævvridning, som der bl.a. kunne ses v. præsidentvalget i usa, hvor kandidaten med næstflest antal stemmer vandt.
Gravatar #15 - WebMaster
11. jan. 2002 22:37
Anyway... er det 100% afgiften er på? jeg troede det var et fast beløb. noget i størrelsesordenen 5-6 kr. pr. skive.

Sidst jeg købte cd'ere var lige inden afgiften kom på. Der købte jeg en bundle med 100 skiver til en stykpris på 1,57 kr. I det tilfælde er afgiften jo væsentligt mere end 100%.
Gravatar #16 - IceHunter
11. jan. 2002 22:45
Populistisk - yeah right.

<STRONG>Søndag Aften</STRONG><STRONG> </STRONG>skrev meget oplysende om emnet:

<STRONG>"CD-afgiften beregnes ud fra antallet minutter, der er til rådighed på mediet. Afgiften er således større på en 80 minutters blank CD end en 74 minutters blank CD. Per minut er CD-afgiften lige så stor som kassettebåndsafgiften (5 øre pr. minut).</STRONG>
<STRONG>CD-afgiften er bygget op efter samme principper som kassettebånd-afgiften. I lov- og forvaltningssammenhæng ser man således blot CD-mediet som en ny slags kassettebånd. Lovgiverne har ikke øje for, at anvendelsen af CD-medier er langt bredere end kassettebånd."</STRONG>
<STRONG></STRONG>
De spekulere osse over hvilke andre ting de griske personer kunne finde på - Da vi alle VED at ALLE har hele deres harddisk fyldt med ulovlige mp3'er så skal der vel osse være copydan afgift på harddiske. etc etc.

Men der er jo slet ingen afgift i Norge, så det kan sikkert betale sig at bestille nogen derfra.
Gravatar #17 - WebMaster
11. jan. 2002 22:54
<STRONG>IceHunter>></STRONG> Så må der harddiske efterhånden være billigere end deres agurker...
Gravatar #18 - Deternal
12. jan. 2002 00:44
Tjeah - kostprisen for en cd ligger et sted mellem 1 og 3 kr. dertil skal så tillægges moms og indtjening for forhandleren.

Afgiften for en 80 minutters cd er så vidt jeg husker 5,20 inkl. moms.

Så når vi skriver 100% i afgift må det siges at være en underdrivelse.

Problemet er dog i høj grad også at virksomheder principielt er frataget fra afgiften, og dog - de skal alligevel betale den og kan så vente op til et &frac12; år på et få den refunderet fra CopyDan (hvis medlemmer blandt andet tæller Dansk Metalarbejderforbund, som derfor også modtager midler fra dem...) - forudsat selvfølgelig at man vil give CopyDan lige så stor ret til at gennemgå ens regnskab, lager etc. som kongens fogede, så rent praktisk vil de fleste virksomheder IKKE benytte sig af det, da det rent sikkerhedsmæssigt (hvem vil have en keldo type til at have fingrene i sit regnskab?) er en ringe ide, og administrativt meget dyrt (ja mandetimer koster i danmark, så meget at et job til 15.000 ifl. tv2 nyhederne i aftes ikke kunne betale sig - chokerende egentlig).

Samtidig er det som man betaler afgift for jo ikke det som egentlig var ideen - hvis man henholder sig til lovgivningen og dets sigte skulle afgiften dække det mindskede salg grundet kopiering indenfor en husstand (så lillesøster ikke smadrer din nye cd med Thomas Helmig et al), og dermed er argumentet med fald i salg pga. stigende kopiering et helt forkert udtryk.

Man kunne i øvrigt overveje at kigge på hvorfor en udgivelses cd med The Corrs og en udgivelses cd med [indsæt tilfældig ukendt kunstner her] altid koster det samme? :P Prisaftaler er jo i følge dansk lov ikke lovlige, og jeg kender ikke til nogle særaftaler for musik industrien.

Principielt mener jeg, at hvis man vil støtte kunsten bør det foregå over skatten i en samlet vurdering med andre ønsker (skatte sænkninger, sygehusvæsen, fremme af forskning, forbedrede uddannelser etc.).

Jeg kan iøvrigt sige, at selvom jeg er medlem af KU kender jeg da flere Soc. Dem.'er, SF'ere, radikale og etc. som er ganske enige med disse synspunkter - dette fandt jeg ud af gennem mit arbejde som organisator i StopCopyDan, som jeg fra og med næste uge vil arbejde for, får en rolle i dette foreløbige slutspil.
Gravatar #19 - sKIDROw
12. jan. 2002 10:20
Har tre kommentarer...

1> Denne afgift har ingen logik, eftersom at det kun er cirka 5-10% af alle medier idag der bruges til musik... ;o)

2> =>keldo
Det er god pr, hvilket de snart for brug for... ;o)
20. November blev en skandale grundet en flok analfabeter, det ikke anede hvad de stemte på... :o/

3> =>Disky
Hvem er det måske der er ved at ødelægge det hele nu?
Gravatar #20 - Nexus-6
12. jan. 2002 11:10
Ny må de kræft endme styre sig.....
Jeg har den opfatelse at regeringen (uanset om den er rød eller blå) bare sider og venter på at et eller andet bliver populært, for så at smide 100 - 200 % afgift oven i.....
De må jo væer rablende sidsyge.
Jeg har altid haft det sådan: at hvis de holder sig for sig selv så skal vi også nok holde os for for os selv.
En ting jeg ikke fatter er: istedet for at give dem fængsels straf så udnødt dem dog og brug dem til det de er god til
Gravatar #21 - Px6
12. jan. 2002 11:16
lol
"2 dumme bestemmer over 1 klog" ??
Ja måske i en Anders And tegneserie.
Den korrekte demokratiske model er nok mere:
10 kloge er enige med 10 rige om hvad de 50.000 dumme skal tro at de kan bestemme.
Gravatar #22 - Disky
12. jan. 2002 11:28
Skidrow:

Den nuværende regering er ikke ved at ødelægge noget nu.

Men derimod igang med en oprydning, alle de underlige udvalg den socialistiske regering og dem før, var ganske enkelt spil af penge.
Simpelt hen for alt for mange penge til underlige ting, hvilket jeg IKKE gider betale til.

Pga. topskat betaler jeg mere i skat per måned end mange mennesker får før skat.

Desværre bliver det danske skattesystem nok aldrig retfærdigt, får som det er idag, bliver vi der tjener penge straffet extra hårdt, uden at få noget igen. Dem der ikke tjenr særligt meget betaler forholdsvis meget mindre, og får tilskud i hoved og røv.

Man skulle indføre en skat der f.eks. var . alt over 25000,- betaler man ALTID 30% (eller hvad det nu svarer til med nutidens skat) af resten. Fradrag osv skal fjernes.

Derved opnåede man en simpel udregning, der skulle ikke bruges så mange penge på administration, og ikke mindst folk gad og arbejde mere.
Gravatar #23 - Polyvinylchlorid
12. jan. 2002 11:42
yea det suger da at man bli straffet for at tjene mange penge jo flere penge man tjene jo mere betaler man jo i fovejen så hvorfo skal man straffes de burde nærmere give en en premie for at sørge for at alle nasserne har det så godt ...
autonome og andre bistandsaber skulle tvinges i arbejde.
de kan rense grøfte rense strande og andet lortearbejde hvis de er utilfredse kan de lade være og så for 0 kr i bistand ellers kan de finde sig et arbejde !
Gravatar #24 - sunlock.dk
12. jan. 2002 11:45
Hvis afgifter på CD'er kan sætte gang i salget af DVD-skiver/DVD-brændere, så synes jeg det er helt i orden. Så vil det måske være muligt for en fattig studerende at få muligheden for at brænde DVD-film i stedet for at optage film på videoen... Prisen for en blank DVD-skive er jo stadig liiiidt højre end for en CD. Desuden tror jeg ikke at bare fordi prisen pr. skive stiger at ulovlig kopiering falder.
Gravatar #25 - Kanly
12. jan. 2002 12:30
Er der snart kaffe?
Gravatar #26 - Berg
12. jan. 2002 12:31
Hmm, jeg er enig med de fleste undtagen alle dem idioter der rent faktisk tror på Anders Fjogh og Co.

Jeg har vidst at den den danske befolkning generelt er dum, siden Euro afstemningen. Folketings valget var bare en bekræftelse.

Noget af det første Hitler gjorde da han blev rigskansler i tyskland først i 1930'erne, var at forbyde logerne. Det var virkelig noget der appelerede til dem der ikke syntes de var en del af eliten. Det er det samme fjogh gør med rådene. Efter min mening er eksperterne i dette land ikke trendsættere meningsdannere eller andet. Ekstra Bladet er sq den største meningsdanner og folkeforfører i dette simple land.

Disky->Jeg gider da heller ikke betale til folk der bare ikke gider arbejde, og andre freeloaders (hypokondere osv.), men man vil jo aldrig kunne være 100% sikker på at folk bare ikke gider. Der vil ske mange flere fejlbedømmelser og så'n end nu, og så skal du fandme se pressen finde en ny idiot med fedtet hår, i træningssæt sidde og beklage sig på forsiden af EB dagligt. Og reverse lige situationen, hvad nu hvis du var bistandsklient, hvad nu hvis du var sort i fjæset og ikke kunne få arbejde på grund af ignorante arbejdsgivere der helst så bukken genindført.

I skal ikke tage mig for hel social demokrat, men SocD er bedre end alternativet! Desuden går jeg ind for dødsstraf for pædofili og grove mord.

Det var politik, jeg har ikke så meget at sige om afgiften, jeg lægger ikke mærke til den. Måske fordi jeg købte et ordentligt forråd ind før den 1. juli, eller whenever den blev indført.
Gravatar #27 - Berg
12. jan. 2002 12:31
Wups... jeg kom til at trykke "stop" :(
Gravatar #28 - Simm
12. jan. 2002 13:12
Sunlock.dk: Så vidt jeg har forstået gælder afgiften også brændbare DVD-medier...(correct me if..) :)
Gravatar #29 - WebMaster
12. jan. 2002 14:56


<STRONG>Hmm, jeg er enig med de fleste undtagen alle dem idioter der rent faktisk tror på Anders Fjogh og Co.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
jep!
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Efter min mening er eksperterne i dette land ikke trendsættere meningsdannere eller andet. Ekstra Bladet er sq den største meningsdanner og folkeforfører i dette simple land. </STRONG>
<STRONG></STRONG>
Enig!
<STRONG></STRONG>
<STRONG>...Desuden går jeg ind for dødsstraf for pædofili og grove mord.</STRONG>
Gør du virkelig? Din vision om fremtidens dk er at vi klynger forbryderne op i et træ, eller hvad med offentlig halshugning på torvet?
Nu når vi er igang med at modificere strafudmålingen efter øje for øje, tand for tand princippet.. hvad med at hugge en hånd og en fod af tyveknægte (disse slyngler har jo selv bedt om det. De kunne jo bare lade være med at stjæle!). Pisk og stening til de utro koner... osv osv..
<STRONG></STRONG>
Ellers er jeg enig med dig ang. Fogh. Det viser hans karakter når han i nytårstalen appellerer til den laveste fællesnævner (populismen) da han aggiterede for at fjerne eksperters indflydelse.
Gravatar #30 - Polyvinylchlorid
12. jan. 2002 15:29
berg du tager fejl det er folk som dig der bliver klynget op ved siden af benito
Gravatar #31 - Polyvinylchlorid
12. jan. 2002 15:30
væk med de råd og når de nu er i gang så snup amterne osse..
Gravatar #32 - Polyvinylchlorid
12. jan. 2002 15:33
180 ca for en bændbar dvd de koster mindre end 10 øe at producere... lol ... de er jo skudt i låget
Gravatar #33 - Berg
12. jan. 2002 16:14
Poly-> Hvorfor skal jeg klynges op ved siden af "benito"? læs hvem der skriver hvad!
Gravatar #34 - Polyvinylchlorid
12. jan. 2002 16:26
berg vi er ganske simpelt bare uenige.
jeg synes det er dejligt at de lattelige råd bliver skåret væk. det er fandme ikke noget jeg gider betale skat til. 75 % af det offentlige skulle nedlægges.
Gravatar #35 - WebMaster
12. jan. 2002 16:38
Jeg kan ikke forstå, at hvis venstre så gerne vil trimme staten/det offentlige hvad så med at cutte støtten til - den nok mest planøkonomiske sektor i dk pt. - landbruget. Der kan vi fluks spare 30-40 mia. i støtte. Så kan bønderne komme ud i den fri konkurrence som deres parti er så glade for.
Gravatar #36 - Berg
12. jan. 2002 16:39
Så meld dig dog ind i fremskridtspartiet!

I øvrigt tænker jeg ikke så langt i dag. Det er vel ikke så godt det med dødsstraf for pædofili, de burde kastreres istedet for. Hvad synes i? Skulle de nulres bag øret, og få en kop te eller hva'?
Gravatar #37 - WebMaster
12. jan. 2002 16:40
Berg. Det bliver de også. Der foregår medicinsk kastration idag.
Gravatar #38 - Berg
12. jan. 2002 16:43
(til poly)
Gravatar #39 - Berg
12. jan. 2002 16:44
Web->Jeg tænker på en reel. Der har vist været nogle programmer om at de ikke funker optimalt. Hvis man fjerner Nosserne på dyret, fjerner stort set oxo deres syge lyster..ikke?
Gravatar #40 - Disky
12. jan. 2002 18:41
berg:

Problemmet er at jo mere man tjener jo mere bliver man straffet %'vis. det er svineri.

Det socialistiske ævl om at de bredeste skuldre skal bære mest er total røvrendning af os der tjener penge.
Med en fast % sats, ville vi i forvejen betale mere.

Du mener altså at fordi den nuværende regering ikke gider at smide penge efter meningsløse råd.

Hvorfor skulle jeg betale penge til et råd for 'økologiske job' ??

Ligesom alt andet må de selv betale for deres overlevelse, jeg gider bestemt ikke.

Det med om man er på bistand eller sort i hovedet er noget fis. Jeg kender mange invandrere som sidder i gode job, desværre er der mange der ikke gider lære danske, og kan de ikke dansk kan jeg ikke se hvorfor man skal ansætte dem i en stilling hvor man skal kunne tale dansk.
Eksempel: Min søster har lige været på skadestuen, de måtte hente en extra sygeplejerske for at min søster kunne forstå hvad lægen sagde, han var indvandre, helt ærligt det er svineri.
Der er så mange redningskranse i det danske system at hvis man er på bistand er det i langt største del af tilfældene deres egen fejl !

Det kan godt være de tydeligt socialistiske læsere herinde ikke kan lide den nuværende regering, men dårligere end den tidligere kan de bestemt ikke blive.

Hvad angår EU, er det dummeste den danske befolkning længe har gjort var at stemme nej.

Ja jeg ved det jeg er højre orienteret, gudskelov.
Gravatar #41 - bnm
12. jan. 2002 19:27
i henhold til postulatet i #40 vil jeg mene at vi bør fjerne Berg's tastatur ;)
Gravatar #42 - sKIDROw
12. jan. 2002 19:31
=>Disky

"Den nuværende regering er ikke ved at ødelægge noget nu.

Men derimod igang med en oprydning, alle de underlige udvalg den socialistiske regering og dem før, var ganske enkelt spil af penge.
Simpelt hen for alt for mange penge til underlige ting, hvilket jeg IKKE gider betale til."
De mest eksotiske råd og nævn, syntes jeg da også godt de må fjerne...
Men syntes de er lidt for dygtige til at fjerne dem der normalt kritisere, "når det gælder vigtige beslutninger, er vi alle eksperter..." sikke noget lort at lukke ud... ;o)

"Pga. topskat betaler jeg mere i skat per måned end mange mennesker får før skat."
Sikke hårdt du har det...
Kan næsten høre trist baggrundsmusik... hehe

"Desværre bliver det danske skattesystem nok aldrig retfærdigt, får som det er idag, bliver vi der tjener penge straffet extra hårdt, uden at få noget igen. Dem der ikke tjenr særligt meget betaler forholdsvis meget mindre, og får tilskud i hoved og røv."
Det er en typisk fordom det med de mange tilskud, det har nemlig mere at gøre med hvor godt sagsbehandleren kan lide den pågældende...

"Det socialistiske ævl om at de bredeste skuldre skal bære mest er total røvrendning af os der tjener penge."
Det lyder jo meget godt altsammen, men det jeres indtægtsgruppe der betaler mindst...
Hvis man endelig regner efter..
For i plejer at være dygtige til at finde huller...
Dem der har flest penge er normalt, dem der er mindst villige til at betale skat...
Og for lige at repetere en anden herinde...
Afskaf landbrugsstøtten HELT, det burde være sket inden rådene...
Da de fleste af de udvalgte, gav mere mening en landbrugsstøtten... ;o)
Gravatar #43 - Disky
12. jan. 2002 19:38
skidrow:

Jeg er enig med dig i de fleste ting, så som at de nok skulle have sparet andre steder før osv. Men et sted skal regeringen jo spare.

Det med at de absolut højest løndede betaler mindst %'vis gælder vist kun dem der tjener MANGE penge.

Derfor foreslår jeg også at ALT der hedder fradrag fjernes, og skatteprocenten er ens for alle.

Så er der ingen der kan snige sig udenom.
Heller ikke den stinkerige direktør der lader firmaet betale alt, for det de betaler skal han betale skat af.

Du har helt ret i at dem der tjener mest også er mindst villig i at betale skat, for vi straffes forholdsvis hårdere end andre pga. top og mellemskat.

Man har jo ikke engang lyst til at arbejde over eller lave lidt extra får man bliver bare flået i skat, synes du det er retfærdigt ? Jeg gør bestemt ikke.

Det er ikke underligt de højt uddannede flygter til udlandet, jeg forstår dem godt og overvejer det også selv.
Gravatar #44 - Berg
12. jan. 2002 19:51
Dem med de bredeste skuldre, whatever.

Disky->Husk nu lige en ting, hvem har gjort at du kan sidde og betale topskat i dag? Hvem har betalt din uddannelse? Din skolegang osv.? Burde du ikke bidrage til dette samfund med hvad du kan, så? Lyder måske kommunistisk; det er jeg ikke.

Lever du? Spiser du? Skider du? Har du en computer? er du tilfreds med dig selv? Fint, så luk røven frøken, og tænk på de små sultne børn i Afrika!
Gravatar #45 - SaD
12. jan. 2002 19:58
Suk - Kunne I ikke lufte jeres indre svinehunde et andet sted?? Skal det absolut være på newz.dk vi skal præsenteres for ignorant ævl som:
<STRONG>Disky:</STRONG>
<STRONG>1.</STRONG> "de måtte hente en extra sygeplejerske for at min søster kunne forstå hvad lægen sagde, han var indvandre, helt ærligt det er svineri."
<STRONG>Der er læge-mangel i Danmark, din klaphat...</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>2. "..</STRONG>desværre er der mange der ikke gider lære danske, og kan de ikke dansk.. "
<STRONG>Taler vidst for sig selv....</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>PVC:</STRONG>
<STRONG>1. "</STRONG>jeg synes det er dejligt at de lattelige råd bliver skåret væk. det er fandme ikke noget jeg gider betale skat til"
<STRONG>Ved du bare en lille bitte smule om hvad "de latterlige råd" laver??</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>2. "</STRONG>75 % af det offentlige skulle nedlægges."
<STRONG>LOL - vil du ikke være en god abe og kaste dit visdommens lys over os, og indvie os I hvorledes man nedlægger 75% af det offentlige, og meget gerne vedlægge din dybsindige analyse af konsekvenserne af et indgreb som dette?</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Og ang. landbruget: SLAGT DET!! :()</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>Det vores nye regering er ifærd med, er en nøje planlagt censurering. De fjerner simpelthen muligheden for de, der rent faktisk ved hvad de taler om, at overleve. Læs Jyllands-postens (en avis; I ved; dem dér af papir) fra i foregårs, i hvilken det tydeligt fremgår at censureringen breder sig. Og hvis I så endelig kommer igang med at læse, så tag og læs lidt historie, og derefter perspektivér lidt. Her er et hint til lidt læsning: Fascisme.</STRONG>

<STRONG>Med andre ord: Videns-samfundet bliver en saga blot, og jeg er kraftedme ved at kaste op af lede over I små fedtede aber der bare sidder og klapper i hænderne over det.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
<STRONG>/SaD</STRONG>
Gravatar #46 - Berg
12. jan. 2002 20:38
Hehe - små fedtede aber
Gravatar #47 - Disky
12. jan. 2002 20:46
sad:
Ja der er læge mangel, men man kan ikke bruge læger der ikke engang kan tale med patienterne til nogt som helst fornuftigt, andet end operationer, selvom manglende dansk kunskaber fører til fejlinformation osv.

berg:
Ja det har skatten betalt og hvad så ?
Du svarer stadigvæk ikke på hvorfor folk der tjener meget skal straffes extra hårdt, uden at de på noget tidspunkt får tilsvarende mere igen.
Gravatar #48 - ledderlappan
12. jan. 2002 21:03
<STRONG>skatteprocenten er ens for alle</STRONG>

Ja den er jeg også mere eller mindre med på. Kan godt se at det er smart at skovle "lidt" flere penge fra dem som virkelig har, men sådan som tingene ligger nu, så er det helt vanvittigt. F.eks min far har betalt <STRONG>75% i skat. </STRONG>Det er jo direkte sindsygt. Holder ingen steder.
Gravatar #49 - YaiEf
12. jan. 2002 21:19

75 % af det offentlige skulle nedlægges

SaD
Gravatar #50 - keldo
12. jan. 2002 21:42
Dejligt at se hvordan de "ny-højre" folks meninger bliver fulgt til dørs, når der skal agumenteres seriøst, og ikke bare i overskrifter. Men det er jo derfor vi fik ny regering - de talte jo kun i populære overskrifter.
Læg mærke til hvilke argumenter Bent Bengtsen brugte på pressemødet angående lukningen af diverse råd - "formanden får 100.000 kr om året". Ikke et ord om hvad de laver, men kun noget om lønnen, så ved han at en stor del af befolkning for ondt i r**en.
Samtidig skal der spares på universiteterne, vi skal jo nødig have kritisk tænkene folk gående frit rundt.

Angående landbruget. Venstres landbrugspolitik er jo det rene planøkonomi ( Disky, det var det de havde i Sovjet ). De er ellers tilhængere af at det er markedet der skal styre og sortere det uduelige fra, hvorfor gælder det ikke landbruget.

...og hvad med de multinationale selskaber ( nu kan jeg mærke den glødende socialist kommer frem i mig :-) ). Hvis regeringen kunne få bla. Shell, McDonald og Statoil til at betale skat i Danmark, kunne jeres fædre nøjes med at betale 50% i skat (skattelettelser)+ bevare diverse fornuftige udvalg.

De bredeste skuldre skal bære de tungste læs..........ja gu´ skal de det, det kaldes solidaritet - men det er jo ikke moderne mere, migselv, migselv og kun migselv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login